22 / 11 / 2024
fuzul

Stepevi, Armani ve Bvlgari otellerine gözünü dikti

Stepevi, Armani ve Bvlgari otellerine gözünü dikti

Cem şžengö rParis, Roma, Milano gibi Avrupa"nın gözde şehirlerinde yeni otel yapımları hız kazanırken, Armani ve Bvlgari otellerine de gözünü dikti




 Türk halı markası Stepevi, tasarımın kalbinin attığı Milano Villa dell"Orso"da mağaza açtı. Londra ve Paris"in ardından Avrupa"nın 3"üncü moda başkentine giren Stepevi, bir yıl içinde New York"ta mağaza açmaya hazırlanıyor. Step Yönetim Kurulu Başkanı Cem şžengör, œMilano ve New York"ta kiralar kriz öncesine göre yüzde 20-50 geriledi ve yerler de boşaldı dedi.


HALI gibi geleneksel bir ürünü yeniden yorumlayarak, global arenada önemli başarılara imza atan Step, Stepevi markasıyla yurtdışında başladığı mağazalaşma atılımını sürdürüyor. Londra ve Paris"in ardından Avrupa"ın üçüncü moda başkenti Milano"da İstanbul"un Nişantaşı"sı olarak nitelendirilen ve tasarımın kalbinin attığı Villa dell"Orso"da mağaza açtı. Global ekonomik krizin Stepevi"nin dünyanın moda merkezlerinde mağaza açmasında büyük etkisi olduğuna dikkat çeken Step Yönetim Kurulu Başkanı Cem şžengör, œDünyadaki kriz bize uygun fiyata ve istediğimiz lokasyonda mağaza bulma fırsatı verdi. Yoksa Paris, Milano, New York gibi şehirlerde paranız bile olsa eskiden yer bulamazdınız dedi. şžengör kiralardaki değişimi şöyle aktardı: œMilano ve New York"ta kiralar kriz öncesine göre yüzde 20-50 geriledi ve yerler de boşaldı. New York"ta kriz öncesinde baktığımız ve yıllık 500 bin dolar istenen 300 metrekarelik bir dükkanı şimdilerde 200 bin dolara tutabiliyoruz.
Manhattan"da mağaza planı
Bu yılı 50 milyon dolar ciroyla kapatmayı planladıklarını, büyümeye en büyük katkıyı yurtdışının verdiğine ve 2011"de de en fazla büyümenin yurtdışında olacağına dikkat çeken şžengör, œBizim ciromuzda yurtdışının payı yüzde 45, yurtiçinin ise yüzde 55"tir ama 2011"de bunun tam tersi olacak diye konuştu. Stepevi"nin dünyada 2 bin noktada satıldığını ve 5 yıl önce ilkini Londra"da açtıkları Stepevi"nin sayısını da artırmaya devam edeceklerini açıklayan şžengör, œşžu ana kadar Londra, Paris ve Milano"da kendi yatırımımızla Stepevi mağazaları açtık. 2011"de New York"ta da bir Stepevi açılışı planlıyoruz. Manhattan Adası"nda bir mağaza düşünüyoruz hatta Soho"da gözümüze birkaç yer kestirdik. New York"tan önce belki Almanya da araya girebilir dedi.
Milano kaderi değiştirecek
Milano"daki mağazanın Stepevi"nin kaderini değiştireceğini ve işlerini katlayacağını söyleyen Cem şžengör, œTüm İtalyan mobilya markaları, tasarımcıları burada. Armani, Bulgari, Mandarin Oriental Hotel gibi dünyaca ünlü lüks otel markalarının bulunduğu, Milano"nun en eski sokaklarından birinde mağaza açmayı başardık bu da işlerimize olumlu yansıyacak diye konuştu. şžengör, Milano"daki kiraların Nişantaşı"ndan daha ucuz olduğunu da hatırlattı.

Halıyı gülle boyadı, şarap gibi rekolte vurgusu yaptı

STEP, üretim merkezi Isparta"nın gül posalarını bile kullanarak şaraptaki gibi ˜yıllık halı rekolte"lerini satışa sunmaya başladı. Isparta"ta gülyağı fabrikalarının bir ay çalıştığını ve 4 bin ton gülün işlenmesiyle bir kg. yağ elde edildiğine dikkat çeken Cem şžengör, œBiz yağ için kullanılan güllerin posasını halıların yününü boyamada kullanmaya başladık. Bu yıl ˜2010 rekoltesi"ni de hazırladık. 300 adet bu yolla elde edilen halı ürettik dedi. Tıpkı şaraptaki gibi halıda da ˜rekolte" yarattıklarını belirten şžengör, œInfüzyon adını verdiğimiz serinin metrekare fiyat 275 euro. Ürün organik olsun diye ağır metaller kullanılmadığı için sadece gri, pembe ve yeşil tonlarında üretimi yapılıyor. Yılbaşında satışa sunulacak, satışlar da yurtdışı ağırlıklı olacak. Her halının seri numarası bulunuyor diye konuştu.

Harrods"ta en çok ciro Stepevi"nin

LÜKS çok katlı mağazaların sembol isimlerinden Londra"daki Harrods"ta satışlarının iyi gittiğini belirteh Cem şžengör, œHarrods"ta 30"a yakın marka içinde en çok satan halı markası olduk. Yurtdışında satışlarımız çok iyi gidiyor. Geçen ay itibarıyla Paris"te Printemps mağazasına da girdik dedi.

Lüks otellere adım atıyor

KRİZİ fırsat bilen Uzakdoğu ve Ortadoğulu otel gruplarının yeni otel markalarıyla Avrupa kıtasına akın ederken, renovasyondan bugüne kadar kaçan Avrupalılar da yenileme yatırımlarına mecbur kaldı. Cem şžengör, Paris, Roma, Milano gibi Avrupa"nın gözde şehirlerinde yeni otel yapımları hız kazanırken, 2012"de yapılacak Londra Olimpiyatları"nın da hareket getirdiğini, Stepevi"nin yurtdışı cirosuna katkı sağlayacağını söyledi. Hindistan"da Taj Mahal Hotel, Paris Le Seven otellerinin de halılarını kaplayan Stepevi, Armani ve Bvlgari otellerine de gözünü dikti.
Hürriyet/Demet CENGİZ BİLGİN

Basında çıkan diğer haberler:

Krizle kiralar düştü Step Milano"dan sonra New York"a gidiyor
Step Halı, moda ve tasarımın kalbinin attığı Milano"da Stepevi açtı. Kriz nedeniyle kiraların düştüğünü belirten Step Yönetim Kurulu Başkanı Cem şžengör, œSırada New York var dedi

Step Halı, Londra ve Paris"in ardından moda ve tasarımın kalbinin attığı Milano"daki Via dell"Orso"da açtığı Stepevi mağazasıyla Avrupa"daki satış ağını güçlendirdi.
œGlobal kriz olmasaydı bu mağaza fırsatı ortaya çıkmayabilirdi diyen Step Yönetim Kurulu Başkanı Cem şžengör, krizin etkisiyle yurtdışında kiraların düştüğüne dikkat çekti. şžengör, œÖzellikle dükkan kiraları Nişantaşı"ndan daha ucuz. Türkiye"de yeni açılan alışveriş merkezlerinde kiralar uçmuş durumda diye konuştu.
Mağaza açmadan önce ürünlerini o pazara sunduklarını belirten şžengör şöyle dedi:  
œPazarı hazırladıktan sonra mağaza açıyoruz. şžu anda New York"ta satış noktalarımız var. 2011"de New York mağazamızı açacağız. Mağazanın Soho tarafında olmasını planlıyoruz. Dünya ekonomisindeki çalkalanma mağaza fırsatı yaratıyor. Milano"da metrekare fiyatları yüzde 25-30 ucuzlamış. New York"ta da kiralayacağımız mağazanın yüzde 50 ucuza gelmesini bekliyoruz. Örneğin, New York"ta 300 metrekare bir mağazanın yıllık kirası 500 bin dolardı, bugün 200 bin dolara tutabiliriz.

Harrods"ta bir numara
şžengör, New York"tan sonra Almanya"da Stepevi projelerinin olduğunu dile getirdi. Step Halı bu yılı 50 milyon dolarlık satışla tamamlamayı planlıyor. şžirketin 2011 hedefi ise 60 milyon dolarlık satış rakamına ulaşmak. şžirketin satışlarının yüzde 45"ini yurtdışı oluşturuyor. Önümüzdeki yıl yurtdışı satışların payının yüzde 55"e çıkmasını beklediklerini söyleyen şžengör, œYurtdışı satışlarımız çok iyi gidiyor. Örneğin, Harrods"ta 20-30 halı markası içinde bir numaralı halı markası olduk. Yurtdışında yurtiçinden daha hızlı büyüyoruz dedi.

Otel projeleri gündemde
şžengör, otel, ofis, konferans salonları, rezidans ve lüks yat projelerinin Step markasının tanınırlığını artırdığını belirterek, œBvlgari ve Armani"nin otellerinde de olmak isteriz. Shangri-La ve Waldorf Astoria gündemimizde. Paris"te butik otelleri girdik. Örneğin, Hotel Le Seven"da üç boyutlu bir odayı halılarla farklı dekor ettiler diye konuştu.
Paris"te Christian Dior, Tommy Hilfiger"la çalıştıklarını belirten şžengör, İtalyan mobilya markalarının da Stepevi"yle çalışmasını istediklerini söyledi. şžengör, İtalya"da 300 olan satış noktasını 2011"de 600"e çıkarmayı planladıklarını kaydetti.

Gül posasıyla boyanan halı üretti, sırada üzümlü var
Kişiye özel imalatın yanı sıra 3 boyutlu halıyı ilk kez Step"in ürettiğini belirten Cem şžengör şunları söyledi:
œÜrün çeşidimize her yıl bir yenilik ekliyoruz. Örneğin, gül üretimi konusunda ünlü olan Isparta"da 4 ton gülden 1 kilogram yağ çıkıyor. Parfüm ve kozmetiğin yoğun kullandığı güllerin yağı çıkarıldıktan sonra posası çöpe gidiyor. İki yıldır üzerinde çalıştığımız bir projeyle bu gül posalarıyla yünlerimizi boyadık ve organik boyalı halı ürettik. Üç renk elde ettiğimiz ve İnfusion adını verdiğimiz bu halıları 2011"de satışa sunuyoruz. 300 adetlik bu halıları ağırlıklı olarak yurtdışında satacağız. Halıların metrekare fiyatı 275 euro. Önümüzdeki yıl üzüm ve lavanta posalarıyla yünlerini boyadığımız halı üretmeyi planlıyoruz. Ayrıca, polyesteri de pet şişelerden yapılmışını kullanacağız.

Halı pazarı 11 milyar dolar
Dünya halı pazarının bu yıl yüzde 5 büyüyerek 11.5 milyar dolar olması bekleniyor. Türkiye, makine halısı ağırlıklı olmak üzere dünya ticaretinden yüzde 10 pay alıyor. Türkiye"de hammadde fiyatına halı ihracatı yapıldığını dile getiren Cem şžengör, œPiyasada kıran kırana bir fiyat rekabeti var. Bunun içinden pay almak için katma değerli ürünler yaratmak ve bunu marka çatısı altında toplamak gerekiyor dedi. Markalı satış ağını büyütmenin çok zor olduğunu ancak geleceğin sadece markalı satışlarda olduğuna dikkat çeken şžengör, bugün çin"e veya Hindistan"a markalı ürünleri sayesinde ürün satabildiklerinin altını çizdi. Bu arada Step, 40 adet markalı mağaza ve cornerla dünyada 2000 noktada bulunuyor.
Milliyet/Ayfer Yıldız Milano


Geri Dön