TAV şehir içine BTA ile hızlı girdi!
Sabah gazetesi yazarı Şelale Kadak, Atatürk Havalimanı'nın işletmecisi TAV'ın kardeş şirketleriyle, yatırımlarını havalimanlarından şehir içine doğru yönelteceğini yazdı. İşte şirketin daha önce ipuçları verilen stratejisi...
Şelale Kadak'ın yazısı şöyle:
"Kimse sahip olduğu ve iyi giden işini bırakmak istemez. TAV da Atatürk Havalimanı'nın işletme hakkını devam ettirmeyi çok istemişti. Ancak gel gör ki, yeni havalimanı için yapılan ihalede umduğunu bulamamış ve İstanbul'u kaybetmişti. Kaybetmişti derken daha önünde bir 7 yıl var ama son derece başarılı olan Atatürk Havalimanı'nın işletmesini 7 yıl sonra bırakacak.
Peki ne olacak? TAV İcra Kurulu Başkanı Sani Şener'in, İstanbul'un elde ettiği başarıyı başka alanlara taşımak için kapalı kapılar ardında hummalı toplantılar yaptığına eminim. Her ne kadar Sabiha Gökçen Havalimanı için geçtikleri atağın önü tıkanmış olsa da başka yeni projelerin sırada olduğunu tahmin edebiliyorum.
Nitekim son günlerde dikkatimi caddelerdeki bir reklam çekmeye başladı. "Maslak sıkıcı dediler, geldik! Maslak'a damakları fethetmeye geldik" sloganlarının yer aldığı panolarda asıl dikkatimi BTA logosu çekiyordu aslında. TAV'ın kardeş şirketlerinden yiyecek içecek işi yapan BTA'nın havalimanları ve İDO'nun içinde görmeye alıştığımız iki markası 'Tadında Anadolu' ve 'Cakes&Bakes' öyle görünüyor ki şehrin içine iddialı bir giriş yapıyor.
Yeni stratejnin ipuçlarını aslında Sani Şener, geçen yılın mayıs ayında yaptığı basın toplantısında vermişti. "Önümüzdeki 7 yılda bir İstanbul daha yaratabileceğimizi biliyorum. Çok iş var. İstanbul Atatürk Havalimanı işletmesinin sona ermesiyle boşalacak olan yerimizi yeni stratejilerle doldurabiliriz" demişti. Nitekim dikkatlerini çeken konu şuydu. Artık havalimanı gelirlerinde havacılığın yanında havacılık dışı hizmetler önem kazanıyor. İnsanlar havalimanına daha erken geliyor ve eskiye göre daha çok para harcıyor, yiyor, içiyor ve alışveriş yapıyordu.
BTA markalarıyla havalimanında ve İDO'da iyi iş çıkarmıştı. Yani artık bu başarıyı başka noktalara taşımak, İstanbul içinde bir İstanbul daha yaratmak anlamına geliyordu. Dün BTA İcra Kurulu Başkanı Sadettin Cesur'la yeni stratejiyi konuştum. Cesur'un lokum hikâyesi iş dünyasında çok konuşulur. Havalimanında lokum satışlarının çok iyi gittiğini görünce lokum fabrikası açılmasına öncülük etmişti Cesur, bu strateji de mükemmel bir sonuç vermişti. Öyle ki kozmetikten sonra en iyi satış yapan 3 markadan biri olan lokum, fabrika açıldıktan sonra günde 3, ayda 90 ton satmaya başladı.
Cesur yakın bir zamanda yurtdışında işlettikleri havalimanlarında da lokum satmaya başlayacaklarını söylüyor.
Sadettin Cesur, Ayazağa'da 13 Aralık'ta Maslak'ta açılan yeni nesil kültür-sanat ve yaşam merkezi UNIQ İstanbul'daki 3 bin metrekarelik alanda yiyecek-içecek hizmetini BTA'nın hem kendi markaları hem de seçtikleri diğer markalarla vermeye başladığını söylüyor. BTA böylece şehir merkezlerine açılma stratejisinin ilk adımını da atmış oluyor.
Cesur, Tadında Anadolu'nun içinde 40 ayrı şehirden 500'e yakın ürünün yer aldığı ve bu anlamda KOBİ'leri de desteklediklerini anlatıyor. Şimdi bu marka havalimanlarının ve İDO'nun dışına çıkarak daha kalabalık kesimlere ulaşacak. Cakes&Bakes'e ait ürünler 2006'da 2 bin 600 metrekarelik bir fabrikada yapılıyorken şimdi boyut 23 bin metrekareye çıkmış ve ürün adedi de 5 milyona ulaşmış. Cesur, her profile uygun konsept ve mönü hazırladıklarını söylüyor. BTA'nın geçen yılki cirosu 127 milyon euro. Bu yılki rakamlar henüz açıklanmamış ancak büyüme çift haneli bekleniyor. Sadece 2013'te fabrika yatırımı 5 milyon euroyu bulmuş. UNIQ için yapılan yatırım da 2.5 milyon euro civarında olmuş.
Sadettin Cesur, bu ilk hamleden sonra stratejilerine uyan noktalarda sahip oldukları markaları halkla buluşturacaklarını, Anadolu ve yurtdışına da yayılacaklarını söylüyor."
Şelale Kadak / Sabah