23 / 11 / 2024
fuzul

Tüketici fiyat endeksi oranları Mart 2016!

Tüketici fiyat endeksi oranları Mart 2016!

Tüketici fiyat endeksi oranları mal sahibinin istemesi halinde işyeri kira artış hesaplamalarında da kullanılıyor. Oranlar bugün TÜİK tarafından açıklandı. İşte tüketici fiyat endeksi oranları Mart 2016..




Tüketici fiyat endeksi oranları Mart 2016!

Tüketici fiyat endeksi (TÜFE) oranları, Türkiye İstatistik Kurumu tarafından her ay açıklanan enflasyon verileri arasında yer alıyor.


TÜFE, hanehalklarının tüketimine yönelik mal ve hizmet fiyatlarının zaman içindeki değişimini ölçüyor.  


Tüketici fiyat endeksi oranları mal sahibinin istemesi halinde işyeri kira artış hesaplamalarında da kullanılıyor. 


Kira artış hesaplamasında tüketici fiyat endeksi oranlarının on iki aylık ortalamaları baz alınıyor.


Mart ayında uygulanacak TÜFE oranları, 3 Mart 2016 tarihinde açıklandı. Tüketici fiyat endeksi oranları Mart 2016 verileri şu şekilde;


Tüketici Fiyat Endeksi, Şubat 2016


Tüketici fiyat endeksi (TÜFE) aylık yüzde 0,02 düştü


TÜFE’de (2003=100) 2016 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 0,02 düşüş, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 1,80, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 8,78 ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde7,97 artış gerçekleşti.


Aylık en yüksek artış yüzde 1,80 ile sağlık grubunda gerçekleşti


Ana harcama grupları itibariyle 2016 yılı Şubat ayında endekste yer alan gruplardan çeşitli mal ve hizmetlerde yüzde 1,31, alkollü içecekler ve tütünde yüzde 1, lokanta ve otellerde yüzde 0,78 ve ulaştırmada yüzde 0,77 artış gerçekleşti.


Aylık en fazla düşüş gösteren grup yüzde 6,16 ile giyim ve ayakkabı oldu


Ana harcama grupları itibariyle 2016 yılı Şubat ayında endekste yer alan gruplardan haberleşmede yüzde 0,42, eğlence ve kültürde yüzde 0,13 ve gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 0,04 düşüş gerçekleşti.


Yıllık en fazla artış yüzde 13,12 ile lokanta ve oteller grubunda gerçekleşti


TÜFE’de, bir önceki yılın aynı ayına göre alkollü içecekler ve tütün (yüzde 12,78), çeşitli mal ve hizmetler (yüzde 12), eğlence ve kültür (yüzde 11,25), ev eşyası (yüzde 11,04) artışın yüksek olduğu diğer ana harcama gruplarıdır.


Aylık en yüksek artış yüzde 0,58 ile TRA2 (Ağrı, Kars, Iğdır, Ardahan)’de oldu


İstatistiki Bölge Birim Sınıflaması (İBBS) 2. Düzey’de bulunan 26 bölge içinde, bir önceki yılın Aralık ayına göre en yüksek artış yüzde 2,88 ile TRA2 (Ağrı, Kars, Iğdır, Ardahan) bölgesinde, bir önceki yılın aynı ayına göre en yüksek artış yüzde 9,82 ile TR62 (Adana, Mersin) bölgesinde ve on iki aylık ortalamalara göre en yüksek artış yüzde 8,69 ile TR31 (İzmir) bölgesinde gerçekleşti.


Şubat 2016’da endekste kapsanan 417 maddeden; 38 maddenin ortalama fiyatlarında değişim olmazken, 245 maddenin ortalama fiyatlarında artış, 134 maddenin ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşti.



Üretici fiyat endeksi oranları Mart 2016!


Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com






Geri Dön