Trabzon Erzincan demiryolu güzergahı tartışma konusu oldu!
Devlet Demiryolları tarafından açılan ihale ve 2 Kasım 2009"da imzalanan anlaşma ile Yüksel Domaniç firmasına verilen Trabzon-Erzincan Demiryolu projesiyle ilgili güzergah belirleme çalışması tartışmaları da beraberinde getirdi
İhalede işin süresinin 480 gün olarak belirlendiğini hatırlatan Gümüşhane Sanayici ve İşadamları Derneği (GÜSİAD) Başkanı Doç. Dr. Kenan Aydın, Gümüşhaneli sivil toplum kuruluşlarının ihaleyi alan firmayı etkilememek ve objektif bir çalışmayla en doğru güzergahın belirlenebilmesi için bugüne kadar herhangi bir girişimde bulunmadığını hatırlattı.
Aydın, Ancak, 2010"da kurulduğu belirtilen ve kanımızca Trabzon"un sadece belirli bir kesimini temsil eden bazı sivil toplum ve meslek kuruluşlarından oluşan Trabzon-Erzincan Demiryolu Platformu"nun bir süreden beri çok açık bir biçimde lobicilik faaliyetlerine başladığını ibretle izlemekteyiz derken Gümüşhane"yi temsil eden hiçbir kişi ve kuruluşun bulunmadığı bu platformun ihaleyi üstlenen Yüksel Domaniç firmasının çalışmalarını dikkate almadan Bayburt-çaykara-Of-Trabzon şeklinde bir güzergah hazırladığını da belirtti.
Bu güzergah için sarp dağları geçmek üzere 35 kilometre uzunluğunda bir demiryolu tüneli gerekecek diyen Aydın, güzergahın ekonomik olmadığını, doğru projenin ise Erzincan-Gümüşhane-Tirebolu-Trabzon güzergahı olduğunu vurguladı.
Milliyet
GÜSİAD: Trabzon-Erzincan demiryolunda siyasi güzergahlar ortaya atılıyor
Gümüşhane Sanayici ve İşadamları Derneği (GÜSİAD) Genel Başkanı Doç. Dr. Kenan Aydın, Trabzon-Erzincan demiryolu projesiyle ilgili ortaya atılan yeni güzergah önerileri için, Siyaseti harekete geçirmek suretiyle rasyonel olmayan güzergah belirleme çalışmalarına şiddetle karşı çıkıyoruz. Bayburt-çaykara-Of-Trabzon güzergahını öneren Trabzon-Erzincan Demiryolu Platformu"nu gerçeklerin yanında olmaya çağırıyoruz. Karadeniz"i Orta Anadolu"ya bağlayacak olan güzergah Erzincan-Gümüşhane-Tirebolu-Trabzon güzergahıdır. Bu konuda Gümüşhane olarak, Ordu, Giresun ve Trabzon"daki sivil toplum kuruluşlarıyla bir araya gelerek doğru yolun bulunmasına katkı sağlayacağız dedi.
Lobicilik faaliyetleri
Trabzon-Erzincan Demiryolu projesiyle ilgili güzergah belirleme çalışmasının TCDD tarafından açılan ihaleyle 2 Kasım 2009"da imzalanan anlaşmayla Yüksel Domaniç firmasına verildiğini hatırlatan Kenan Aydın, şunları söyledi: İhalede işin süresi 480 gün olarak belirlendi. Gümüşhane sivil toplum kuruluşları da ihaleyi alan firmayı etkilememek için herhangi bir girişimde bulunmadı. Ancak 2010 yılında kurulduğu belirlenen ve bizce Trabzon"un sadece belirli bir kesimini temsil eden Trabzon-Erzincan Demiryolu Platformu"nun bir süredir lobicilik faaliyetleri izlediğini görüyoruz. Bu platform Yüksel Domaniç firmasının çalışmalarını dikkate almadan kendine göre Bayburt-çaykara-Of-Trabzon" güzergahını belirlemiş.
Kenan Aydın, Platform Yürütme Kurulu bu düşüncelerle önümüzdeki günlerde Ulaştırma Bakanlığı yetkililerini ziyaret ederek, rapor sunarak siyaseti harekete geçireceğini açıkladı. Bu güzergah teknik değil, ekonomik değil, fizıbıl değil. Sürece bakıldığında siyasi bir güzergah olduğu söylenebilir. Siyaseti etkilemeye çalışarak rasyonel olmayan yollara başvurmak sonuç vermeyecektir diye konuştu.
Hürriyet