Tapu ve Kadastro kurulunun yetkileri nelerdir?
Tapu ve Kadastro kurulu, kurul görevleri ile ilgili olarak ihtiyaç duyduğu her türlü kayıt, belge ve bilgiyi ilgili birimlerden isteyebiliyor. Peki tapu ve Kadastro kurulunun yetkileri nelerdir?
Tapu ve Kadastro kurulunun yetkileri nelerdir?
Tapu ve Kadastro kurulunun yetkileri arasında, kurul görevleri ile ilgili olarak ihtiyaç duyduğu her türlü kayıt, belge ve bilgiyi ilgili birimlerden istemek yer alıyor. Kurulun talepleri öncelikle yerine getiriliyor. Tapu ve Kadastro kurulunun sahip olduğı diğer yetkileri Tapu ve Kadastro kurulu yönetmeliğinde yer alıyor.
Tapu ve Kadastro kurulunun yetkileri..
Kurul, gerektiğinde mahallinde keşif ve inceleme yapabilir veya yaptırabilir.
Birimler, Kurula intikal ettirilecek konuları ayrıntılı bir biçimde açıklamak, incelemeler sonucu hukuki, idari, mali ve teknik açıdan tereddüde düşülen hususları belirtmek, konu ile ilgili bilgi, belge ve diğer birimlerin görüşünü de ekleyerek Kurula başvururlar. Usulüne uygun yapılmayan başvurular gerekçeleri yazılmak suretiyle Kurulca reddedilir.
Tapu ve Kadastro kurulu toplantı ve karar yeter sayısı
MADDE 8 – (1) Kurul, Genel Müdür veya Genel Müdürün görevlendireceği genel müdür yardımcısının başkanlığında üye tam sayısının en az üçte ikisi ile toplanır. Başkanın Kurul toplantısında bulunamaması durumunda, görevlendireceği bir üye Kurula başkanlık eder. Başkan, toplantı yeter sayısı sağlanamadığı durumlarda, belirleyeceği bir tarihte Kurulu yeniden toplantıya çağırır.
(2) Kurul, gündemindeki konuları görüşerek karara bağlar. Kararlar, üye tamsayısının salt çoğunluğu ile alınır. Çekimser oy kullanılamaz. Başkan, Kurul toplantılarının yapılmasını ve kararların tutanağa geçirilmesini sağlar.
Tapu ve Kadastro kurulu toplantı gündemi ve kararların alınması
MADDE 9 – (1) Kurul, Başkanın uygun göreceği yer ve tarihte Genel Müdürün uygun göreceği işleri görüşmek üzere toplanır.
(2) Kurulun toplantı gündemi, Başkanın talimatları doğrultusunda Sekreterlikçe hazırlanır. Gündem içeriği için üyeler de toplantıdan önce öneride bulunabilir. Ancak, gündeme son şeklini Başkan verir.
(3) Toplantı gündemi, acil durumlar dışında, toplantı tarihinden en az bir hafta önceden varsa bilgi ve belgelerle birlikte Kurul üyelerine gönderilir.
(4) Gündem, üyelere gönderildikten sonra da Genel Müdür tarafından gerekli görüldüğü hallerde gündem değişikliği yapılabilir.
(5) Kurul toplantıları gündeme bağlı olarak açılır, görüşülür ve karara bağlanır. Kurul kararları, Genel Müdürün onayına sunulur. Genel Müdür tarafından kararlar bir kez daha görüşülmek üzere Kurula geri gönderilebilir. Kurul kararları Genel Müdürün onayı ile kesinleşir. Kararların tarihi, numarası ve özeti karar defterine yazılır.
(6) Kurul, gündemine alınan konular üzerinde detaylı çalışmalar yaparak rapor ve rapor taslakları hazırlamak üzere, gerektiğinde üyeler arasından çalışma grupları oluşturabilir. Çalışma gruplarınca, başkan ve raportör belirlenir. Hazırlanan raporların sonuç bölümü, maddeler halinde çalışma grubu başkanınca Kurulun onayına sunulur.
(7) Kurul kararları, Başkan ve üyelerce imzalanır. Kurul kararlarına ek oluşturacak proje veya belge olması halinde, bu evraklar da Kurul üyelerince paraflanarak karar dosyasında saklanır.
(8) Kurul kararları, Genel Müdür tarafından onaylandıktan sonra gereği yapılmak üzere ilgili daire başkanlıklarına gönderilir.
(9) Genel Müdürlük, genel uygulamalara yön vermek amacıyla gerektiğinde Kurul kararlarını yayımlayabilir.
(10) Toplantıya katılamayan üyelerin mazeretleri toplantı tutanağında belirtilir. Görevlendirilen üyelerden Kurul toplantılarına katılmaya özen göstermeyen üyeler uyarılır ve üç defa üst üste mazeretsiz Kurul toplantılarına katılmayan bu üyelerin üyeliği sona ermiş sayılır.