23 / 11 / 2024

Turgay Dağ: Indesit-Whirlpoll ortaklığı yeni bir sinerji yaratacak!

Turgay Dağ: Indesit-Whirlpoll ortaklığı yeni bir sinerji yaratacak!

Indesit Company Türkiye Ülke Müdürü Turgay Dağ, yazılı bir açıklama yaparak, söz konusu satın almanın her iki marka için de büyük bir sinerji yaratacağını söyledi.





İtalyan Indesit'in çoğunluk hissesinin ABD'li Whirlpool tarafından satın alınmasının ardından Indesit Company Türkiye Ülke Müdürü Turgay Dağ, yazılı bir açıklama yaparak, söz konusu satın almanın her iki marka için de büyük bir sinerji yaratacağını söyledi.


Satın almaya ilişkin 10 Temmuz Perşembe günü, İtalya'da paylaşılan açıklamalarda her iki şirketin de, karşı tarafın sağlayacağı avantajlara odaklandığını belirten Dağ açıklamasında şu görüşlere yer verdi:


Bu düşünce ve yaklaşımı çok önemsiyorum ve bu satın almanın bize sağlayacağı gücün en önemli işareti olarak görüyorum.


Biliyorsunuz; dünya genelinde 69 bin çalışanı, 59 üretim ve teknolojik araştırma merkeziyle Whirlpool, dünyanın lider beyaz eşya üreticilerinden birisi ve 2013 yılında yaklaşık 19 milyar dolarlık ciro gerçekleştirdi. Indesit Company de üretim ve dağıtım gücüyle Avrupa’nın önde gelen beyaz eşya üreticilerinden birisi ve biri Türkiye’de Manisa’da olmak üzere 8 üretim merkezinde 16 bin çalışanı var. Indesit Company’nin 2013 yılı cirosu da 2.7 milyar euro olmuştu.


Indesit Company olarak, Türkiye’de 1,5 milyon adet üretim kapasitesiyle verimliliği yüksek Manisa Buzdolabı Fabrikamızın yanına kısa süre içinde; en geç 1 Eylül’de üretime başlayacak ve 1 milyon adet üretim kapasitesi olacak Çamaşır Makinesi Fabrikamızı ekliyoruz. 2012 yılında açıkladığımız "2016 sonuna kadar 800 yeni Hotpoint mağazası" hedefimize hızla ve sağlam adımlarla ilerliyoruz.


Bu tabloyla satın almanın yaratacağı sinerjiyi birleştirince, özellikle Türkiye için önümüzde büyük fırsatlar olduğuna inanıyorum. Üretimden satışa, tüm Indesit Company Türkiye çalışanları ve iş ortağımız olarak gördüğümüz bayilerimizle birlikte bu fırsatları çok iyi değerlendireceğiz. Türkiye pazarında payımızı, 2016 sonuna kadar, Avrupa ortalamamız olan yüzde 13'e çıkarmayı hedefliyorduk. Bu hedefe daha hızlı ve sağlam adımlarla ilerleyeceğiz.



Dünya


Geri Dön