Genel

Sportive 2012 sonuna kadar 40 franchise verecek!

Toksöz Spor Yönetim Kurulu Başkanı şžamil Toksöz, spor sektörünün krizlerde küçülmek olarak değil, yapısal değişik olarak etkilendiğini belirterek değişimi şöyle değerlendirdi

Spor perakendesinde Sportive markasıyla tanınan Toksöz Spor Yönetim Kurulu Başkanı şžamil Toksöz, spor sektörünün krizlerde küçülmek olarak değil, yapısal değişik olarak etkilendiğini belirterek değişimi şöyle değerlendirdi: 'Tüketim daralmadı ama spor perakendeciliği yapısal değişiklik gösterdi, örneğin tek markalı olan yapılanma yerini çok markalıya bırakıyor' dedi. Spor perakendesinin Türkiye ekonomisinin iki katından fazla büyüme gösterdiğine işaret eden Toksöz, 'Bu hızla da büyümeye devam edeceğini öngörüyoruz. Böylece 5 yılda çok fazla yol alınacak' dedi.

Spor ürünleri dana çok erkek ağırlıklı

Sporda erkek ürünlerinin kadınlara göre daha fazla talep gördüğünü ileten Toksöz, en fazla futbolla ilgili ürünler ön plana çıktığını kaydetti. İllere göre ise en fazla talebin başta İstanbul sonrasında da Ankara ve İzmirlin başı çektiğini aktaran Toksöz, 'Son yıllarda spesifik spor branşları olan yüzme, tenis, kayak gibi alanlarda artış gözlemliyoruz' dedi. Dünyaca ünlü birçok spor markasmın en büyük toptan satıcısı ve dağıtıcısı olan Toksöz Spor Malzemelerinin 2005 yılından bu yana Sportive markasıyla perakende alanında hizmet verdiğini anlatan Toksöz, mağazalarında Adidas, Nike, Arena, Head, JW, Reebok, Converse, Puma, N.B, Asıcs gibi büyük markalar dahil olmak üzere   110 marka ve 8 bin 500 çeşit ürünü tüketicilere sunduklarını belirtti. şžu anda Türkiye'deki en büyük spor giyim perakende mağazası olarak anıldıklarını aktaran şžamil Toksöz, 6 tanesi İstanbul'da diğerleri Antalya ve Urfa'da olmak üzere 8 mağaza da tüketicilere hizmet verdiklerini söyledi. Toksöz, İstanbul'daki mağazaların ikisinin Beylikdüzü diğerlerinin ise, Merter, İdealtepe, Sirkeci ve Viaportta yer aldığını kaydetti.

Büyüme hedefi yüzde 30

2010 yılında yüzde 20 büyüme gerçekleştirdiklerini söyleyen Toksöz, 2011 büyüme hedeflerinin yüzde 30,2012 yılında ise yüzde 40 olduğunu kaydetti. Firma olarak franchise de verdiklerini aktaran şžamil Toksöz, 'şžu an 6 franchise mağazamız var. Bundan sonra vermeye devam edeceğiz. Franchise bedeli talep etmiyoruz. Sadece metrekare başına ürün satın alma hedefleri veriyoruz' dedi.

Bundan sonraki süreçte Samsun, Balıkesir ve Kayseri gibi şehirlere öncelik vereceklerini aktaran Toksöz, 'Grup olarak 2012 sonuna kadar 40 franchise vermeyi hedefliyoruz' dedi.
Dünya