23 / 12 / 2024

Tüneller hangi semtlerin trafiğini rahatlattı?

Tüneller hangi semtlerin trafiğini rahatlattı?

İstanbul trafiğini rahatlatmak için açılan tünellerin giriş-çıkış bölgeleri hızla değerleniyor



Kağıthane ve Beşiktaş tünellerinin başlangıç noktasında bulunan Bomonti ve Feriköy semtleri altın çağını yaşıyor. Diğer tünel bölgelerine yönelik beklentiler de şimdiden satın alınmaya başladı...

 İSTANBUL Büyükşehir Belediyesi (İBB), trafik sorununu çözmek amacıyla geliştirdiği "7 Tepe 7 Tünel" projesi için ilk kazmayı 15 Mayıs 2007´de vurmuştu. İstanbul´un Anadolu ve Avrupa yakalarında toplam 142.3 km uzunluğunda 33 adet tünel yol yapmayı planlayan İBB, Dolmabahçe-Bomonti ve Piyalepaşa-Kağıthane tünel yollarını hizmete açtı. Dolmabahçe-Dolapdere ile Piyalepaşa-Kağıthane tünel yolları birleşti. İnşası devam eden Sarıyer-Çayırbaşı tünelininse 2011 yılında hizmete girmesi bekleniyor.

Trafik sorununu yeraltına inerek çözmeyi planlayan İBB, ilk aşamada Avrupa yakasında 19, Anadolu yakasında da 7 tünel yolu için start verdi. Plan ve projeleri hazırlanan tünellerin yüzde 16.7´sinin inşaatı halen devam ediyor. Yüzde 11.9´i ihale, yüzde 55.7´si proje, yüzde 58´i ise henüz etüt aşamasında bulunuyor.

Yapımı biten, süren ve projelendirilen tüneller tamamlanıp hizmete açıldığında, trafiğin yoğun olduğu bölgelerde yaklaşık 400 bin araç yerin 40 metre altına indirilerek sıkışıklığın azaltılması amaçlanıyor. Tünellerin toplam maliyeti ise 1.5 milyar dolar civarında.

Trafiği rahatlatmak için açılan tünellerin başlangıcında bulunan semtlerin adeta çehrelerinin değiştiği dikkat çekiyor. Gayrimenkul uzmanları, tünel giriş ve çıkışlarında bulunan semtlerde bulunan ev ve arsa fiyatlarının minimum yüzde 30 oranında artacağı görüşünde. Nitekim Bomonti ve Feriköy´de büyük bir değişim gözleniyor. Önümüzdeki yıl açılması planlanan Sarıyer-Çayırbaşı tüneli ise Sarıyer ve çevresini değerlendirecek.

AÇILAN TÜNELLER
Bomonti-Dolmabahçe tüneli, Dolmabahçe´deki İnönü Stadyumu´nun kuzeyinden başlayıp, Taksim ve Feriköy´ü alttan geçtikten sonra Bomonti´den çıkıyor. Bu tünelin uzunluğu, 2 bin 360 ve 2 bin 390 metrelik geliş-gidiş güzergâhı birlikte hesaplandığında 4 bin 750 metreye ulaşıyor.

Piyalepaşa´dan başlayan ve gelişi bin 622, gidişi de bin 625 metre olmak üzere 3 bin 247 metrelik diğer tünel yolu ise Okmeydanı ve Çağlayan´ı alttan geçerek Kağıthane´ye çıkıyor. Sütlüce´den TEM Otoyolu´na bağlantı yapılması bu hattın kullanımını daha cazip kılıyor. Ayrıca, her iki noktada yapılan kavşaklarla tünelin trafiği diğer yollara entegre edildi.

Kağıthane-Dolmabahçe arasında gidiş-geliş toplamda 8 kilometrelik 4 tünel yolunun, viyadük ve bağlantı yollarıyla birlikte İBB´ye maliyeti 500 milyon TL´yi buldu.

İNŞASI DEVAM EDEN TÜNELLER
"7 Tepe 7 Tünel" projesinin üçüncü ayağını oluşturan Sarıyer-Çayırbaşı tünelinin kazı ve beton kaplama çalışmaları tamamladı. Gidiş-geliş 2 bin 25 metrelik iki tüpten oluşan Sarıyer-Çayırbaşı tünel yolu 193 milyon TL´ye mal oldu.
Bu tünel, Sarıyer ile Kilyos ve Zekeriyaköy bölgelerinde yaşayanları, ilçe merkezine girmeden ana arterlere bağlayacak. Sahil yolu trafiğini rahatlatması beklenen tünelin, yoğun trafikte 1 saat süren yolu 5 dakikaya indireceği belirtiliyor. Sarıyer-Çayırbaşı tünelinin Şubat 2011´de açılması planlanıyor.

BOMONTİ VE FERİKÖY´ÜN ALTIN ÇAĞI
İstanbul trafiğini yerin altına indirmesi beklenen tüneller, giriş ve çıkışlarının bulunduğu semtlere de değer katıyor. Dolmabahçe-Kağıthane arasındaki tünellerin bitmesiyle, söz konusu bölgelerdeki gayrimenkul fiyatlarında yüzde 10-15 arasında artış olduğu belirtiliyor.

Üç-dört yıl öncesine kadar dikkat bile çekmeyen Bomonti, açılan tünelle birlikte altın çağını yaşamaya başladı. Daha tüneller inşa halindeyken Bomonti´de birçok yeni konut projesi başlatılmıştı. Halen de proje üretilmeye devam ediyor. Birçok inşaat şirketi bölgede arazi arayışlarını sürdürüyor.

Kağıthane bölgesindeki emlakçılar da tünel girişinin Kağıthane´den çok Feriköy´ü ihya ettiğini belirtiyorlar. Tünelin Feriköy tarafında bulunan bağlantı yolları, bölgedeki ev ve arsaların fiyatını yüzde 100 civarında artırmış.
Sarıyer-Çayırbaşı tüneli de inşaat şirketlerinin bölgeye ilgisini artırmış. Sarıyer´de faaliyet gösteren gayrimenkul uzmanları, açılacak tünel yollarının öncelikle maden bölgesi ile Zekeriyaköy´e, ardından da Demirciköy ile Uskumruköy´e ilgiyi artıracağını düşünüyor.

BU SEMTLER ÇOK DEĞERLENECEK
Tünellerin değer kazandıracağı semtler yukarıda ismini saydıklarımızla sınırlı değil. Çünkü İstanbul Büyükşehir Belediyesi´nin planladığı 33 tünel yol projesi var. İBB´den aldığımız bilgilere göre Dolmabahçe-Fulya, Levazım Sitesi-Akatlar, Levazım-Zincirlidere ve Eyüp-Gazi Osman Paşa tünellerinin yapımı için ihale süreci devam ediyor. Bu güzergâhlardaki çalışmalara 2010 yılı içerisinde başlaması planlanıyor.

Tünel çıkışları ise planlanan 5 adet kavşakla diğer yollara entegre edilecek. Sarıyer-Çayırbaşı Fidanlık, Fidanlık-Ferahevler, Derbent-Baltalimanı tünellerinin de daha sonra Levazım-Akatlar tüneline bağlanacağı belirtiliyor. Sistem tamamlandığında, Dolmabahçe'den Atatürk Havalimanı'na gitmek isteyen bir araç, tünel bandına girdikten sonra 15-20 dakikada hedefine ulaşabilecek.

HANGİ TÜNELLE NEREYE GİDİLECEK?
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, geçtiğimiz günlerde Fulya-Levazım arasındaki tünel yolunun ihalesini yaptı. Söz konusu tünel, Dolmabahçe-Fulya, Fulya-Levazım, Levazım-Akatlar´ın yer altından birbirine bağlayacak. Dolmabahçe'den başlayan ve Fulya-Yıldız´ın altından geçen 5 kilometrelik tünel, Ortaköy'e bağlanarak sahil yolunun alternatifi olacak. Fulya-Levazım, Ihlamur-Levazım ve Levazım-Akatlar tünellerinin çıkış noktası ise Ortaköy Vadisi olarak belirlendi. 160 bin metrekarelik bu alana 6 tünel çıkışı ve tünelleri birbirine bağlayacak üç kavşak inşa edilecek.

Bebek-İstinye arası için de yaklaşık 4.5 kilometrelik tünel yapılacak. Tophane-Şişhane arasına açılacak 1 kilometrelik tünelle ise Salıpazarı, Karaköy ve Perşembe pazarı güzergâhındaki trafiğin rahatlatılması planlanıyor.

PROJELENDİRİLEN TÜNELLER
İBB yetkilileri; Armutlualtı-Ayazağa, Armutlualtı-Derbent, Derbent-Çayırbaşı, Kağıthane-Havalimanı, Harem-Üsküdar-Beylerbeyi, Beylerbeyi-Hekimbaşı ve Beykoz-Anadolu Hisarı arasında yapılacak olan tünellerinse halen proje çalışmalarının sürdüğünü açıklıyor. Harem-Ahmediye ile Kuzguncuk-Göksu arasında yapılacak karayolu tünelleri de bölgedeki sahil yoluna alternatif olacak.

ETÜT AŞAMASINDAKİ TÜNELLER
Bir de henüz etüt aşamasında olan tünel yolları var. Örneğin, Kadıköy-Kuşdili arasına 1 kilometrelik bir tünel yapılacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi´nin Kadıköy (Modaburnu)-Yoğurtçu Parkı, Armutlu-Tarabya, Unkapanı-Vatan Caddesi-Samatya, Bebek-Baltalimanı, Tophane-İplikçi, Şişhane-Tophane, Kasımpaşa-Taşkızak-Hasköy, Eyüp Silahtarağa Caddesi-Gaziosmanpaşa Caddesi arasında yapacağı tünel yolları da henüz etüt aşamasında.

MİNİMUM YÜZDE 30 ARTIŞ BEKLENTİSİ
Turyap, Century 21 ve Arthur&Miller Real Estate ve RE/MAX gibi şirketlerin yöneticileri, tünel projelerinin geçtiği semtlerin olumlu etkileyeceğini ve gayrimenkul fiyatlarının minimum yüzde 30 artacağını ifade ediyorlar. Çok değil 3-4 yıl öncesine kadar pek dikkat çekmeyen Bomonti´nin altın çağını yaşadığını hatırlatan Century 21 Genel Müdür Yardımcısı Kadir Tümen, bu bölgede özellikle tünel giriş-çıkışlarına yakın gayrimenkullerin fiyatında yüzde 10-15 artış olduğunu vurguluyor.

Tünellerin inşa edileceği semtlerde emlakçılık yapan gayrimenkul danışmanlarının ortak görüşü, faaliyete geçtiklerinde söz konusu bölgelerin değerinin artacağı yönünde. Gayrimenkul uzmanları, tünel projelerinin Sarıyer, Zekeriyaköy, Boğazköy, Üsküdar ve Küçükçekmece´de de mülk sahiplerinin beklentilerini artırdığını belirtiyorlar.

Özgül ERDOĞAN / Turyap Pazarlama Koordinatörü

"Bağlandıkları yere köprü etkisi yapıyorlar"

İstanbul Büyükşehir Belediyesi´nin birkaç yıl önce başlattığı tünel projeleri, tıpkı boğazın iki yakasını bağlayan köprüler gibi, bağlantı sağladıkları semtlere, özellikle ulaşım açısından sihirli bir değnek etkisi oluşturacak. Alternatif çözüm olarak oluşturulan tüneller ve tünel bağlantılarının, bulundukları bölgelere hayati değer kazandıracağı şimdiden kendini gösteriyor. Giriş-çıkış ve bağlantı noktalarının yer aldığı semtleri incelediğimizde, daha tüneller ortada yokken, projenin konuşuluyor olmasının bile çok fazla değer kazandırdığını gözlüyoruz.

2011´in ilk aylarında açılması beklenen Sarıyer-Çayırbaşı tüneli, o bölgede özellikle son 2-3 yılda çok fazla yeni konut projelerinin inşa edilmesine sebep oldu. Talebin önceki yıllara oranla çok fazla artması nedeniyle, sadece arsa fiyatlarında bile son 2-3 yıl içinde 2-3 kat değerlenmeler oldu.

Şehrin tam ortasında olmasına rağmen ticari alanlar ve trafik yoğunluğu nedeniyle 3-4 yıl öncesine kadar pek dikkat çekmeyen Bomonti de bugünlerde altın çağını yaşıyor. Dolmabahçe-Bomonti tüneli daha faaliyete geçmeden bölgede birçok konut projesi yapıldı. İnşaat firmaları, pazarlama sürecinde bunu bir avantaj olarak kullandı ve ciddi boyutlarda satışlar yaptı.

İnsanlar, tünel sayesinde bu semtlere daha rahat ulaşabileceklerini düşündüğü için daha çok ilgi gösteriyor. Zamanlamayı doğru yapan inşaat firmaları da tünel projesinin avantajlarını iyi kullanarak, normalde beklenenin çok daha üstünde satış yapıyor. Potansiyel alıcı kitlenin tünel çıkışına yakın semtlere sıcak bakması, birçok inşaat firmasını ilgili bölgelerde yeni konut projeleri üretmeye sevkediyor.

Kadir TÜMEN / Century 21 Genel Müdür Yardımcısı

"Kağıthane ve Bomonti´de fiyatlar yüzde 10-15 arttı"

Kağıthane ve Bomonti´de, özellikle tünel giriş ve çıkışlarına yakın bölgelerdeki gayrimenkul fiyatlarında yüzde 10-15 artış oldu. Söz konusu bölgelerdeki toplu konu projelerine hız verildi. Önümüzdeki dönemde yapılacak tünel projelerinin etkileyeceği bölgelerin başında ise Sarıyer geliyor. Özellikle gelir grubu yüksek kesimlere hitap eden projelerin bulunduğu Zekeriyaköy, Boğazköy gibi lokasyonlardaki gayrimenkullerin değerleri bu projeye paralel artacaktır.

Bahçelievler-Küçükçekmece tünelininse özellikle Küçükçekmece´deki gayrimenkullerin değerini ciddi oranda artırmasını bekliyoruz. Tünel projelerinin yer aldığı Bebek, Baltalimanı, İstinye, Fulya, Levazım gibi bölgeler da geçmiş dönemdeki değerlerini korumaya devam edecek.

Piyalepaşa, Dolapdere, Gaziosmanpaşa ve Eyüp bölgelerinde ise kentsel dönüşüme uyum problemleri nedeniyle herhangi bir değer artışı olmayacağını düşünüyoruz. Piyalepaşa ve Dolapdere´de bulunan küçük ve orta ölçekli işletmeler farklı lokasyonlara kaydırılır ve boşalan bölgelere toplu konutlar inşa edilirse durum değişebilir. Bu bölge, hem merkezi hem de ana arterler ve tünellere yakın olması sayesinde yatırımcıları memnun eder.

Anadolu yakasındaki tünel projelerinin merkezdeki yerleri birbirine bağlıyor olması, hali hazırda bu bölgelerde yaşamayı isteyen insan profilinde herhangi bir değişikliğe yol açmayacağı için gayrimenkul değerleri çok fazla etkilenmez.

Levent ARMAN / Arthur&Miller Real Estate Yönetim Kurulu Başkanı

"Yeni yollar rant sahaları açar"

Tünellerin ortak özelliği, şehrin eski yerleşim alanlarındaki sıkışıklığı çözmeye yönelik. Tünellerin bazıları, yapılaşmanın Dolmabahçe gibi seyrek ya da hiç olmadığı yerlerde yapılıyor. Bazıları ise yapılaşmanın yoğun olduğu yerlerde bulunuyor. İmar durumunun değişmediği bölgelerde tünellerin emlak fiyatlarına etkisi olacağını düşünmüyorum. Olsa bile bu kısa vadede ve ciddi bir oranda olmayacaktır. Tüneller toplu taşımaya değil daha çok binek araç kullanımına daha fazla hizmet edecek. Bu durumda da tünel giriş-çıkışlarında yaya trafiğinde belirgin bir artış olmayacak. Ancak tünelleri aktif hale getirmek için yeni yollar açılır ve bu yollar etrafındaki arsaların imar durumu yapılaşmaya izin verirse o zaman yeni rant sahaları açılır.

Okan KARAGÖZ / Karagöz Emlak

"Sarıyer ve çevresine müteahhitlerin ilgisi arttı"

Yeni yollar, geçtiği bölgelerin ve arazilerin değerini her zaman yükseltir. Sarıyer-merkez-sahil ve Sarıyer-Çayırbaşı tünel yolları da bölgeye ilgiyi şimdiden artırdı. Tünel projesi Sarıyer´de Çırçır Suyu denilen piknik bölgesinden başlıyor ve dağların altından geçerek Çayırbaşı ve Hacıosman´dan çıkıyor. Sarıyer, boğaz ön görünümünde olduğu için çok fazla bir değişim söz konusu değil. Ancak üst kesimlerinde yer alan Maden ve Zekeriyaköy, tünel yolu sayesinde çok gelişecek. Uzun vadede Demirciköy ve Uskumruköy bölgeleri de bu gelişimden etkilenecektir.
Tünelin başladığı Maden bölgesinde Gül İnşaat ve Propa gibi inşaat firmalarıyla birlikte 10-15 yeni proje var zaten. Bölgede orta büyüklükte proje yapılabilecek 4-5 arazi daha var. Bu arazilerin sahipleri halen müteahhitlerle pazarlık halinde.

Üçüncü köprü ve tünel yolları, Sarıyer ve Zekeriyaköy bölgesine müteahhitlerin ilgisini daha da artırdı. Arazi arayışları sürüyor. Ancak yüksek fiyatlı yerlere alıcı bulmak zor. Müteahhitler, bir yandan da dönüşüm projeleri için zorlamaya başladılar.

Tünel projesi bittiğinde Sarıyer´deki gayrimenkullerin değeri minimum yüzde 30 artar. Zekeriyaköy, Uskumruköy ve Demirciköy´deki araziler de en az yüzde 15 değerlenir. Çayırbaşı´nda ise çok fazla gecekondu olduğu için arazi üretilemiyor. Sarıyer ve çevresinin birkaç yıl içinde çok değerleneceğini düşünüyorum.

Nurdan KOÇ / Koç Emlak

"Çayırbaşı henüz etkilenmedi"

Sarıyer-Çayırbaşı tüneli bölgeye henüz bir etki yapmadı. Yani tünele bağlı olarak gayrimenkul ya da arazi fiyatlarında bir artış olduğunu söylemek mümkün değil. Tünel açıldıktan sonra elbette etkileyecektir. Tüneller tamamen bitip birbirine bağlanınca insanların bölgeye ilgisinin artacağını düşünüyorum.

Mehmet KARAKUT / Kollektif Emlak

"Feriköy´de fiyatlar yüzde 100 arttı"

Açılan tünel yolları trafikte rahatlama sağladı. Emlak piyasası olarak Kağıthane´yi etkilemedi ama Feriköy tarafında çok büyük değişimler sağladı. Yapılan bağlantı yolları Feriköy´deki gecekonduları değerlendirdi. Bölgedeki arsa ve gayrimenkullerin fiyatı yüzde 100 arttı. Daha önce 50 bin liraya satılan dairelerin fiyatı 100 bin liraya yükseldi. Gecekondular yıkılıp yerlerine daha güzel yeni binalar yapıldı.

Mustafa ŞADİ / Güler Emlak

"Tüneller çok fazla rant sağlamaz"

Tünel yolları Piyalepaşa´da trafiği rahatlattı. Ancak tünellerdeki hız sınırı insanları tedirgin ediyor. Tüneller yapılırken de bazı binalarda çatlaklar oluşmuştu. Piyalepaşa´da çok fazla boş arazi yok. Gecekondu mahallelerindeki arazileri de Polat Grubu topladı zaten. Dolayısıyla tünellerin çok büyük rant sağlayacağını sanmıyorum.

Beyoğlu´na ve metrobüs yoluna yakınlığı nedeniyle Piyalepaşa zaten oldukça rağbet gören bir yer. Trafiği rahatlatmak için yapılan tünel yolu da emlak piyasasını çok fazla olmasa da olumlu etkiledi diyebilirim.

Mustafa BOZKURT / Yuvam Gayrimenkul

"Beşiktaş´ın binaları eski"

Fulya-Yıldız, Yıldız-Ortaköy, Fulya-Levazım, Levazım-Armutlu, Levazım-Akatlar, Levazım-Zincirlidere ve Armutlu-Tarabya arasına tünel yolları yapılırsa gerçekten süper olur. Ancak bölgedeki emlak piyasasını çok fazla etkileyeceğini sanmıyorum. Beşiktaş´ta en büyük sorun binaların eski olması. İkinci büyük sorun ise otopark azlığı. Bu yüzden aileler Beşiktaş´tan kaçıyor.

Levent ve Barbaros Bulvarı´nda büyük gökdelenler yapıldı ama trafiği çözecek altyapı düşünülmedi. Bu gökdelenlerden arabalarıyla çıkan personel, Beşiktaş sahil trafiğini de tıkadı. Tüneller elbette fayda sağlayacaktır ama bunun yerine toplu taşımaya önem verilse daha doğru olurdu. İnsanları toplu taşımayla gidecekleri yerlere ulaştıramazsanız bir süre sonra yaptığınız tüneller de tıkanacaktır. İstanbul´da bir tane boğaz var. Tüneller sadece biraz kiraların yükselmesine etki eder.

Cem CEM / Evrensen Gayrimenkul

"Fiyatları en az yüzde 30 artırır"

Levazım, İstanbul´un en merkezi semtlerinden biri. Geçtiğimiz günlerde, 400 bin liradan satışa çıkardığımız bir daireyi 350 bin liraya sattık. Tünel yolların bölgeye kuşkusuz çok önemli katkısı olur. Gayrimenkul fiyatları en az yüzde 30 artar. Şu anda bölgede metrekare fiyatları 3 bin 500 lira civarında. Tünel ve bağlantı yolları yapıldığında metrekare fiyatları 5 bin lirayı bulur.

Merkeze yakınlık ve ulaşım kolaylığı, bölgelerdeki gayrimenkul fiyatını belirleyen en önemli faktörler. Tünel yolu projeleri nerde yapılırsa yapılsın, giriş-çıkışlarının bulunduğu bölgelerdeki gayrimenkullerin fiyatlarını minimum yüzde 30 yükseltecektir.

Akın ALIKÇIOĞLU / RE/MAX Faktör Ofis Müdürü

"Ataşehir finans merkezi olmazsa Atakent olur"

Küçükçekmece-Bahçelievler arasına yapılacak tünel yolu bölgeye ilgiyi artırır. Maslak-Levent hattında trafikten bıkan insanlar, evlerini ve ofislerini taşıyacak yer arıyor. Tünel yollarıyla trafik sorunu çözülürse Küçükçekmece, Florya ve Halkalı bölgesine talep artar. Hele de toplu bir göç olursa fiyatlar yüzde 50 artar. Eski Halkalı çöplüğünün üzerine kurulacak Tema Park projesi de bölgeye değer katacaktır.

Bu arada, finans merkezi olacağı söylenen Ataşehir için yürütmeyi durdurma kararı çıktı. Bu beklentiyle Ataşehir´de konut fiyatları çok yükselmişti. Kişisel görüşüm, bu bölgedeki trafik sorunu çözülürse Küçükçekmece´deki Atakent bölgesi finans merkezi olabilir. Atakent´te her gelir grubunun rahatlıkla oturacağı çok fazla konut alternatifi var.

Orkun GÜLDAĞ / RE/MAX Su Gayrimenkul Danışmanı

"Üsküdar´daki herkes bu projeleri bekliyor"

Üsküdar halkı son 10-12 yıldır bu değişimleri bekliyor. Ancak her yıl öteleniyor.  Marmaray  ve tünel projeleri gerçekleştiğinde bu beklentiler fazlasıyla karşılanacak gibi gözüküyor. Bölgede yaşayanlar bir şekilde bu projelerden haberdar olduğu için, kimse mülkünü zorda kalmadığı sürece satmak istemiyor. Çünkü herkes bu projeler bittiğinde evinin değerinin üçe katlanacağını biliyor.

Tünel projesi, Harem´den başlayıp Doğancılar´ın altından geçip Ahmediye Meydanı´ndan tekrar sahile bağlanacak. Üsküdar ve Ahmediye meydanlarında tünel yol projesi için istimlak edilen binalar var. Ahmediye´de sahile inen yol üzerinde çok fazla bina istimlak edildi. İstimlak edilenler arasında belediyenin kendi binası da var. Sahildeki Uncular Sokak´ta da bazı binaların istimlak edileceği söyleniyor. Ancak ne zaman olacağı belli değil. 2014 yılı dile getiriliyor. Ahmediye Meydanı´ndan sahile kadar inen yolda trafik kalkacak. Alışveriş merkezlerinin de yeraltında, tünelin bir kat üstünde olacağı söyleniyor.

Serhad KARA / RE/MAX An Genel Müdürü

"İkinci bölgedeki konut projelerini tetikleyebilir"

Üsküdar´dan başlayıp Kuzguncuk, Beylerbeyi, Çengelköy, Vaniköy ve Göksu´ya kadar uzanan tünel yolu projesi, boğazın ön görünüm bölgesini çok fazla etkilemez. Burası aslında iki bölgeden oluşuyor. Boğaz ön görünümünde sahil kısmı birinci bölge, 1 kilometre kadar içerde kalan yerlerse ikinci bölge olarak kabul ediliyor.

Birinci bölge dediğimiz boğaz hattı sit alanı. Yeni yapılaşmaya izin yok. Sadece yasal kargir ev ve eski eserlerin restorasyonuna izin veriliyor. Yani sahilde 100 dönüm araziniz de olsa çivi bile çakamazsınız. Yeni konut üretilememesi nedeniyle mevcut arz her geçen gün artan talebi karşılayamıyor. Bu yüzden de ekonomik göstergeler ne olursa olsun fiyatlar sürekli artıyor. On yıl öncesine kadar boğaz çevresinde restore edilmemiş binlerce eski eser ve kagir ev vardı. Ancak son yıllarda ciddi azalma oldu. Artık her iki yakada da hangi sokağa girseniz girin tek tük restore edilmemiş ev görebilirsiniz.

İşte bu değişim, fiyatları frenleyen önemli bir faktörü ortadan kaldırdı. Tünel yolları trafiği rahatlatacağı için, daha çok ikinci bölgede dediğimiz alanlarda konut yapımını tetikleyebilir. Ancak bu alanlarda da çok fazla gecekondu sorunu var.

İstanbul´un tünel haritası

HİZMETE ALINANLAR
Kağıhane-Piyalepaşa 3.247 metre (14 Mart 2009´da açıldı)
Dolmabahçe-Bomonti 4.750 metre (14 Haziran 2010´da açıldı)

İHALE SÜRECİ DEVAM EDENLER
Dolmabahçe-Fulya 2.027 metre
Levazım Sitesi-Akatlar 6.720 metre
Levazım-Zincirlidere 2.940 metre
Eyüp-Gaziosmanpaşa 200 metre

PROJESİ DEVAM EDENLER
Sarıyer-Çayırbaşı 5.300 metre (Şubat 2011´de açılması planlanıyor)
Armutlualtı-Ayazağa 4.600 metre
Armutlualtı-Derbent 4.580 metre
Kağıthane-Havaalanı 24.700 metre
Harem-Üsküdar-Beylerbeyi 8.640 metre
Beylerbeyi-Hekimbaşı 7.352 metre
Beykoz-Anadolu Hisarı  500 metre

Not: Tünel uzunlukları gidi-geliş toplamıdır.

İBB´nin planladığı 33 tünel

AVRUPA YAKASI
Dolmabahçe-Dolapdere
Dolmabahçe-Fulya
Fulya-Yıldız
Yıldız-Ortaköy
Fulya-Levazım
Levazım-Armutlu
Levazım-Akatlar
Levazım-Zincirlidere
Armutlu-Tarabya kavşağı
Sarıyer-Çayırbaşı
Sarıyer-Merkez-Sahil
Bebek-Baltalimanı
Baltalimanı-İstinye
Baltalimanı-Ayazağa
Samatya-Davutpaşa
Bahçelievler-Davutpaşa
Bahçelievler-Çobançeşme (Kuyumcukent)
Bahçelievler-Küçükçekmece
Davutpaşa-Eyüp
Kağıthane-Halilpaşa
Hasköy-Taşkızak
Tophane-Şişhane-İplikçi
Piyalepaşa-Dolapdere 
Eyüp (Silahtarağa) Cadddesi-Gaziosmanpaşa Caddesi
Eyüp Mezarlık Halid bin Zeyd Bulvarı-Sahil Yolu
Taşkızak-Hasköy

ANADOLU YAKASI
Kadıköy-Kuşdili
Harem-Ahmediye
Ahmediye-Paşalimanı-Üsküdar
Üsküdar-Kuzguncuk
Kuzguncuk-Beylerbeyi
Çengelköy-Vaniköy
Vaniköy-Göksu
Para/BÜLENT EKİMCİ


Geri Dön