Tapu devri nasıl yapılır? İşte detaylar!
Tapu devri nasıl yapılır, Tapu devri için gereken belgeler nelerdir? İşte merak edilenler!İşte onlardan biri de Tapu devri nasıl yapılır? şeklindeki sorudur
Tapuda işi vatandaşların kafasında pek çok soru bulunmaktadır. İşte onlardan biri de Tapu devri nasıl yapılır? şeklindeki sorudur. Peki Tapu devri nasıl yapılır, Tapu devri için gereken belgeler nelerdir?
İşte tapu devrine dair merak edilen ve araştırılan soruların ayrıntılı yanıtları….
TAPU DEVRİ NEDİR?
Taşınmaz mülklerin el değiştirmesine, başka birine devredilmesine tapu devri denilmektedir. Bu el değiştirme durumu, alıcı ve satıcı arasında olabileceği gibi aileden miras kalma yolu ya da benzeri sebepler ile de tapu devri yapılır.
Tapu harçlarını, devir işlemi için gerekli belgeleri bulunmaktadır ve tapu dairesinde geçen bu devir süreci de birçok vatandaşın merak ettiği ve cevap istediği husustur.
TAPU DEVRİ İÇİN GEREKLİ BİLGİLER!
Tapu işlemleri gözde büyütüldüğü gibi zor değil oldukça basittir. Yapmanız gerekenler öncelikle, Tapu Müdürlüğü tarafından istenen belgeleri tamamlamak, sonrasında da tapu harcı ve tapu döner sermaye bedelini tahsis etmektir. Bu iki işlem gerçekleştirildikten hemen sonra da tapu devri işlemlerini başlatarak 1 ya da 2 günde bu süreç gerçekleşir.
Başvuru yapmak için alıcı ve satıcının mülkün bağlı bulunduğu Tapu Dairesi’ne gerekli belgeler ile gitmesi gerekmektedir. Ayrıca ALO 181 ya da e-randevu üzerinden de tapu randevusu başvurunuzu yapabilirsiniz.
TAPU DEVRİ İÇİN HANGİ BELGELER GEREKİR?
Satış ile ilgili gerekli evrakları şu şekilde sıralayabiliriz. Aynı zamanda güncel bilgiler için resmi Tapu ve Kadastro sayfasına göz atabilirsiniz.
- Nüfus cüzdanı ve temsil belgesi ya da taşınmaz sahibi ile alıcısının veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı ve temsil belgesi gerekmektedir.
- İcra Müdürlüğü’nün Satış Müzekkeresi yani cebri icra yolu ile satılmışsa bilinmesi gerekmektedir.
- Mahkeme Müzekkeresi yani ortaklığın giderilmesi davası yolu ile satılmış ise bu bilgiye de ulaşılmalıdır.
- Bina vasıflı taşınmazlar kategorisinde yer alıyorsa Zorunlu Deprem Sigortası yapılmalıdır.
- İlgili belediyeden alınmış Emlak Vergisi değerini belirten bir belge bulunmaktadır onun da alınması gerekir.