TALPA: Pist'in yapımı bitene kadar bol yakıt verilsin
Pilotlar, Atatürk Havalimanı'ndaki pist onarımı bitene kadar şirketlerin `ekonomik yakıt politikası'ndan vazgeçmelerini istedi
Pistteki onarım çalışmalarına bağlı olarak oluşan birikme nedeniyle geçtiğimiz hafta iki uçak Sabiha Gökçen Havalimanı'na yönlendirilmiş, orada da da iniş sırası bulamayan uçaklar yakıtın kritik eşiğe yaklaştığını beyan ederek Atatürk Havalimanı'na acil iniş yapmıştı. Atatürk Havalimanı'nda `kısa pist' olarak bilinen 06/24 pistini uzatma çalışmaları temmuz ayında bitecek.
Uçağın ağırlığı arttıkça yakıt masrafı artıyor. Bu nedenle şirketler açık havalarda, uçakta sadece en yakın yedek meydana göre yedek yakıt alınmasını isteyebiliyor. Türkiye Havayolu Pilotlar Derneği (TALPA) Yönetim Kurulu Üyesi Nuri Sakarya, pist onarımı devam ederken şirketlerin yakıt politikalarını ertelemelerinde yarar olduğunu söyledi. Sakarya, "İstanbul için Sabiha Gökçen yakın meydan. Pilot buna göre yakıtını alıp geliyor. Ama Sabiha Gökçen uçağı kabul etmediği anda, kriz başlıyor" dedi.
Radikal
Uçağın ağırlığı arttıkça yakıt masrafı artıyor. Bu nedenle şirketler açık havalarda, uçakta sadece en yakın yedek meydana göre yedek yakıt alınmasını isteyebiliyor. Türkiye Havayolu Pilotlar Derneği (TALPA) Yönetim Kurulu Üyesi Nuri Sakarya, pist onarımı devam ederken şirketlerin yakıt politikalarını ertelemelerinde yarar olduğunu söyledi. Sakarya, "İstanbul için Sabiha Gökçen yakın meydan. Pilot buna göre yakıtını alıp geliyor. Ama Sabiha Gökçen uçağı kabul etmediği anda, kriz başlıyor" dedi.
Radikal