TikTok’un 2021’de kazandığı para dudak uçuklattı!
Son dönemin en popüler sosyal medya platformlarının başında gelen TikTok, geçtiğimiz sene elde ettiği gelirin raporunu yayınladı. Tabii Bu durum, ciddi bir kazanç elde edilmesini sağlıyor
Instagram'la birlikte dünyanın en popüler sosyal medya platformları arasında başı çeken TikTok, yediden yetmişe bir çok kişi tarafından kullanılıyor. Tabii Bu durum, ciddi bir kazanç elde edilmesini sağlıyor. Son olarak 2021 yılında elde ettiği kar oranını açıklayan şirket, YouTube, Instagram ve diğer rakiplerinin kıskandıracak rakamlara ulaşmış durumda. İşte detaylar...
TikTok, 990 milyon dolarlık gelir kazanç elde etti!
Dünya üzerinde 1.5 milyardan fazla aktif kullanıcısı olan TikTok, 2021 senesindeki uluslararası gelir raporunu yayınladı. Buna göre şirketin 2020’de 171 milyon dolar olan kar oranı, 2021’de yüzde 477‘lik bir artış göstererek 990 milyon dolara yükseldi.
Açıklanan rakamın 279 milyon doları e-ticaret sektöründe yükseliş gösteren Birleşik Krallık'tan geliyor. Paylaşılan raporlara göre kazanılan ücretin yüzde 80‘inden fazlasına Avrupa bölgesini kapsayan ülkeler ev sahipliği yapılıyor.
Şirket, konuyla ilgili “Artış, kullanıcı sayımızın artması, reklam verenlerin deneyimini ve reklam performansını iyileştirmek için geliştirilmiş para kazanma araçlarından kaynaklandı.” açıklamasını yaptı.. Öyle ki yıllardır reklam konusunda geride kalan TikTok, elde ettiği gelirle Snapchat’i geçmeyi başardı.
TikTok’a darbe: YouTube reklam gelirlerinin yeni adresi Shorts!
YouTube, önümüzdeki senenin başında yürürlüğe alacağı yeni değişiklikler ile birlikte Shorts içerik üreticilerinin reklam geliri almaya başlayacağını duyurdu. Ayrıca bu iş ortaklığının Vine ve TikTok benzeri kısa video paylaşım platformları arasında dünyada ilk kez gerçek kazanç paylaşımı sunduğunu açıkladı.
Detaylarına bakıldığında yeni iş ortakları ile kazanç paylaşımı programı kapsamında 90 gün içerisinde YouTube Shorts üzerinde 10 milyon görüntüleme alan içerik üreticileri gelir sağlama başvuru hakkı elde edecek.
Buradaki gelir de tıpkı TikTok’ta olduğu gibi Shorts özet akışı içerisinde yayınlanan reklamlar üzerinden sağlanacak. Daha sonra buradan elde edilen ücret ortak bir havuzda toplanarak toplam görüntüleme sayılarına ve izlenme sürelerine göre içerik üreticileri arasında pay edilecek. Kesinti ise müzik olup olmadığına bakılmaksızın yüzde 45 oranında olacak.
Xiaomi 12T serisi tanıtıldı! Özellikleri ve fiyatı ortaya çıktı! İşte 4 Ekim 2022 fiyat listesi
OnePlus Nord Watch tanıtıldı! Ne kadara satılacak? İşte 3 Ekim 2022 fiyat listesi
Vivo yeni telefon modeli Y52 5G'yi tanıttı. Peki fiyatı ne kadar? İşte 3 Ekim 2022 fiyat listesi...