01 / 05 / 2024

Turgut Gür: Türkiye'nin sahip olduğu değerler iyi değerlendirilmeli!

Turgut Gür: Türkiye'nin sahip olduğu değerler iyi değerlendirilmeli!

Türkiye'ye döviz kazandırmaya devam ediyor. Hata kazandırdığı döviz ve cari fazla sayesinde en önemli sektörlerin başında geliyor. Ancak turizm sektörü bu aralar imaj sıkıntısı yaşıyor.




Türkiye'de bacasız sanayi olarak adlandırılan turizm sektörü, her yıl büyüyerek Türkiye'ye döviz kazandırmaya devam ediyor. Hata kazandırdığı döviz ve cari fazla sayesinde en önemli sektörlerin başında geliyor. Ancak sektör bu aralar imaj sıkıntısı yaşıyor. Zira daha önce Antalya, Bodrum, huzur ile hatırlanan Türkiye'nin artık toplumsal olaylar ve yasaklar ile tanındığını dile getiren sektör temsilcileri, ülke imajının bir an önce düzeltilmesi gerektiğini dile getirdi. Dünya Ekonomi TV’de yayımlanan ve İş Bankası’nın desteğiyle hazırlanan 13'üncü Sektör Zirvesi’nde turizm sektörü ele alındı. Dünya Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Hakan Güldağ Moderatörlüğünde gerçekleştirilen zirveye, Turizm Araştırmaları Derneği TURAD Başkanı Bahattin Yücel, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) 2. Başkanı Firuz Bağlıkaya, Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Yüksek Danışma Kurulu (TYD) Başkanı Dr. Turgut Gür, Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır ve Dünya Gazetesi Yazarı Rüştü Bozkurt katıldı. 



Sadece ülke değil bölgeler de tanıtılmalı 


TYD Başkanı Dr. Turgut Gür ise ülke imajının öne çıkarılması konusuna değinerek, ülkenin yanı sıra bölge imajının da ön planda tutulması gerektiğini belirtti. Gür, şöyle konuştu: “Neden İspanya'ya, Portekiz'e, BAE'ye gidiyorsunuz. Çünkü oralarda belirli turizm bölgeleri var ve sadece o bölge için oraya gidiyorsunuz. Geçmişte Kemer'de yeni organize olmuşuz, 520 otelimiz var fakat bu bölge dünyada tanınmıyor. 1990'da bölgesel Kemer Tanıtma Vakfı kurduk. Oteller ile birlikte havuz oluşturduk. Profesyonel birini başına koyduk. Bu şekilde Kemer'i tanıttık. Onun için Kemer bölgesi ön plana çıktı. Ülke imajının yanında bölgesel tanıtım da önemli. Fransa'ya 40 milyon turist gidiyorsa bunun 40 milyonu Paris'e gidiyor. İstanbul'a 10 milyon turizt geldi diye seviniyoruz. Düşünüyorum; İstanbul, 2 kıta arasında konumlanmış, 3 imparatorluğa başkentlik yapmış, çeşitli medeniyetlerin merkezi olmuş ve hala muhteşem bir şekilde ayakta duruyor. Bu şehir inanç turizmi açısından da çok önemli zenginlikleri barındırıyor. Sadece inanç turizmi için 10 milyon turist gelir. Ancak bu şehri hava alanı, yolları, taksisi, otelleri ile bir bütün olarak kaliteli hale getirmeli. Bu bir kültür ve bu bütün aktörlerin görevi. Onun için Türkiye'nin imajının yukarıdan başlayarak yeniden başlanıp düzenlenmesi lazım. 100 milyon dolar kaynak artırılmalı. Bu kaynağın da doğru yönetilmesi lazım. Şeff af, açık, hesap verilebilir ve net olduğu zaman başarılı olunur. Bu konudaki eksikleri gidermeliyiz. Ümidimiz var...” Bakanlık tanıtımları denetlemeli TUROB Başkanı Timur Bayındır da Türkiye'nin yurtdışında tanındığını söyleyerek asıl önemli olan unsurun kazanılan imajın yıkılmaması olduğunu dile getirdi. Bir yerde kavga, itiş-kakış varsa oraya gidilmeyeceğini söyleyen Bayındır, “İnsanlar Türkiye'de demokratik düzen var demeli. Saçma sapan cop mu yiyeceğim, gaz mı gelecek diye bir düşünceye takılmamalı. Biz imajımızı bugüne kadar çok zor ayağa diktik ama şimdi yitirmiş vaziyetteyiz. Bu imajı tekrar tesis etmemiz lazım. İstanbul'a neden gelmiyorsunuz diye sorarken güzel lafl ar duyuyorduk, şimdi bunları duyamıyoruz. Hala bombalar patlıyor mu gazlar atılıyor mu diye soruyorlar” şeklinde konuştu. Türkiye'nin sahip olduğu değerleri iyi değerlendirmek gerektiğine dikkat çeken Bayındır, bütün sene otel doluluk oranlarını yüzde 55'in altında olması halide sektörün ayakta kalamayacağını söyledi. Bayındır, “”Dolayısıyla tanıtımın çok ve kesintisiz olması lazım. Ne olursa olsun projeler devam edilmeli ve bakanlık tanıtımları denetlemeli. 100 dergiye ilan vereceğim deniyor ama çıkıyor mu bu ilanlar bunlar takip edilmeli.



Dünya





Geri Dön