22 / 11 / 2024
fuzul

Son 6 yılda 142 bin 634 derslik inşa edildi!

Son 6 yılda 142 bin 634 derslik inşa edildi!

2010 yılında eğitime 28.24 milyar TL ayıran AK Parti hükümeti, son 6 yılda 142 bin 634 yeni derslik inşa etti. 628 yeni spor salonu yaptı ve 738 bin 784 bilgisayarı okullara yolladı




EĞİTİME 28 MİLYAR TL
Türkiye"yi 2002 yılında gerçek bir enkaz halinde teslim alan AK Parti, œEnkaz edebiyatı yapmadı. Biz de edebiyat yapmayalım. İşimiz rakamlar olduğu için işimize bakalım. Dönelim 2002 yılına... Ülke borç ve faiz batağında. Devletin topladığı her 100 liralık verginin 86 lirası faize gidiyor. Vergi vatandaşlık borcu. Biz borcumuzu ödüyoruz, devlet faize veriyor. Hani yol, su olarak geri dönecekti ya, dönmüyor. Hükümet değişiyor, güven geliyor... 100 liralık vergide faize ödediğimiz para 24 liraya kadar düşüyor. Peki buradan ne kazanmışız diye bakıyoruz. Bizim rakamlarımız değil Hazine"nin rakamları bunlar... Sadece toplayıp çıkarıyoruz, elimizde fazladan kalan parayı buluyoruz. 2002-2010 arasında 1 trilyon 557 milyar lira vergi toplamışız. Eğer bu verginin yüzde 86"sını faize versek 1 trilyon 337 milyar liramız bataklıkta kaybolacaktı. Türkiye"ye güvenin artması ödenen parayı da 591 milyar liraya düşürmüş. Bir başka ifadeyle 746 milyar lira fazladan kasada kalmış... Yani yaklaşık olarak 500 milyar dolar. Söz konusu para bu sefer gerçekten yatırım olarak dönüyor geri. Üçüncü boğaz köprüsünün 5 milyar dolara malolması planlanıyor. Bu para ile 100 köprü kazanmışız. Türkiye"yi gözlemliyoruz. Neler yapılmış bu dönemde diye göz atıyoruz. 900 milyon dolar harcamayla Bolu tüneli açılmış. Kazalar bitmiş, Ankara- İstanbul arası 3 saate inmiş. Paramıza bakıyoruz. Daha eksilmemiş neredeyse. Hadi biraz daha vergimiz faize gideceğine yol su olarak geri dönsün. 6 milyar dolarlık Gebze -İzmit otoyolu projesi. Gebze"den bir köprü yapılacak, Körfez"i karşıya bağlayacak. İzmir"e birkaç saatlik yolunuz kalacak. Daha çok paramız var. 500 milyar dolar az para değil. Hele IMF"nin 500 milyon dolarlık kredi dilimini serbest bırakması için 40 dereden su getirdiğini hatırlarsak paramızın da kıymetini daha iyi anlarız. Gidelim Karadeniz sahil yoluna... çok para... 4.5 milyar dolarlık bir maliyeti var. Olsun onu da yaptık. Dönelim İstanbul"a. Yüzyılın projesi olarak adlandırılan  Marmaray  projesine. Tamı tamına 4 milyar dolar. Bölünmüş yollarda artık bölünmeden gidiyoruz. Mallarımızı daha çabuk, canımızı daha sağlam taşıyoruz. 25 milyar lira (17 milyar dolar) harcamışız. Faize ödesek daha mı iyiydi 500 milyar doları harcıyoruz,Türkiye uçuyor.

746 MİLYAR LİRAMIZ CEPTE KALDI

Yıl - Toplanan vergi - Vergiden faize giden - Yüksek faize göre ödenecek para
2002  74.603  64.084  64.084  
2003  98.558  69.976  84.661  
2004  120.089  67.610  103.156  
2005  148.237  56.626  127.336
2006  182.577  60.981  156.834
2007  203.349  64.868  174.677  
2008  225.496  67.874  193.701
2009  232.930  71.975  200.087
2010  270.710  67.677  232.810

Toplam 1.557.000 591.600 1.337.000

BUNLAR YAPILAMAYACAKTI

MARMARAY PROJESİ
Yüzyılın projesi olarak adlandırılan Marmaray"ın 2013 yılında tamamlanması öngörülüyor. Proje ile her gün 1 milyon 500 bin yolu taşınacak. Bu tünel ile İstanbul"un trafiği daha rahat bir yolculuğa kavuşacak.

BOLU TÜNELİ
İstanbul-Ankara karayolu ulaşımını rahatlatmak için yapılan tünel projesi ile iki şehir arasındaki mesafe 3.5 saate indi. Proje kapsamında toplam 25.6 km otoyol ve 1.6 km bağlantı yolu yapıldı.

ANKARA-KONYA HATTI
Türkiye"nin ilk hızlı tren projesi Ankara-Eskişehir Hattı"nın açılmasının ardından, aralık ayında test sürüşlerine başlanan Ankara-Konya hızlı tren hattının 2011 Mart ayında ilk yolcularını Konya"ya götürmesi planlanıyor. Hat sayesinde, Ankara-Konya arası 1 saat 15 dakikaya düşecek.


ADALET SARAYI
Avrupa"nın en büyük adalet sarayı olarak inşa edilen çağlayan Adalet Sarayı 18 milyon lira maliyet ile hizmete girecek. 16 katlı olacak adalet sarayının 60 futbol sahası büyüklüğünde olması planlanıyor.

BÖLÜNMÜşž YOLLAR
AK Parti döneminde 7 yılda yaklaşık 25 milyar TL yatırım ile 11 bin 400 km bölünmüş yeni yol yapıldı. Bu rakam Türkiye Cumhuriyetinin 79 yılda yaptığı 6 bin km bölünmüş yolun neredeyse iki katı.
Türkiye


Geri Dön