Tapu sahipleri aman dikkat! Yeni resmen başlıyor! Hemen tek tek açıklanan bu detaya bakın!
Tapu sahipleri aman dikkat... Yeni resmen başlıyor... Hemen tek tek açıklanan bu detaya bakın...
Başvuru Süreci Nasıl İşleyecek?
Söz konusu başvuruların, e-Devlet sistemindeki Türkiye Noterler Birliğinin “e-randevu/başvuru” uygulaması üzerinden yapılabileceğini kaydeden Mustafa Hakan Özelmacıklı, “Türkiye Noterler Birliği Bilgi Sistemini (TNBBS) üzerinden öncelikle listelenmiş olan taşınmazlardan satışı gerçekleştirilecek olan taşınmaz seçilecek, sonrasında tarafların kimlik, adres ve iletişim bilgileri de sisteme girilecek. Söz konusu bu taşınmazın emlak vergi değeri ile taraflar arasında belirlenmiş olan satış tutarı yabancı gerçek kişilerin alıcı taraf olduğu işlemlerde de döviz alım belgesinde kayıtlı Türk Lirası tutar yazılacak. İşlenen bilgilere dayanak belgeler TNBBS'ye yüklenecek. Ayrıca tarafların, yüklemiş oldukları belgelerin asıllarını, randevu tarih ve saatinde noterliğe müracaatlarında ibraz etmeleri talep edilecek. Söz konusu başvuruda, sözleşmenin düzenlenmesi talep edilen noterlik seçilebilecek. Noter, başvuru üzerine TNBBS’den başvuru belgesi de düzenleyecek. Noterin hukuki ya da fiili bir engeli nedeniyle başvuru belgesini düzenleyememesi hâlinde noterlikçe başvuru reddedilecek” dedi.
Tapu ve Kadastro Paylaşım Sistemi Kullanılacak
Yine verilen detaylara göre, sözleşmenin hazırlanması sürecinde noterlerin düzenlenen başvuru belgesinin TAKPAS üzerinden Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’ne ileteceklerini kaydeden Mustafa Hakan Özelmacıklı, “Satışı gerçekleştirilecek olan taşınmaza ait ayrıntılı tapu kayıt bilgileri ile diğer bilgi ve belgeleri TAKPAS’tan sorgulanacak. Ayrıca bilgi ve belgelerdeki eksiklikler söz konusu taşınmazın kayıtlı bulunduğu tapu müdürlüğünden de talep edilecek. Ayrıca taşınmaza ilişkin kayıt ve belgelerin tamamlanmasından sonra noter, mevzuatta bulunan sınırlamalar ile usul ve esasları gözetecek, hak sahibini belirleyip, taşınmazın satışına engel herhangi bir hukuki bir durum yoksa sözleşmeyi hazırlayacak. Hesaplanmış olan bu tapu harcı ve işleme ait döner sermaye hizmet bedeli notere iletilecek. Noter, e-tahsilat seri numarası ve ödeme yöntemi ile sözleşmenin imzalanmasına yönelik randevu tarih ve saatini taraflara kısa mesajla da bildirecek. Taraflara, sözleşme imzalandıktan sonra tescilin tamamlanmasını müteakip, noter tarafından tapu senedi verilecek” dedi.
Söz konusu bu uygulamada bazı aksaklıkların da yaşanabileceğini kaydeden Mustafa Hakan Özelmacıklı, “Noterlerde gerçekleştirilecek olan bu işlemler için ek bir ücret alacak olması, sistemin tüm noterlerde eş zamanlı olarak başlatılamaması, bilişim sisteminin kurulduğunun Adalet Bakanlığı’nda sürenin tekrar uzatılması, ret gibi işlemlerde imza sürecinin uzaması gibi sebeplerle sistemde gecikme ve aksaklıklar da yaşanabilir. Ayrıca tapu işlemi yoğun olan bazı büyükşehirlerde belki daha yoğun tercih edilecek. Ayrıca taşınmaz satış sözleşmesinin düzenlenmesinden dolayı oluşan zarardan noterler de sorumlu kılınmıştır. Bu zararın devlet tarafından ödenmesi durumunda devlet, sözleşmeyi düzenleyen notere rücu edecek. Söz konusu bu durum sebebiyle işlem yapmada kaçınmalar olabilir mi birlikte göreceğiz” diye konuştu.
Majör Gölyaka satışta! Emlak Konut GYO'dan Avcılar'a 423 konut ve 56 dükkanlık yeni proje!