Swissotel İstanbul, 60 milyon euro'ya yenileniyor
Swissotel Genel Müdürü Gerhard Struger "Şu ana kadar 15-20 milyon Euro arasında renovasyon yatırımı yaptık. Bundan sonra renovasyon için 40 milyon Euro daha harcama yapacağız" dedi.
Swissotel Genel Müdürü ve Swissotel Türkiye-Doğu Avrupa Başkan Yardımcısı Gerhard Struger, Swissotel İstanbul'un renovasyonun 1.5 yıl daha süreceğini belirterek, "Şu ana kadar 15-20 milyon Euro arasında renovasyon yatırımı yaptık. Bundan sonra renovasyon için 40 milyon Euro daha harcama yapacağız" dedi.
1991'de 1 milyar TL'ye kurulan Swissotel İstanbul, 60 milyon Euro'ya yenilenecek. Swissotel Genel Müdürü ve Swissotel Türkiye-Doğu Avrupa Başkan Yardımcısı Gerhard Struger, otelin üç yıl önce Fiba Holding tarafından satın alınırken anlaşmada renovasyondan geçirilmesi şartının yer aldığını belirterek, bir yıl önce başlayan ve 1.5 yıl daha sürecek olan renovasyon için toplam 60 milyon Euro harcanacağını söyledi.
Restorana 4 milyon Euro
Bir yıl önce başlayan renovasyonda, kral odası, lobi, üç küçük suit, Gaja Restaurant ve son olarak spa'nın bitirildiği bilgisini veren Struger, "Renovasyon bir buçuk yıl daha sürecek. Bundan sonra sırada 65 rezidans var. İçerdeki her şeyi, duvarları, tavanları değiştiriyoruz. Renovasyon ana binanın odalarına kadar yayılacak. Sadece spa'yı 2 milyon Euro'ya, restoranı da 4 milyon Euro'ya renove ettik. Şu ana kadar 15-20 milyon Euro arasında renovasyon yatırımı yaptık. Bundan sonra 40 milyon Euro daha renovasyona gidecek" dedi.
Yeni teknikler kullanılacak
Struger, otelin havasını ve algısını bozmadan dış cepheyi de yenileyeceklerini, yeni tarz yapım metodlarını uygulayacaklarını kaydetti. 17 yıl önce otelin o günün en üst teknikleriyle yapıldığını, o tarihlerde alüminyumun ilk defa bu şekilde kullanıldığını anlatan Struger, renovasyonda bugünün yeni tekniklerini kullanacaklarını, kendini temizleyen cam gibi enerji maliyetini azaltacak malzemeleri seçeceklerini ifade etti. Oteli satın alan Fiba Holding'in patronu Hüsnü Özyeğin'in projeyi sonuna kadar desteklediğinden de bahseden Strüger, yıllık cirolarının da 60 milyon Euro olduğunu, yıllık doluluk oranlarının da yüzde 80'lerde bulunduğunu aktardı.
ABD'den iptal yaşamadık
Struger, Türklerin Swissotel'i çok tercih ettiğini, Avrupa pazarında da iyi konumda bulunduklarını, Amerikalıların misafirleri arasındaki payının yüzde 10'dan az olduğunu belirterek, şu anda Amerika pazarından da bir iptal yaşamadıklarını, üç dört hafta sonra krizin etkilerinin daha net görülebileceğini kaydetti. Gerhard Struger, Türkiye'de, İstanbul, Ankara, Göcek ve İzmir'de olmak üzere dört Swissotel bulunduğunu, ancak başka yeni otel projesinin düşünülmediğini de sözlerine ekledi.
İstanbul otelleri artık ucuz değil
Otellerin bulunduğu şehirlerin destinasyon (varış noktası) olarak konumlamasının önemine de dikkat çeken Gerhard Struger, İstanbul'un destinasyon sıralamasında son yıllarda hep önlerde olduğunu kaydetti. Struger, sözlerini şöyle sürdürdü: "İstanbul, güzel bir destinasyon. Otellerin geceleme fiyatları önceden düşüktü artık o sorun da aşıldı. Şu andaki fiyatlar daha adaletli. Her alanda geliştirme yapılıyor. İstanbul'un destinasyon olarak önemi 1990'lardan beri hep yukarı çıkıyor, gelen sayısı da devamlı artıyor."
Krizin etkisini henüz görmedik
Küresel mali krizin henüz erken safhalarında bulunulduğunu belirten Gerhard Struger, "Henüz bir iptal yaşamadık. Birkaç hafta önce kriz başladı, Türkiye'de de bayrama denk geldi. Bu noktada çok fazla bir reaksiyon görmedik. İlerleyen günlerde etkilenir miyiz bilmiyoruz. Swissootel'i yüzde 60 iş, yüzde 40 seyahat oteli olarak konumladık. Bu da bize iki sağlam dayanak veriyor. Lüks tüketimde kriz döneminde azalma olmuyor" dedi.
Misaperverlik kültürünüz önemli
İstanbul'daki en büyük otellerden biri olduklarını ve 600 odaları bulunduğunu dile getiren Gerhard Struger, "Yerel pazarla iyi ilişkilerimiz var, otel seviliyor. İstanbul'da iyi oteller var, henüz şehir de otel açısından doygunluğa ulaşılmış değil. Misafirperver kültürünüz de çok önemli, başka ülkelerde olmayan katmadeğer sağlıyor" diye konuştu.
1991'de 1 milyar TL'ye kurulan Swissotel İstanbul, 60 milyon Euro'ya yenilenecek. Swissotel Genel Müdürü ve Swissotel Türkiye-Doğu Avrupa Başkan Yardımcısı Gerhard Struger, otelin üç yıl önce Fiba Holding tarafından satın alınırken anlaşmada renovasyondan geçirilmesi şartının yer aldığını belirterek, bir yıl önce başlayan ve 1.5 yıl daha sürecek olan renovasyon için toplam 60 milyon Euro harcanacağını söyledi.
Restorana 4 milyon Euro
Bir yıl önce başlayan renovasyonda, kral odası, lobi, üç küçük suit, Gaja Restaurant ve son olarak spa'nın bitirildiği bilgisini veren Struger, "Renovasyon bir buçuk yıl daha sürecek. Bundan sonra sırada 65 rezidans var. İçerdeki her şeyi, duvarları, tavanları değiştiriyoruz. Renovasyon ana binanın odalarına kadar yayılacak. Sadece spa'yı 2 milyon Euro'ya, restoranı da 4 milyon Euro'ya renove ettik. Şu ana kadar 15-20 milyon Euro arasında renovasyon yatırımı yaptık. Bundan sonra 40 milyon Euro daha renovasyona gidecek" dedi.
Yeni teknikler kullanılacak
Struger, otelin havasını ve algısını bozmadan dış cepheyi de yenileyeceklerini, yeni tarz yapım metodlarını uygulayacaklarını kaydetti. 17 yıl önce otelin o günün en üst teknikleriyle yapıldığını, o tarihlerde alüminyumun ilk defa bu şekilde kullanıldığını anlatan Struger, renovasyonda bugünün yeni tekniklerini kullanacaklarını, kendini temizleyen cam gibi enerji maliyetini azaltacak malzemeleri seçeceklerini ifade etti. Oteli satın alan Fiba Holding'in patronu Hüsnü Özyeğin'in projeyi sonuna kadar desteklediğinden de bahseden Strüger, yıllık cirolarının da 60 milyon Euro olduğunu, yıllık doluluk oranlarının da yüzde 80'lerde bulunduğunu aktardı.
ABD'den iptal yaşamadık
Struger, Türklerin Swissotel'i çok tercih ettiğini, Avrupa pazarında da iyi konumda bulunduklarını, Amerikalıların misafirleri arasındaki payının yüzde 10'dan az olduğunu belirterek, şu anda Amerika pazarından da bir iptal yaşamadıklarını, üç dört hafta sonra krizin etkilerinin daha net görülebileceğini kaydetti. Gerhard Struger, Türkiye'de, İstanbul, Ankara, Göcek ve İzmir'de olmak üzere dört Swissotel bulunduğunu, ancak başka yeni otel projesinin düşünülmediğini de sözlerine ekledi.
İstanbul otelleri artık ucuz değil
Otellerin bulunduğu şehirlerin destinasyon (varış noktası) olarak konumlamasının önemine de dikkat çeken Gerhard Struger, İstanbul'un destinasyon sıralamasında son yıllarda hep önlerde olduğunu kaydetti. Struger, sözlerini şöyle sürdürdü: "İstanbul, güzel bir destinasyon. Otellerin geceleme fiyatları önceden düşüktü artık o sorun da aşıldı. Şu andaki fiyatlar daha adaletli. Her alanda geliştirme yapılıyor. İstanbul'un destinasyon olarak önemi 1990'lardan beri hep yukarı çıkıyor, gelen sayısı da devamlı artıyor."
Krizin etkisini henüz görmedik
Küresel mali krizin henüz erken safhalarında bulunulduğunu belirten Gerhard Struger, "Henüz bir iptal yaşamadık. Birkaç hafta önce kriz başladı, Türkiye'de de bayrama denk geldi. Bu noktada çok fazla bir reaksiyon görmedik. İlerleyen günlerde etkilenir miyiz bilmiyoruz. Swissootel'i yüzde 60 iş, yüzde 40 seyahat oteli olarak konumladık. Bu da bize iki sağlam dayanak veriyor. Lüks tüketimde kriz döneminde azalma olmuyor" dedi.
Misaperverlik kültürünüz önemli
İstanbul'daki en büyük otellerden biri olduklarını ve 600 odaları bulunduğunu dile getiren Gerhard Struger, "Yerel pazarla iyi ilişkilerimiz var, otel seviliyor. İstanbul'da iyi oteller var, henüz şehir de otel açısından doygunluğa ulaşılmış değil. Misafirperver kültürünüz de çok önemli, başka ülkelerde olmayan katmadeğer sağlıyor" diye konuştu.