Sektörel

TAMPF Başkanı Vahap Küçük görevi Zafer Kurşun'a devretti!

110 milyar dolarlık modern perakendenin çatı kuruluşu Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu'nun ilk başkanı Vahap Küçük, bugün koltuğu Başkanvekili Zafer Kurşun'a devrediyor.

Modern (organize) perakendenin başına Orjin Grup Eşbaşkanı Zafer Kurşun geçiyor. İstinyePark'ın ortaklarından Kurşun, 110 milyar dolarlık ciroyu yöneten sektörün çatı kuruluşu Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu'nun (TAMPF) yeni başkanı olacak. Habertürk'ün edindiği bilgiye göre, TAMPF'nin ilk başkanı olan LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, bugün gerçekleştirilecek genel kurulda görevi Zafer Kurşun'a devredecek. Kurşun, mevcut yönetimde de başkanvekiliği koltuğunda oturuyordu.



 

SIRA AVM'LERE GEÇTİ 

2013 yılında kurulan federasyonun çatısı altında Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Gıda Perakendecileri 2013'ü 100 milyar Derneği (GPD), Kategori Mağazacılığı Derneği (KMD) ve Turizm Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD) yer alıyor. 60 bine yakın mağazayı temsil eden TAMPF'nin başkanlığını her derneğin sırayla yapacağı belirtiliyor. İlk başkan Vahap Küçük, BMD'yi temsil ediyordu. İkinci dönemde ise sıra alışveriş merkezlerini (AVM) temsil eden AYD'ye geldi. Yeni başkan olması beklenen Zafer Kurşun da AYD'nin danışma kurulu üyesi.



TAMPF'nin 2023 hedefleri arasında; dünyada en hızlı büyüyen ilk 50 marka içinde Türkiye'den en az 10 perakende firmasının yer alması, dünya perakendeciliğinde 15'inci sıradan 9'unculuğa yükselmek, 2023 vizyonu kapsamında belirlenen 10 küresel Türk markası hedefinde en az 3 perakende markasıyla katkı sağlamak yer alıyor. Federasyon, 2023 yılında sektörü 275 milyar dolar ciro, 2 milyon kişilik istihdam ve 205 bin mağazaya ulaştırmayı amaçlıyor. 



Modern perakendenin ciro hedefi 120 milyar dolar 

Türkiye'de geleneksel ticaretin de eklenmesiyle perakende sektörünün toplam büyüklüğünün 250 milyar dolara ulaştığı tahmin ediliyor. Modern perakende olarak anılan zincir markaların ve AVM'lerin 110 milyar dolar olarak ölçülen cirosu da bu rakamın yüzde 44'üne denk geliyor. Gelişmiş ülke ekonomilerinde, bu oran yüzde 80'lere çıkıyor. Türkiye'de modern perakendenin 2015 hedefi yüzde 9 büyüme ve 120 milyar dolarlık ciro. 



Habertürk