Thodex soruşturmasında serbest bırakılan şüphelilerin ifadeleri ortaya çıktı!
400 bin kişinin mağduriyetine neden olan Thodex soruşturmasında ifade veren 6 şüphelinin ifadeleri ortaya çıktı.
Kripto para borsası Thodex soruşturması dahilinde gözaltına alındıktan sonra "nitelikli dolandırıcılık" ve "suç örgütü kurma" suçlarından tutuklanma talebiyle sevk edildikleri Sulh Ceza Hakimliğinden adli kontrol şartıyla serbest bırakılan 6 şüphelinin verdiği ifadelerin detayları ortaya çıktı.
anadolu Ajansı'nd yer alan habere göre; Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından çok sayıda kişinin, Thodex adlı kripto para borsasındaki hesaplarına erişemediği ve şirket sahibinin yurt dışına kaçtığı yönündeki ihbar üzerine başlatılan soruşturma aralıksız devam ediyor.
Soruşturma dahilinde gözaltına alındıktan sonra sevk edildikleri Anadolu Adalet Sarayı'nda serbest bırakılan 62 şüpheliden 6'sının Sulh Ceza Hakimliğinde verdikleri ifadeler ortaya çıktı.
Şüphelilerden K.D. ifadesinde, şirkette insan kaynakları bölümünde çalıştığını söyleyerek sistemin bir süre bakıma alınması ya da kullanıcıların işlemine kapatılmasının, yazılım departmanının kontrolünde olduğunu belirtti.
Kendisinin, daha önce şirketin işleri ile ilgili şüpheli bir durumla karşılaşmadığını söyelen K.D, "Faruk Fatih Özer'in yurt dışına çıkışına ilişkin herhangi bir bilgim yoktur. Şuan sisteme erişim sağlanıp sağlanamadığına ilişkin bilgim yoktur. Örgüt yöneticisi değilim. İşin detayını ve prosedürünü bilmiyorum. Bilmediğim bir konu hakkında başkalarını dolandırmam mümkün değildir. Üzerime atılı suçlamayı kabul etmiyorum." dedi.
"Şirkette çağrı merkezi desteği yoktu"
Şüpheli E.Ş ise, söz konusu şirkette müşteri hizmetleri sorumlusu olduğunu ancak 6 Nisan'da istifa ettiğini ifade ederek, "Benim şirketin işleyişi ve faaliyeti konusu ile ilgili hiçbir bilgim yoktur. Şirketin coin borsasında, daha düşük değerde coin sattığına ilişkin de bir bilgi sahibi değilim." ifadelerini kullandı.
Şirket sahibi Faruk Fatih Özer'in yurt dışına çıkışı ile ilgili bir alakası olmadığını belirten şüpheli E. Ş, "Çalıştığım süre içerisinde şüpheli bir işleme rastlamadım. Şirkette çağrı merkezi desteği yoktu. Müşteriler mail göndererek bilgi almaya çalışıyorlardı. Müşterilere oyalama ya da yanlış bilgi verme gibi bir durum olmadı. Herhangi bir örgüte üye değilim. Suçlamaları kabul etmiyorum." şeklinde konuştu.
Thodex isimli şirkette sosyal medya uzmanı olarak çalışan şüpheli S. Ş. de, görev tanımının, tarafına iletilen sosyal medya ile ilgili konuları paylaşmak olduğunu belirterek kendisinin de şirkette hesabının bulunduğunu, fakat içerisinde 50 lirasının bile olmadığını, bu nedenle üzerine atılı suçlamayı kabul etmediğini belirtti.
Diğer şüpheli T.K.T ise, 2019 yılından itibaren bu şirkette iş geliştirme uzmanı olarak çalıştığını söyleyerek görevinin sektör analizi olduğunu, rakip şirketlerin takibini yaparak bu hususta neler yapabileceğini konusunda rapor hazırlayarak Faruk Fatih Özer'e sunduğunu, şirketin faaliyetlerinin teknik kısmı ile ilgili bilgiye sahip olmadığını söyledi.
"Benim de bu şirkette 15 bin liram vardı. Ben de mağdurum."
Üniversite öğrencisi olduğunu aktaran şüpheli A. M. K de, şirkette müşteri hizmetleri danışmanı olarak görev aldığını müşterilerden gelen mailleri değerlendirip gerek olduğunda teknik kısma aktarılmasını sağladığını anlattı.
Şirkette 15 bin liralık kripto para hesabının olduğunu söyleyen A. M. K, "Ben de mağdurum. Yönetimden bize gelen talimatlara göre biz de müşterilere cevap veriyorduk. Şirket sahibinin yurt dışına çıkışını haberlerden öğrendim. Benim 13-14 aylık çalışma dönemimde sistem geçici olarak 2-3 saatliğine bakıma alınmıştır. Son bir haftadır da kullanıcılar bir alt coini çekemiyorlardı. Şikayetler geliyordu. Son bakım bilgisi 17.30'da bize bildirildi. Saat 20.00 civarında başlatıldı. Süreç rutin bir bakım süreci olduğundan şüphelenecek bir durum yoktu." ifadesini kullandı.
Şirketin web sitesi duyurularını takip ettiğini söyleyen şüpheli F. E, "Müşterilere bir alt coinden 4 milyon dağıtılacağını biz de web sitesinden öğrendik. Bu şekilde bir kampanya yapılmasının asıl sebebinin de müşterilerin üçüncü seviye kimlik doğrulamaya teşvik edilmesi ve yeni müşteriler kazanılmaya çalışılması olduğunu tahmin ediyorum." bilgisini verdi.