22 / 12 / 2024

Çevre görevlisi başvurusu nasıl yapılır?

Çevre görevlisi başvurusu nasıl yapılır?

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yapılacak veya yaptırılacak çevre mevzuatı sınavında başarılı olanlara Bakanlık tarafından çevre görevlisi belgesi veriliyor. Peki, çevre görevlisi başvurusu nasıl yapılır?



Çevre görevlisi başvurusu nasıl yapılır?

Çevre görevlisi başvuruları, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na elektronik ortamda yapılıyor. Bakanlıkça yapılacak veya yaptırılacak çevre mevzuatı sınavında 100 üzerinden 70 ve üzeri puan alarak başarılı olanlara Bakanlık tarafından çevre görevlisi belgesi veriliyor. Peki, çevre görevlisi başvurusu nasıl yapılır?


Çevre görevlisi, çevre yönetim birimi ve çevre danışmanlık firmalarının yeterlik başvuruları ile ilgili esaslar Çevre Görevlisi, Çevre Yönetim Birimi ve Çevre Danışmanlık Firmaları Hakkında Yönetmelik kapsamında Üçüncü Bölümde veriliyor.


Çevre görevlisi belgesi başvurusu:

MADDE 11 – (1) Yeterlik belgesi başvurularında aşağıdaki belge ve bilgilerin sunulması zorunludur.


a) Çevre görevlisi belgesi başvurusunda;


1) Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası,


2) İletişim bilgileri (Adres, telefon, faks, elektronik posta adresi),


3) Eğitim durumunu gösteren lisans ve/veya lisansüstü diploma/mezun olduğunu gösterir belgesi,


4) Vesikalık fotoğraf,


5) Oda sicil numarası (Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliğine bağlı odalar için),


6) 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (a) bendinde belirtilen meslek grubu için çevre mevzuatı sınav sonuç belgesi,


7) 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (b) bendinde belirtilen meslek grupları için temel çevre bilimleri ve çevre mevzuatı sınav sonuç belgesi,


b) Çevre yönetim birimi başvurusunda;


1) Vergi numarası ve SGK işyeri sicil numarası,


2) İletişim bilgileri (Adres, telefon, faks, elektronik posta adresi),


3) Çevre yönetim biriminden sorumlu işletme yetkilisinin adı, soyadı ve yetkili olduğuna dair belge,


4) Çevre görevlisi olarak istihdam edilen personelin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numaraları ile sosyal güvenlik numaraları,


5) Çevre yönetim hizmeti verilecek işletmeler ile bu işletmelerden sorumlu olacak çevre görevlilerinin listesi,


6) Çalışma ve SGK hizmet belgesi (Çalışması zorunlu 3 (üç) yıl deneyimli çevre görevlisi için),


c) Çevre danışmanlık firması başvurusunda;


1) İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı,


2) Vergi numarası ve SGK işyeri sicil numarası,


3) İletişim bilgileri (Adres, telefon, faks, elektronik posta adresi),


4) Firmanın, çevre ile ilgili mühendislik, müşavirlik, araştırma-geliştirme, etüt, fizibilite, proje, rapor, eğitim ve benzeri konularda çalıştığını gösteren Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi,


5) Büro tescil belgesi (Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliğine bağlı odalardan alınmış),


6) Çevre görevlisi olarak istihdam edilen personelin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numaraları ile sosyal güvenlik numaraları,


7) Çalışma ve SGK hizmet belgesi (Çalışması zorunlu 5 (beş) yıl deneyimli koordinatör çevre görevlisi için),


8) Çalışma ve SGK hizmet belgeleri (Çalışması zorunlu 3 (üç) ve 2 (iki) yıl deneyimli çevre görevlileri için),


9) Çevre görevlilerinin, çalıştığı firma dışında ikinci bir işyerinde çalışmadıklarına ilişkin taahhüt belgeleri.


(2) Belge başvurularında belge başvuru bedelinin, Bakanlık Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü hesabına yatırıldığına dair hesap belgesinin sisteme yüklenmesi zorunludur.


(3) Birinci fıkranın (c) bendinin 4 (dört) ve 5 (beş) numaralı alt bentlerinde belirtilen belgeler kamu kurumlarından istenilmez.


Belge başvurularının yapılması ve değerlendirilmesi


MADDE 12 – (1) Bu Yönetmelik kapsamında Bakanlığa yapılacak belge başvuruları elektronik imza ile elektronik ortamda yapılır (e-başvuru) ve belgeler elektronik ortamda verilir.


(2) Başvurular 20 (yirmi) gün içerisinde değerlendirilir. İstenilen belge ve bilgilerde eksiklik olmaması ve başvurunun uygun bulunması halinde Ek-4, Ek-5 ve Ek-6’da yer alan belgelerden uygun olanı verilir.


(3) Başvuruda eksik belge ve bilgi olması durumunda 15 (on beş) gün içinde tamamlanması istenir, tamamlanmaması hâlinde başvuru iade edilir. Eksikliklerin giderilmesi halinde Ek-4, Ek-5 ve Ek-6’da yer alan belgelerden uygun olanı verilir.


(4) Çevre yönetim birimi belgesi ile çevre danışmanlık yeterlik belgeleri işletmede veya firmada görülebilecek şekilde asılır.


(5) Elektronik ortamda sunulan belgelerin doğruluğu hakkında tereddüt oluşması hâlinde Bakanlık asıllarını isteyebilir.


(6) Belge geçerlik süresi 4 (dört) yıldır.


(7) Belge almış kişi, kurum ve kuruluşlar, belge alma aşamasında sundukları belgelerde meydana gelecek değişiklikleri, değişiklik tarihinden itibaren 30 (otuz) gün içerisinde Bakanlığa bildirmekle yükümlüdür.




Çevre yönetim hizmeti alma şartları nelerdir?
Çevre Görevlisi ve Çevre Yönetim Birimi Hakkında Yönetmelik!



Geri Dön