Tapu harcı ödeme süresi ne kadar?
Tapu harcı ödeyecek kişiler, belli başlı huşuları merak etmektedir. Onlardan biri de tapu harcı ödeme süresinin ne kadar sürdüğüdür. İşte tapu harcına dair detaylar!İşte “Tapu harcı ödeme süresi ne kadar?” sorusunun yanıtı ve konuya dair diğer detaylar…
Tapu işlemlerinin ne kadar sürdüğü, erken gidildiği zaman işlemlerin hemen bitip bitmeyeceği sorgulanıyor. İşte “Tapu harcı ödeme süresi ne kadar?” sorusunun yanıtı ve konuya dair diğer detaylar…
TAPU HARCI ÖDEME SÜRESİ NE KADAR?
Tapu işlemi için ilk olarak bilinmesi gereken randevu saatinden 15 dakika önce dairede olmalısınız. Daha sonra da size gelecek bilgi mesajı üzerinden tapu harçlarını yatırmalı ve randevu saatinde tekrar tapu dairesinde olmalısınız. İlgili tapu dairesinde yoğunluğa bağlı olarak tüm işlemler 1 gün içinde tamamlanacaktır.
TAPU DEVRİ NEDİR?
Tapu devri; mülk sahibinin değiştiğini kayıtlara geçirmek için yapılan bir işlemine verilen isimdir. Alıcı ve satıcı tapu devir işlemlerinde hazır bulunmalıdır bu şekilde de işlem tamamlanır ve ev satışı resmi olarak bitmiş olur.
AİLE İÇİ TAPU DEVRİ NEREDE YAPILIR?
Aile içi tapu devrine dair bilinmesi gerekenler, Hibe şeklinde olan harçlar satışa göre kıyaslandığında yüksek olduğu için, gayrimenkul devrinde sıklıkla kullanılan yöntemdir. Herhangi bir yabancıya yapılan satıştan farkı yoktur. Aile içi gayrimenkul devri sürecinde belediyelerin tapu dairelerinde gerçekleşmektedir. Satış yöntemi ile yapılan gayrimenkul devri alıcı ve satıcıdan ayrı ayrı alınan binde yirmi oranında harç ödenmesi ile yapılır. Satış işleminde istenen belgeleri şu şekilde sıralayabiliriz;
Tapunun aslı veya fotokopisi gerekmektedir,
- 6 ay içinde çekilmiş fotoğraf,
- Nüfus cüzdanının aslı ya da 1 adet fotokopisi istenir.
- Belediyeden temin edilecek vergi borcu yoktur yazısı.
- Satış işleminde satıcıyı vekil, vasi, kayyım vb. kanuni temsilci temsil edilecek vekalet belgesi alınmalıdır.
TAPU DEVRİ NOTERDEN OLUYOR MU?
Gayrimenkul alım ve satımındaki giderek artan yoğunluk nedeni ile tapu dairelerini yoğunlaştırınca, devir işlemlerinin noterlerde de yapılmasının önü açıldı. 1 Ocak 2023 yılında devreye girecek yeni düzenleme ile alım ve satım işlemleri noterliklerde de yapılabilecek.
28 Haziran tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan torba kanunda Noterlik Kanunu’na eklenen bir madde bulunuyor. Bu madde alım ve satım işlemlerinin tapu müdürlükleri dışında noterliklerde de yapılabilmesine karar verildi. Noterler, mevcut hallerde sadece taşınmaz satış vaadi sözleşmesi düzenleyebiliyordu. Yeni uygulama 1 Ocak 2023 yılında yürürlüğe girmesi planlanıyor.
Tapuya randevu almadan gidilir mi?
Kat mülkiyeti tapusu nasıl olur?