Spot Blue Emlak Türkiye'de reklam yapılmasını istiyor!
Spot Blue Emlak Firması yetkilileri, İngilteredeki mevcut ekonomik kriz insanların alım gücünü etkilerken, yatırımcılara Türkiye emlak sektörünü pazarladıklarını açıklayarak reklam ve pazarlama çağrısı yaptı
Türk İngiliz Sanayi ve Ticaret Odası (TBCCI) Başkan Yardımcısı ve Spot
Blue Emlak Firmasının Genel Müdürü David Walker, yaptığı
açıklamada, İngiliz vatandaşlarına Türkiyedeki emlak satışlarının geçen yılla
aynı düzeyde olduğunu ancak reklam ve pazarlamaya daha fazla yatırım yapılması
gerektiği tavsiyesinde bulundu.
İngiliz vatandaşlarının krize karşın uluslararası pazarda emlak satın
almaya devam ettiklerini anlatan Walker, "İspanya, Amerika ve Fransadaki
müteahhitlik firmaları, uluslararası emlak satışı yapabilmek için tanıtım ve
reklama daha fazla yatırım yapıyor. Müteahhitlik firmaları ile uluslararası
firmalar arasındaki işbirliği Türkiyede olmayan bir durum ve bu işbirliği daha
çok satış yapılmasını sağlıyor. Pazarlamaya ne kadar yatırım yaparsanız o kadar
çok satış yaparsınız" diye konuştu.
-"Türkiye, İngilizler için hala popüler"-
Türkiyenin emlak satışında İngiliz vatandaşları için hala popüler bir
ülke olduğunu belirten Walker, "İngilteredeki kesintiler ve sterlinin avro
karşısındaki durumundan dolayı Türkiyeye tatile giden İngiliz sayısı arttı.
Bugünün turistleri, geleceğin ev satın alacak kişileri. Türkiyeye tatile giden
bir kişi, inanıyorum ki memnun kalacak ve geri dönüp emlak satın alacaktır" dedi.
Walker, İngiltere ile Türkiye arasında ticari ilişkilere son yıllarda
büyük önem verildiğine dikkati çekerek, TBCCInin rakamlarına göre 2010 yılında
iki ülke arasındaki karşılıklı ticaretin yüzde 26,4 oranında arttığını söyledi.
Üst düzey İngiliz politikacıların, diplomatların ve iş adamlarının,
Türkiye ile çok yakın ticari ilişkiyi desteklediklerini ifade eden Walker, iki
ülkenin başbakanlarının ve bakanlarının karşılıklı ziyaretlerinin ilişkileri daha
da güçlendirdiğini kaydetti.
İngilteredeki ekonomik sorunların emlak sektörüne etkisini değerlendiren
Walker, sözlerini şöyle tamamladı:
"İngiliz hükümeti çok sert bir kesinti programı uyguluyor. Yükselen
enflasyon, iş kayıpları, ABden gelen kötü ekonomi haberleri ve mortgage
pazarının yeniden yapılandırılması tüketicinin güvenini ve rahat harcamasını
etkileyen önemli unsurlar. Bu durum, İngiliz tüketicilerin Türkiyeden ev alırken
daha çok düşündüğü anlamına geliyor. Reklam ve pazarlama için büyük finansal
yatırımların artması, potansiyel alıcıların sayısının da artması anlamına
geliyor."
AA