Tapu almak için nereye başvurulur?
Tapu alacak vatandaşlar, bu resmi belgeyi nereden ve nasıl alacaklarını araştırıyorlar. İşte merak edilen o detaylar!
Tapu almak için nereye başvurulur? Tapu işlemleri için gerekli belgeler nelerdir? soruları sık sık sorulmaktadır.
İşte tapu alacak kişilerin bilmesi gereken hususlar;
TAPU ALMAK İÇİN NEREYE BAŞVURULUR?
Tapu almak için nereye başvurulur? sorusuna şöyle yanıt verebiliriz; Sahip olunan ev, arsa, arazi, ticari yapı gibi gayrimenkuller için Tapu Genel Müdürlüğüne başvuru yapıp, tapu belgesi çıkarılabilir. Tapu alabilmek için Tapu Genel Müdürlüğüne teslim etmeniz gereken bazı belgeler ve ödemeniz gereken bir tapu harcı bulunmaktadır.
TAPU İŞLEMLERİ İÇİN GEREKLİ BELGELER NELERDİR?
Ev, arsa alım ve satımları tapu işlemlerinin gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Konut alırken tapu işlemleri için gerekli belgeler şunlardır;
- Nüfus cüzdanı ve bir adet fotokopisi istenmektedir.
- Yaşanılan yerde veya bölgede bulunan belediyeden alınan ”Vergi Borcu Yoktur” yazısı ve geçmiş borçlara ait ”Ödendi” makbuzu alınmalıdır.
- Alım satımlarda önceki tapunun aslı veya fotokopisi verilmelidir.
- Tapu harcı ve emlak vergisi ödemesi, tapu işlemlerinden önce yapılmalıdır. Alıcı ve satıcının eşit oranda vereceği tapu harç masrafları, tapudan önce ödenmelidir.
- DASK yani Zorunlu Deprem Sigortası yaptırılmalı var ise güncelliğine bakılmalıdır.
- Tapu işlemi vekaletle yapılacaksa noter onaylı vekaletname gereklidir.
TAPU GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE NASIL BAŞVURULUR?
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün resmi sitesi üzerinden bir e-randevu alınmalıdır ve başvuru işlemi için izlemeniz gereken adımlar şunlardır;
- “Yeni randevu al” butonuna tıkladığınızda hemen bir sayfa açılıyor ve size dikkat etmeniz gereken önemli noktalar hatırlatılıyor. Aynı zamanda bu kullanıcı sözleşmesi hükmünde olduğu için ilgili kutucuğu işaretleyin.
- Ekranın alt kısmındaki 6 haneli güvenlik kodunu doğru bir şekilde girdikten sonra karşınıza birkaç adımlı bir ekran gelir.
- Sırasıyla kimlik bilgilerinizi ve iletişim bilgilerinizi girip işleminizi hangi müdürlükte gerçekleştirecekseniz onu belirlemelisiniz.
- Daha sonrada yapılmak istenilen işlem türünü belirliyorsunuz. Alım satım, miras veya ipotek kaldırma gibi farklı alt kategoriler mevcut.
- Tercihinize göre randevunuz belirleniyor ve bir onay maili gönderiliyor.
- Tapu müdürlüklerinden alacağınız randevulara bir takvim yılı içinde 5 kez uymanız kaidesi ile taktirde tekrar randevu oluşturmanıza izin verilmez. Ayrıca aynı gün için sadece tek bir randevu oluşturabilirsiniz.
Ziraat Bankası Bankkart’ı olanlar için açıklandı! Sadece 10 gün kaldı! İşte detaylar!
Böylesi 40 yılda bir gelir! Bu indirim ilaç gibi ilaç gelecek! 5 kg toz şeker sadece…
TOKİ sosyal konut projeleri başvuru tarihi açıklandı mı 2022? İşte TOKİ sosyal konut şartları!