Tekstüre üç yılda 50 mağaza açacak
Modacı İdil Tarzi ile anlaşan Tekstüre, üç yılda 50 mağaza açacak
'Eskimiş çoraplarınızı atın, atamazsanız paspas yapın, Jill geliyor' diyerek bir döneme damgasını vuran Tekstüre, aynı başarıyı hazır giyimde de sürdürmek istiyor. Modacı İdil Tarzi ile anlaşan Tekstüre, üç yılda 50 mağaza açacak
`Eskimiş çoraplarınızı atın, atamazsanız paspas yapın Jill geliyor' sloganıyla bir dönem kadın çorabı pazarına damgasını vuran Tekstüre, İtaliana markasıyla şimdi de hazır giyime giriyor. Uzun yıllardır ortak olduğu şirketin tamamını bir yıl önce satın alan ve çorap sektöründeki konumunu güçlendiren Tekstüre Çorap Sanayi İcra Kurulu Başkanı Kenan Koç, bir taraftan da perakende sektörüne girmek için mağaza bakıyor. İçerisinde çorap ve hazır giyim ürünlerinin bulunacağı ilk İtaliana mağazasını bu yıl açacaklarını söyleyen Kenan Koç, üç yıl içinde 50 mağazaya ulaşmayı planladıklarını ifade etti.
Nişantaşı ve Cadde'de yer bakıyor
Bunun için Nişantaşı ve Bağdat Caddesi gibi lokasyonlarda yer baktıklarını belirten Kenan Koç, büyüklüğü 70 ila 250 metrekare arasında değişen mağazalar açacaklarını bunun için hiç bir masraftan kaçmayacaklarını açıkladı. Hazır giyim konusunda modacı İdil Tarzi ile anlaştıklarını ifade eden Kenan Koç, ilk olarak kadın giysileri yapacaklarını elbise, etek-ceket, pantolon ve triko üreteceklerini, daha sonra erkek giyimine adım atacaklarını dile getirdi. Koç, fiyat ve kalite çizgisi yüksek bir marka yaratacaklarını sözlerine ekledi. Bu arada çorap sektöründeki konumlarının giderek güçlendiğini, 25 yıldır ortak oldukları İtaliana çorabın tamamını bir yıl önce satın aldıklarını söyleyen Kenan Koç sözlerine şöyle devam etti:
"Tekstüre'de 25 yıldır ortağız. Yüzde 18 olan hisseyi yüzde 60'a sonra yüzde 70'e çıkardık. Tekstüre Türkiye'deki en büyük üç ince kadın çorabı üreticisinden biri. Kurucusu Edmond Benkohen iki yıl önce rahmetli olmuştu ve çocukları Cenevre'de yaşıyor. Oradan şirketi yönetmeleri çok zor oluyordu. Bir yıl önce fabrikayı ve markayı satın aldık."
Türkiye'de çorap tüketimi düşük
Kenan Koç, bir dönemin `Eskimiş çoraplarınızı atın, atamazsanız paspas yapın Jill geliyor' sloganlı Jill çoraplarını da Tekstüre'nin ürettiğini hatırlatarak, "Çok marka üretti ama arkasında durmadı. Biz şimdi yeniden bu markayı ayağa kaldıracağız" açıklamasında bulundu. Türk insanının çorap tüketimi konusunda da bilgi veren Koç şunları söyledi:
"Türkiye'de aylık 500 bin düzine çorap alınıyor. Bu üretimin beşte biri düzeyinde. Türkiye'de 10'ya yakın çorap üreticisi var. O nedenle biz de dahil olmak üzere firmaların büyük bir kısmı ihracata asılıyor. Geçen yıl 25 milyon lira ciro yaptık, bunun yarısı ihracattan geldi. Bu yılki hedefimiz satış rakamını 30 milyon liraya çıkarmak."
Çorabın aslında hem iç hem de dış giyim ürünü olduğunu ifade eden Koç, "Kadınlarda çorap tamamen dış giyimi tamamlıyor. O yüzden farklı renk ve desenlerde olması çok önemli. Ama insanlar yeteri kadar çoraba önem vermiyor. Türkiye'de genelde ten rengi çorap tercih ediliyor. Avrupalı ise yüzde 80 oranında siyah rengi ister. Siyah iddialı bir renktir. Bizde de o seviyelerin yakalanması lazım. Yine insanlar içinde bulundukları duruma göre çorabın rengini seçiyor" açıklamasında bulundu.
Satfiye Yuva Kireçci / Radikal