27 / 11 / 2024

Tapuda satıcıdan istenen evraklar nelerdir?

Tapuda satıcıdan istenen evraklar nelerdir?

Tapu dairesinde gayrimenkul alım satım işleminiz varsa ve satıcı durumundaysanız, gerekli belgeleri temin ederek size düşen tapu harcını ödemeniz gerekiyor. Peki, tapuda satıcıdan istenen evraklar nelerdir?




Tapuda satıcıdan istenen evraklar nelerdir?

Tapu dairesinde gayrimenkul alım satım işleminiz varsa ve satıcı durumundaysanız, yapmanız gereken şeyler arasında gerekli belgeleri temin ederek size düşen tapu harcını ödemek yer alıyor.


Tapu dairesinde alıcıdan ve satıcıdan farklı belgeler isteniyor. Bu noktada tapuda satıcıdan istenen belgeler nelerdir?


Tapu alım-satım işlemleri için gerekli belgeler..

- Satıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 1 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi, temiz belgesi.


- Alıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi.


- Ayrıca belediye rayiç belgesi ve tapunun aslı veya fotokopisi, ödemede kredi kullanılmış ise, ipotek evraklarının da hazır olması gerekli.


Tapu dairesinde yapılması gerekenler..

- Satıcı, tapu dairesinde sıramatikten TC kimlik numarası ile sıra numarası alır.

- Evrakların eksiksiz ise ön başvurunuz onaylanacaktır. Tapu dairesinde gerçekleşen incelemeden sonra satıcıya mesaj gelir. Mesaj içeriğinde tapu harcının nereye ödeneceği bilgisi ve akabinde randevu günü ve saati verilir.

- Tapu harcı yatırılır.

- Tapu dairesine, randevu saatinden en az 15 dakika önce gidilir.

- Evraklar ile tapu harç dekontları ilgili memura verilir.

- Başvuru numaranız anons edilince Akit Odası'na geçilir.

- Akit Odası'nda tapu kayıtları imzalanır. 

- En son müdürün imzasından sonra tapu belgesi teslim edilir.


Tapu devir masrafları 2014!


Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com


Geri Dön