Emlak Terimleri

Tapu çağrı merkezi telefon numarası kaç?

Tapu ve Kadastro Çağrı Merkezi, 15 Eylül 2014 tarihinde hizmete girdi. Peki, Tapu çağrı merkezi telefon numarası kaç? Tapu ve Kadastro Çağrı Merkezinden nasıl bilgi alınıyor?

Tapu çağrı merkezi telefon numarası kaç?

Tapu ve Kadastro Çağrı Merkezi, 15 Eylül 2014 tarihinde hizmete girdi. Tapu çağrı merkezi ile, Kurulan çağrı merkezi ile; Tapu ve Kadastro birimlerine yönelik soru, istek, randevu ve şikayetlerin takibi ile hizmetin iyileştirilmesi işlevlerinin tek bir merkezden etkin, hızlı ve güvenli bir şekilde yürütülüyor.


Bakanlık, kurulan bu çağrı merkezi ile “Alo Tapu Hattı” ile “Online Randevu Sistemini” entegre ederek tek merkezden yönetilmesini hedefliyor.


Çağrı merkezi telefon numarası, ALO 181'dir. Çağrı merkezi, vatandaşlara 7/24 hizmet verme esasına göre görev yapıyor.


Alo 181 arandığı takdirde öncelikle bant kaydı çıkıyor. Bu bant kaydında sorulacak konunun hangi kategoriye ait olduğu sorularak, tuşlanması isteniyor.


"Çevre ile ilgili bilgi, ihbar ve şikayetleriniz için 1'e

Kentsel dönüşüm ile ilgili bilgi için 2'ye

Tapu ve Kadastro ile ilgili bilgi için ise 3'e tuşlanması gerekiyor."


Soru ile ilgili numaranın tuşlanması halinde, ilgili çağrı merkezi elemanı ile görüşme başlıyor. Görüşme için öncelikle isim soyisim ve T.C. kimlik numarası verilerek kayıt oluşturuluyor. 


Kişiden sorusu öğrenilerek ilgili birimlere aktarılıyor. Çağrı merkezi ile görüşme burada sona eriyor. Akabinde cep telefona ALO181'den kayıt ile ilgili bir mesaj geliyor:


Mesaj içeriği şu şekilde:

"123456 numaralı bildirim kaydınız değerlendirilmek üzere ilgili birime aktarılmıştır."


Daha sonra ilgili birimden aranılarak, soru cevaplanıyor.


Tapu ve Kadastro Çağrı Merkezi hizmete girdi!



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com