Genel

Tesis ve site yönetim yazılımı alırken nelere dikkat edilmeli?

Site, iş merkezi, AVM, otel ve hastane gibi binlerce tesiste başarıyla kullanılan çözümler geliştiren Senyonet Yazılım CEO'su Mehmet Yıldızdoğan, pandemi dönemindeki hizmetlerini anlattı...

Capital Dergisi'nde yer alan habere göre; Senyonet Yazılım CEO'su Mehmet Yıldızdoğan, pandemi dönemindeki hizmetlerini anlattı...

1- Koronavirus, dijitalleşme kaçırılmak kıldı. Böyle bir dönemde tesis ve site yönetim yazilimlarinin Öneminden bahseder misiniz? 
Tesis ve site yönetimleri için dijitalleşme gerekli tüm verilerin işlenmesi, erişilmesi, saklanması ve güncel teknoloji ile çalışabilmeyi düşük maliyetlerle karşıladıkları için vazgeçilmez bir ihtiyaç durumuna gelmiştir. Salgin döneminde dijitalleşmenin ne kadar önemli olduğu çok net bir sekilde ortaya çıkmıştır. Dijitalleşme sayesinde tesis ve site yönetimleri, yönetmekle sorumlu oldukları tesis ve sitelere, online, temassiz, hızlı ve doğru bilgi akışını sağlayabiliyorlar. Pandemi sürecinde site sakinlerinin evlerinde daha fazla zaman geçirmesi ile
birlikte site yönetimlerine farklı ihtiyaçlarla gelmeleri, yönetim ekiplerinin ise uzaktan daha fazla çalışma ihtiyacı duymayan, programdan farklı beklentileri ortaya çıkardı. Bu süreçte müşterilerimizin yazılımlarla ilgili taleplerinin yanı sıra güzel önerileri de oldu ve bu taleplerin çoğunluğunu da hızlıca yaparak devreye aldık.

2- Tesis ve site yönetim yazılımı alırken nelere dikkat edilmeli? Senyonet olarak müşterilerinize ne tür çözümler ve avantajlar sunuyorsunuz?
Son yıllarda fiziksel alan, yatırım ve kullanım özellikleri açısından çok büyük ve karmaşık tesis ve sitelerin yapılmakta olduğunu görüyoruz. Bu büyük yapıların da yazılımlardan beklentileri artmaktadir. Mekândan bağımsız çalışabilme yeteneği, yönetim ve sakinler arasında etkin bir iletişim, şeffaf bir veri paylaşımı ile birlikte, daha etkin bütçe yönetimi, hızlı ve doğru bir finansal yönetim, tüm operasyonların etkin ve verimli yönetilmesi, anlik ve dönemsel raporlama öncelikli olarak talep edilmeli. Senyonet olarak tesis ve site yönetimlerine, tesis ve sitelerin uçtan uca yönetebileceği, entegre ve online bir yazılım sistemi sunuyoruz.

3- Yazılımlarınız hangi tür tesislere hitap ediyor? 
Senyonet ile bir şehir hastanesi ölçe geniş bir yelpazede çözümler sunuyoruz. Gerektiğinde bir site yönetim yazılımı, gerektiğinde ise tesis yönetim yazılımı olarak konumlandırıyoruz. Hitap ettiği tesisler olarak apartmanlar, siteler, iş merkezleri, alışveriş merkezleri. fabrikalar ve hastaneleri sayabiliriz. Bunların dışında ana müşterilerimiz arasında entegre tesis yönetim şirketleri ve profesyonel yönetim şirketleri de önemli bir yer tutmaktadır. 

4- Pandemi sürecinde kişisel veri ihlalleri sık sık gündeme geldi. Kişisel verilerin korunması konusunda hangi tedbirleri alıyorsunuz?
Senyonet, kuruluşundan bu güne kadar kişisel veriler konusunda çok hassas davranmıştır. Uzun yıllardan beri 27001 sertifikasına (Bilgi Güvenliği Yönetim Sertifikasi) sahibiz. Teknolojik standartlar ve gelişmelere göre sürekli olarak kendimizi geliştirmeye devam ederken, sistemi kullanan müşterilerimizin ve kullanıcılarımızın işlerini zorlaştırmak istemiyoruz. Müşterilemizin ve site sakinlerinin kişisel verileri, Kişisel Verileri Koruma Kanunu'na uygun şekilde tutulmakta, amacı dışında kullanılmasına kesinlikle izin verilmemektedir. Tesis, site ve profesyonel yönetim şirketlerini KVKK konusunda bilgilendirmeyi de görevimiz olarak görmekteyiz.

5- Senyonet'in en önemli farklılıkları nelerdir? 
Senyonet, Senkron Yazılım ile başlayan 25 yıllık tesis yönetim tecrübelerimizin ürünüdür. Senyonet, Yıldız Teknopark'ta geliştirilen bir ARGE projesi olduğu için KDV istisnası sayesinde site yönetimlerine önemli bir maliyet avantajı sağlıyor. FULL API desteği sayesinde yeni nesil tüm yazılımlarla kolayca entegrasyon yapılabiliyor. Bağımsız denetimlere uygun bir muhasebe sistemi sunuyoruz. Bankalarla online entegrasyon sağlarken akıllı telefon uygulaması ile birlikte kredi kartı ile online ödemelerde en uygun komisyon oranlarını sağlıyoruz.

6- Senyonet, kaç tesise ya da konuta hizmet veriyor?
Senyonet, pandemi sürecinde de büyümesini sürdürdü. Şu anda finansal yönetim alanında 850 sitede yaklaşık 175.000 konutta 550.000'e yakın kişiye hizmet veriyoruz. Tesis yönetim uygulamalarımızla da yaklaşık 3.000 tesise ulaşmış durumdayız.

7- Yeni hizmetiniz SENYONET VAR’dan bahsedebilir misiniz?
Site, iş merkezi, AVM, otel ve hastane gibi binlerce tesiste başarıyla kullanılan çözümler geliştiren Senyonet, 25 yıllık tesis yönetimi tecrübesiyle geliştirdiği yeni uygulaması için çıtayı çok yükseklere koydu.

Yöneticiler ve saha çalışanları, günlük tüm işlerini mobil uygulama üzerinden gerçekleştirebiliyor. Anlık bildirim sistemiyle ve SLA desteği ile herkes kendisine atanan görevlerden ve gecikmelerden aninda haberdar oluyor ve tüm işlerin zamanında yapılmasını sağlıyor. Full API desteği ile tüm yazılımlarla entegre çalışabiliyor. NFC, Bluetooth, Yapay Zeka ve IOT gibi en güncel teknolojilerin kullanıldığı Senyonet VAR, aynı zamanda Offline desteği de sunuyor. Senyonet VAR mobil uygulaması, hem IOS hem de Android ortamlarında çalışıyor. Türkiye'nin en büyük tesislerinde pilot uygulamaları başarıyla gerçekleştirilen Senyonet VAR'ın tesislerin dijitalleşmesine büyük bir katkısı olacak. Gelişmiş özellikleri ile sektördeki diğer yazılımlara da örnek olacağı ve standartları yükseltmesi hedefleniyor. Yıllardır sektörel yabancı yazılımların Türkiye'ye girmesini önleyen Senyonet, VAR ürünüyle pazar payını daha da yükseltmeyi hedefliyor. Aynı zamanda çözüm ortaklarıyla 2 yıl içerisinde 40 ülkeye yazılım ihracatı yapmayı planlıyor.