Ekonomi

Ticaret Bakanlığı açıkladı! İnternetten alışveriş yapan iki kişiden biri mağduriyet yaşıyor...

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan araştırmasına göre, çevrim içi alışveriş yapanların yüzde 47,2'si, bu alandan aldıkları ürün ve hizmete ilişkin olumsuz deneyim ve mağduriyet yaşadığını açıkladı.

Ticaret Bakanlığının araştırması kapsamında sosyal medyadan alışveriş yapanların, "influencer"lar yerine yakın çevrelerinden veya tanıdık birinin tavsiyesinden etkilendiği kaydedildi.

Bakanlık tarafından, "Dijital Mecralarda Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Araştırma Raporu" hazırlanarak sunuldu. Yapılan araştırma kapsamında, Türkiye'yi temsilen 25 ilde 15 yaş ve üstü internet kullanıcıları ile yüz yüze 1000 görüşme yapıldı.

Kullanıcıların yüzde 76,2'si sosyal medya uygulaması olarak Instagram'ı tercih ettiklarini kaydettiler. Diğer kullanıcılar ise Facebook yüzde 71,4, YouTube yüzde 56,1, X ise (eski adıyla Twitter) yüzde 35,5 oranları ile düzenli kullanılan diğer sosyal medya uygulamaları arasında yerini almış oldu.

sozcu.com.tr'de yer alan habere göre; Kullanıcıların yüzde 68,3'ü bu mecraları yoğunlukla sosyal çevrelerini takip etmek ve onlarla iletişimde kalmak amacı ile kullanırken, yüzde 30,1'i ise sosyal medya uygulamaları üzerinden alışveriş yaptığı belirtildi. 

Her 10 sosyal medya kullanıcısından 3'ü, bu mecralar üzerinden ürün ve hizmet satın aldıklarını belirtti. Bu mecralardan en fazla alışveriş yapanlar arasında "üniversite ve üzeri" eğitim düzeyine sahip olanlar ile 25-34 yaş grubundaki kişiler yer aldı.

ALIŞVERİŞTE EN FAZLA INSTAGRAM TERCİH EDİLDİ

Instagram, yüzde 28,4'le sosyal medya kullanıcılarının bir senede en çok alışveriş yaptığı mecra olarak öne çıktığı kaydedildi. Bu platformu, yüzde 10,4 ile Facebook ve yüzde 4,9 ile YouTube izledi. Sosyal medyadan alışveriş yapanların yüzde 25,6'sı yılda en az bir kere bu mecralardan ürün ve hizmeti aldı.

 

SAHTE ÜRÜN MAĞDURİYETİ YAŞANIYOR

Çevrim içi alışveriş yapan kişilerin yüzde 47,2'si, bu mecradan aldıkları ürün ve hizmetlere  ilişkin olumsuz deneyim ve mağduriyet yaşadığını kaydetti. Öte yandan, tüketiciler, bu alışverişlerinde en fazla sahte ya da yanıltıcı ürün ve hizmet nedeni ile  mağdur olduğunu ifade ederken, kampanya, ücret ve fiyatlandırmalara dair de olumsuz deneyim yaşadıklarını söyledi.

Alışverişinde mağduriyet yaşadığını belirtenlerin yüzde 51'i erkekler olurken, 35-54 yaş kişiler ile lise mezunları da alışverişlerinde olumsuz deneyim yaşadıklarını aktardı.

Bu süreçte, her 10 kişiden 9'u, maalesef olumsuz deneyim ve mağduriyetlerinin sebebinin  sosyal medya hesaplarından yayımlanan sahte ve yanıltıcı içerikler ile reklamlar olduğunu belirtti.  Kullanıcıların yüzde 79,6'sı, ürün tanıtımı yapan hesapların yanıltıcı video ve fotoğrafları, yüzde 25,4'ü ise ünlü ve "influencer"ların eksik ve yanlış yönlendirmesi nedeni ile mağduriyet yaşadığını kaydetti.

SON DAKİKA: E-ticarette kargo iade ücretini tüketiciler ödeyecek!

Tüketici Konfederasyonu Başkanı uyardı! Efsane Günler, Black Friday indirim kampanyalarında sahte linklere dikkat!

Alışveriş kredisiyle çamaşır makinesi almak artık mümkün! Hoover çamaşır makinesi, HepsiBurada güvencesiyle satışta!

Kur yüzünden fırsatçılık yapan e-ticaret sitelerine Ticaret Bakanlığı'ndan ağır ceza!