Tarım Kredi indiriminden sonra zincir marketlerden peş peşe indirim haberi geldi! ŞOK, Migros, Carrefoursa...
Tarım Kredi Marketleri Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın indirim talimatından sonra 15 Ağustos'ta indirime gitti. Tüketicinin gösterdiği yoğun ilgiden nemalanmak isteyen zincir marketlerde peş peşe indirim yapmaya başladı. İşte detaylar...
Değerlendirmesinde tüketicilere de tavsiyeler veren Ağaoğlu, "Bu noktada bir önemli tespitim de indirimli satışın başladığı gün ve ertesi günlerinde bilinçsiz tüketicilerimizin ihtiyaçlarının çok üzerinde satın alma yaparak ürünlerin ucuzluğundan istifade etmek isterken piyasada talebi suni olarak yükselttiklerinin farkına varmamalarıydı. Bunu üzülerek tespit ettim. Yani 1 ve 2 lt ayçiçek yağları kaldı, 5 litreliklerin tamamı 1 saat içinde tükendi. Bu noktada tüketicilere tavsiyem ihtiyaçlarından fazla alım yapmasınlar, talebi yapay olarak yükselterek fiyatların artmasına yol açmasınlar. " ifadelerini kullandı.
"KÖKLÜ ÇÖZÜM, PLANLI ÜRETİM YAPILMASI"
Aydın Ağaoğlu, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın "Kar marjlarını kısın" talimatına uyanlar olduğu kadar uymayanların da bulunduğun dikkat çekerek, şöyle devam etti:
"Lakin bunlar geçici tedbirler. Köklü çözüm arz-talep dengesinin sağlanarak piyasada tam rekabet ortamının sürmesine imkan oluşturmaktır. Tam rekabet olacak, arz-talep dengesi olacak. Arz-talep dengesinin oluşması için biz Tüketici Konfederasyonu olarak uzun zamandır dijital takip sistemiyle temel gıda maddelerini oluşturan tarım ürünlerinin üretimden önce planlanarak ekilmesini ve arz-talep dengesinin kurularak israfın da önlenmesini istiyoruz. Dijital çağdayız, çiftçi bütün ilçelerimizde bulunan İlçe Tarım Müdürlüklerine kaydını yaptıracak, ne yetiştirecek, ne ekecek, ne kadar dönüme ekecek, ne kadar hasat bekliyor, bunlar merkezi sistemde toplandıktan sonra örneğin, bu sene arpa ekimi fazlaysa yulaf az ise orada yulafa biraz teşvik verilecek. Arpa ekeceklere de 'Siz şu kadar dönüme kadar yulaf ekimine geçin.' denilecek. Ülkenin ihtiyacı belli, ihraç potansiyelimiz belli, o halde biz planlı üretim yaparak hem israfı önleriz, böylelikle bazı dönemlerde çiftçilerimizin mahsullerini yollara döktüklerine tanık olmayız."
Ağaoğlu, bazı marketlerde belirli ürünlerde çok az bir kar ile satış yapıldığı belirterek, bunu memnuniyete karşıladıklarını anlattı.
Aydın Ağaoğlu, konuya ilişkin sözlerini, "Enflasyon karşısında tüketiciyi korumak için İngiltere, Hollanda ve Fransa'daki zincir marketlerin indirim artı sabit fiyat uygulamasında adeta yarıştıkları gibi, ülkemizin tüm üreticilerinin, zincir marketlerinin de indirim ve kar marjlarından fedakarlık ederek, hatta bir süre kar etmeyerek benzer davranışlar sergilemesini bekliyoruz." ifadeleriyle tamamladı.
ZİNCİR MARKETLERDEN DESTEK AÇIKLAMASI
Şok Marketler Üst Yöneticisi (CEO) Uğur Demirel de konuya yönelik olarak, "ŞOK marketler olarak bir gün değil, her gün ucuz fiyat politikamız ile müşterilerimizin hizmetindeyiz." dedi.
Değişen piyasa koşullarına göre uygun fiyat politikasıyla da rekabetçi olmaya devam ettiklerini aktaran Demirel, "Bu kapsamda sütten yoğurda, tereyağından zeytinyağına, domatesten kavuna kadar yüzlerce temel gıda ürününde indirimler ve ucuz fiyat politikamızı devam ettiriyoruz" açıklamasını yaptı.
CarrefourSA Üst Yöneticisi (CEO) Kutay Kartallıoğlu ise konuya ilişkin CarrefourSA olarak, "CarrefourSA olarak, 'Doğrusu CarrefourSA'da' ana mottomuz kapsamında, müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerini anlayıp, doğru üreticiden, doğru ürünü temin ederek, doğru hizmet anlayışı ile farklılaşmaya ve en önemlisi tüm bunları 'doğru fiyat' stratejisiyle sunmaya devam ediyoruz" diye konuştu.
Maliyetler el verdiği ölçüde, düzenli olarak, tüketici dostu kampanyalar düzenlediklerini aktaran Kartallıoğlu, şöyle devam etti:
"Bunun bir örneğini reklamlarımızla da duyurduğumuz üzere okul açılışı öncesinde kırtasiye ve okul ihtiyaçları kapsamında hayata geçirdik. Temel gıda, et, taze sebze-meyvenin yanı sıra müşterilerimizin öncelikli ihtiyaçları olan ürün kategorilerinde bu ve benzeri kampanyaları sürdürerek, tüketici dostu indirimleri hayata geçirmeye devam edeceğiz."
Diğer yandan Türkiye'nin 81 ilinde 2 bin 729 mağazası ve online platformlarıyla hizmet veren Migros'tan yapılan açıklamada da, "Birlikten Berekete Kazanan Türkiye" kampanyası kapsamında bugüne kadar 120'yi aşkın temel üründe enflasyonla mücadele için indirimler yapıldığı aktarıldı.
Söz konusu açıklamaya göre, her hafta yenilenen indirimler, meyve sebzeden et ve şarküteriye, ayçiçek yağından şeker, süt, salça, çay, tuvalet kağıdı ve havlu gibi tüm temel ürünleri kapsıyor. Bunun yanı sıra yaklaşık 1.000 ürünü içeren Migroskop indirimleri ise 15 günde bir yenileniyor.