Tapu başvurusu nasıl yapılır?
Gayrimenkul alım satım işlemleri başta olmak üzere, taşınmaz malların kütüğü üzerinde yapılacak tüm değişiklikler, ilgili tapu dairesinde gerçekleşiyor. Ancak önce tapudan randevu alınıyor. Peki, tapu başvurusu nasıl yapılır?
Tapu başvurusu nasıl yapılır?
Gayrimenkul alım satım işlemleri başta olmak üzere, taşınmaz malların kütüğü üzerinde yapılacak tüm değişiklikler, ilgili tapu dairesinde gerçekleşiyor.
Ancak öncelikle yapılacak işlemler için tapu dairesinden randevu alınması gerekiyor. Peki, tapu başvurusu nasıl yapılır?
Tapu müdürlüklerinde yapacağınız işlemleri için Alo 181 Tapu ve Kadastro hattını arayarak yapılabiliyor.
Ayrıca, "https://randevu.tkgm.gov.tr" adresinden online başvuru yapılarak randevu alınailiyor, kişiye gönderilen kısa mesaj (SMS) doğrultusunda işlemler belirlenen gün ve saatte yapılabiliyor.
Tapu müdürlüğünden randevu alma işlemleri..
Giriş
Malik Kimlik Bilgileri
İşlem Seçimi
Tapu Senet Bilgileri
Randevu
Sonuç
İşlem evrakları:
- Nüfus Cüzdanı ve Temsil Belgesi
- Gerçek Kişilerde Fotoğraf
- İcra Müdürlüğünün Satış Müzekkeresi (Cebri İcra Yolu ile Satılmış ise).
- Mahkeme Müzekkeresi (Ortaklığın Giderilmesi Davası Yolu ile Satılmış ise).
- Bina Vasıflı Taşınmazlarda Zorunlu Deprem Sigortası.
- İlgili Belediyeden Alınmış Emlak Vergisi Değerini Belirtir Belge.
Dikkat edilmesi gerekenler:
- Randevular seçilecek tarihte, uygun bir saat aralığında, TC Kimlik ve Tapu Senet Bilgilerine göre müdürlük kontenjanına göre alınabilir.
- TC Kimlik ve Tapu Senet bilgileri uyumu kontrol edilmekte ve eşleme durumunda randevu verilmektedir. Bu eşleştirme T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bilgisayar sistemi üzerinden yapılmaktadır. Bu nedenle randevu alma işlemi sırasında Nüfus Cüzdanı ve Tapu Senedi belgeniz yanınızda olmalıdır.
- Randevu aldığınız saat aralığından 15 dakika öncesinde başvuru yapmanız gerekmektedir. Gecikme 15 dakikayı geçerse, randevunuz iptal edilecektir.
Ayrıca;
- 1 yıl içinde aynı TC Kimlik ve Tapu Senedi için alınan randevu 3 kere gerçekleşmez ise 1 yıl içinde yeni bir randevu verilememektedir.
- Gerçek veya tüzel kişiler aynı gün için tek bir randevu alabilir.
Bu kısıtlar rezervasyon sisteminin amaç dışı kötü kullanımını engellemek - ve amaç dışı kullanımlar nedeni ile oluşabilecek rezervasyon kapasite ve hizmet problemlerinin önüne geçme amaçlıdır.
- Bir TC Kimlik ve Tapu Senedi için alınan randevu başka bir TC Kimlik ve Tapu Senedi ile değiştirilememektedir.
-Sistem başvuru sırası için randevu vermektedir. İşlemin gerçekleştirileceği ve sonuçlandırılacağı zaman konusunda randevu vermemektedir.
- Sistem üzerinde 20 dakikalık bir oturum oluşturulmaktadır. 20 dakika sonunda kullanıcı ile ilgili bilgiler hafızadan silinmektedir.
Tapu ve kadastro verilerinin paylaşımı hakkında yönetmelik tam metni!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com