23 / 12 / 2024

Tekin Acar parfüm müzesi için Torunlar ile görüşüyor!

Tekin Acar parfüm müzesi için Torunlar ile görüşüyor!

Tekin Acar, 35 yıldır kozmetik perakendeciliği yapıyor. Bu süre zarfında parfüm şişesi biriktiren Acar'ın ciddi bir koleksiyonu oldu. Torunlar İnşaat'ın sahibi Aziz Torun ile görüşen Acar, Mail Of İstanbul AVM'nin oyun katındaki bir alanı gözüne kestirmiş




Kozmetik perakendeciliğinin en büyük oyuncusu Tekin Acar, 2008'de girişim sermaye fonu Turkven'e sattığı yüzde 40'lık hisseyi mayıs ayında geri aldı. İki oğluyla birlikte şirketi büyütmeye yönelik projeler geliştiren Acar, kendi markası Studio Make Up'ın üretimine de başladı. Acar, bir taraftan da geliştirdiği farkh mağaza konseptleriyle yayılmaya devam etmeyi hedefliyor. 


Tekin Acar Cosmetics'in yüzde 40'ını alarak 2008'de şirkete ortak olan Turkven, mayıs ayında şirketteki hisselerini Tekin Acar'a satarak çıkış yaptı. 35 yıldır kozmetikle uğraşan ve üç oğlundan ikisiyle şirkette omuz omuza çalışan Acar, gelen talepler olsa da şirketi satmayı ya da ortaklığı artık düşünmüyor. En iyi bildiği iş olan kozmetik perakendeciliğindeki gücünü korumayı ve yeni yaratacağı markalarla daha da büyümeyi hedefliyor. Borsa İstanbul yetkilileriyle yakın zamanda görüştüklerini dile getiren Acar, halka açılmayı düşündüklerini ve bunun için doğru zamanı beklediklerini de ifade ediyor. 


Tekin Acar, kozmetik perakendeciliği ve şirketin geleceği ile ilgili sorulanmızı şöyle yanıtladı: 2008 yılında Tekin Acar Cosmetics'e ortak olan ve mayıs ayında şirketten çıkış yapan Turkven size ne kattı? 


Öncelikle şunu şöyleyeyim, beş yılın sonunda iki taraf da birbirinden mutlu ayrıldı. Ortaklık öncesinde 31 mağazamız vardı, 80 mağazaya ulaştık. Ciromuzu üçe katladık. Pazar lideri konumuna geldik. Kurumsallaşmayla ilgili ciddi bir gelişme oldu. 

Mağaza ve kurumsal kimliği yeniledik. Bu konuda profesyonel ajanslarla çalıştık. 


Genelde fon çıkışlarında ya bir başka fona devir ya da başka bir şirkete satış olur. Siz bunu düşünmediniz mi? 


Açıkçası teklif geldi. Ancak ben kozmetik işini iyi biliyorum. Üç tane de oğlum var. Bu şirketi başkasına satıp yeni bir iş kurmak mantıklı değil. 

Bildiğimiz işi yapıp oğullarımla birlikte aile şirketimizi daha da büyütmek istiyoruz. Üretim yapmak, kendi yarattığımız markayla dünyaya açılmak, yeni mağazacılık modelleriyle büyüme niyetimiz var. Bundan sonra bunların peşindeyiz.  


PARFÜM MÜZESİ KURACAK 


Tekin Acar, 35 yıldır kozmetik perakendeciliği yapıyor. Bu süre zarfında parfüm şişesi biriktiren Acar'ın ciddi bir koleksiyonu oldu. 3 binin üzerinde küçük, 100'ün üzerinde de büyük şişe koleksiyonu olduğunu anlatan Acar, bir parfüm müzesi kurmak istediğini söylüyor. 

Bunun için Torunlar İnşaat'ın sahibi Aziz Torun ile görüştüklerinden bahseden Acar, Mail Of İstanbul AVM'nin oyun katındaki bir alanı gözüne kestirmiş durumda. Eğer Torun'dan onay gelirse bu koleksiyonu üçe katlayarak böyle bir müzeyi kurmaya hemen başlayacak. 

lazım olursa halka açılabiliriz. 


Bu konuda görüşmelere başladınız mı? 


Borsa İstanbul'dan bir çağrı yazısı geldi. Yetkililerle konuştuk. O zamana kadar böyle bir şey düşünmüyorduk. Ama artık halka açılma fikrine yakınım. Doğru zamanda açılabiliriz. 

Üretim yapmak, kendi markanızla dünyaya açılmak ve yeni mağazacılık modellerinden bahsettiniz. 


Bunları biraz açar mısınız? 


Tekin Acar Büyük Mağazacılık dışında iki şirketimiz daha var. Kozmotürk şirketimiz ithalat yapıyor. Mağazalarımızda satılan ürünlerin yüzde 25'ini bu şirket ithal ediyor. Bu şirkette dünyaca ünlü kozmetik markalarının Türkiye temsilciliğini yapıyoruz. Collistar, Salvatore Ferragamo, La Colline, Loewe gibi markaların temsilcisiyiz. Bu şirketi büyük oğlum Cem yönetiyor. Diğer bir şirketimiz olan ve küçük oğlum Tolga'nın yönettiği Tekin Acar Kozmetik Organizasyon ile imalat yapıyoruz. Kendi markamızı oluşturduk: Studio Make Up. Hatta Sapphire ve Astoria'da mağaza açtık. Ama yanlış lokasyon seçmişiz, bu mağazalarımızı kapatmak durumunda kaldık. Doğru lokasyon bulduğumuz anda yeniden mağazalaşmaya başlayacağız. 30-40 metrekarelik dükkanlar olacak. Aynca bu markayla ihracat yapmak istiyoruz. 


Özellikle Ortadoğu'dan çok talep var. Yıl sonuna doğru ihracata başlamayı planlıyoruz. Yurtdışındaki çok katlı mağazalara ve kozmetik markalarına satış yapmak niyetindeyiz. 

Tekin Acar Cosmetics olarak mağazalaşmayı sürdürecek misiniz? 


Büyük ölçekli mağazalar açma konusunda daha titiz davranacağız. 

Bir yıl önce yeni bir marka yarattık: Parfüm Shop by Tekin Acar. Bunlar, küçük metrekareli ve sadece parfüm satılan mağazalar. İki tane açtık. Önümüzdeki dönemde ağırlıklı olarak bu konseptte büyüyeceğiz. Kısacası artık 20-600 metrekare aralığında, lokasyon ve müşteri profiline göre değişen farklı konseptlerimiz olacak. 


Üç şirketinizde kaç kişi çalışıyor ve ne kadar ciro yapıyorsunuz? 


500'ü Tekin Acar Büyük Mağazacılıkla olmak üzere üç şirkette toplam 600 kişi çalışıyor. Tekin Acar Cosmetics ve Parfüm Shop by Tekin Acar markalarıyla mağazalar açtığımız Tekin Acar Büyük Mağazacılık'ta bu yılki ciromuzun 130 milyon TL olmasını hedefliyoruz. Kozmotürk yılı 30 milyon TL ciro ile Tekin Acar Kozmetik Organizasyon ise 6 milyon TL ile kapatır. 

81 mağazaya ulaştığınızı söylediniz ama bazı mağazalarınızın kapandığını da görüyoruz. 

Evet, verimli olmayan, kirası yüksek mağazaları kapattık. Geçen yılın ortasından bu yana 17 mağaza kapatıp 26 mağaza açtık. Başka kategorilerde farklı olsa da bizde kira ve aidatın aylık cironun yüzde 12'sini geçmemesi gerekiyor. Geçtiği anda zarar yazıyor. 


Sektörde pek çok oyuncu var. Bu, mağaza kiralamada sizi zorlamıyor mu? 


Dünyanın hiçbir yerinde olmayan güçlü bir rekabet var sektörümüzde. 

Fransa'da hakim oyuncu Sephora'dır, Almanya'da Douglas. Çok katlı mağazacılık yapan markaların payı ise yüzde 15'i geçmez. Biz de ise çok oyuncu var. Çok katlı mağazalann satışlarında kozmetiğin payı yüzde 30'lara yükselmiş durumda. Boyner ve YKM'nin birleşmesiyle birlikte bu iki şirketin pazardaki payı yüzde 40'lara yükseldi. Biz en büyük oyuncuyken bu birleşmeyle ikinci görünüyoruz. Sevil, Sephora, Douglas, Debenhams gibi daha pek çok oyuncu var. Dolayısıyla kiralamada, personeli elde tutmada, satış rakamlannda kıran kırana bir rekabet var. 


Bu rekabet ortamında fark yaratmak için neler yapıyorsunuz? 


Biz fark yaratmak için ithalat şirketimizde farklı markalarla özel anlaşmalar yapıyoruz. Ekibimiz markalara değil, bize bağlı çalışıyor. Müşteri memnuniyetine önem veriyoruz. 

Son olarak da prim sisteminden vazgeçip mağaza çalışanlarını kâr ortağı yaptık. Bu sisteme bu ay başladık. 

Mağaza satışlarının yüzde l6'sını, katkılan ölçüsünde mağaza çalışanlanna kâr payı olarak dağıtacağız. 


"BÖYLE OLACAĞINI BİLSEM ONLİNE İŞİNE GİRMEZDİM" 


Tekin Acar'ın kozmetik sektörü dışında bir alanda daha yatırımı bulunuyor. 2011 yılında kurulan online satış sitesi lVIY'nin ortaklarından biri olan Acar, bugün şirketin yönetim kurulu başkanlığını yürütüyor. Online satış sitelerinin para kazanmadığını, ciddi indirimler sayesinde satış yapabildiğini anlatan Acar, "Bu işe çok araştırmadan girdim. Böyle olacağını bilsem girmezdim" diye konuşuyor. 


Ancak Acar pişman olsa da bu işi bırakmış değil. 106 kişiyle ciddi bir operasyonu yönettiği lVIY'de her sermaye artışında hissesini biraz daha artırdı. 

Acar, 16 kişinin ortak olduğu şirketin yüzde 14 hissesine sahip bulunuyor. 


Ekonomist


Geri Dön