23 / 12 / 2024

Turizm sektöründe erken rezervasyon 2012'ye göre yüzde 30 arttı!

Turizm sektöründe erken rezervasyon 2012'ye göre yüzde 30 arttı!

Turizm firmalarının verilerine göre, yaz ayları için planlanan tatiller için erken rezervasyon satışları geçtiğimiz 4 ayda, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30-40 civarında artarken, mart sonu itibariyle kampanyadan yararlanan kişi sayısı Türkiye gene




Turizm firmalarının verilerine göre, yaz ayları için planlanan tatiller için erken rezervasyon satışları geçtiğimiz 4 ayda, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30-40 civarında artarken, mart sonu itibariyle kampanyadan yararlanan kişi sayısı Türkiye genelinde yaklaşık 400 bine ulaştı. 

     AA muhabirinin, turizm şirketlerinden aldığı bilgiye göre, bu yıl erken rezervasyonda geçtiğimiz yıllara oranla önemli artış yaşanıyor. 

     Nisan ayı itibariyle tatil bölgelerindeki doluluk oranı, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yükseldi, tercih edilen tatil yerlerinden Belek ve Kemer ilk 2'de yer alıyor. 

     Jolly Tur Genel Müdürü Figen Erkan, yurt içi, yurt dışı, kültür ve Kıbrıs ürünlerindeki erken rezervasyon kampanyalarında özellikle yurt içinde yüzde 40'a varan oranlarda artış olduğunu belirterek, "Yurt dışı erken rezervasyonda da çok yoğun talepler almaya devam ediyoruz, özellikle sağladığımız sigorta güvenceleri ile artık tüketiciler tatil rezervasyonlarını erken yaptırmayı hem alışkanlık haline getiriyor hem de güvenilir buluyor. Kültür turlarında da erken rezervasyon kampanyamız büyük talep gördü. Yurt dışı ve kültür turlarındaki erken rezervasyon satışlarımız yüzde 70-80'lerin üzerinde artış göstermiş durumda" diye konuştu. 

     Erkan, yaklaşık 4,5 aydır devam eden kampanyada, mart sonu itibariyle 130 bine yakın kişinin rezervasyon yaptırdığını anlatarak, mayıs sonuna kadar bu sayının 210 bin kişiyi geçeceğini söyledi. 

     Erken rezervasyonda tercih edilen bölgeler hakkında bilgi veren Erkan, "Yurt içi ve Kıbrıs'ta en çok talep gören bölgeler Belek, Kemer, Bodrum, Çeşme, Girne, Bafra, Marmaris şeklinde sıralanıyor. Yurt dışında ise turların yarısına yakını dolmuş durumda. Özellikle İspanya, İtalya Orta Avrupa, Balkanlar ve Benelüx-Paris turları talep görüyor. Kültür turlarında Gap ve Ege, Akdeniz-Karadeniz turları erken rezervasyonda yoğun talep alıyor" ifadelerini kullandı. 

     

     -"Belek ve Kemer bölgesine olan talepte geçtiğimiz seneye göre ciddi artış var"- 

     

     Tatilsepeti.com Yönetici Ortağı Kaan Karayal da erken rezervasyonda satılan oda sayısında artış olduğuna işaret ederek, "Bizim araştırmamıza göre, şu ana kadar Türkiye'de toplam 400 bin misafir erken rezervasyon kampanyasından faydalandı. Genel olarak bakıldığında mayıs-haziran aylarında doluluk oranları yükseldi, temmuz-ağustos için ise halen rezervasyonlar devam ediyor. Erken rezervasyonlardaki oda satışlarına bakıldığında Belek ve Kemer bölgesine olan talepte geçtiğimiz seneye göre ciddi artış var" bilgisini verdi. 

     

     -"2013 yazında dış pazarda Türkiye'ye olan talepte patlama yaşanıyor"- 

     

     Mart sonu itibariyle geride kalan 4 ay içinde, geçtiğimiz yılın aynı döneminde göre erken rezervasyonda yüzde 30 artış yaşandığını dile getiren Karayal, şunları kaydetti: 

     "Şu anda erken rezervasyonun 5. dönemi devam ediyor. Mayıs ayı sonunda erken rezervasyon kampanyaları bitecek. Bu nedenle hala rezervasyonunu yaptırmamış misafirlerimiz varsa indirimli kampanyalar bitmeden rezervasyonlarını yapmalarını tavsiye ediyoruz. 

     Bu yıl yabancı turist talebi geçen seneye göre çok daha fazla, bu nedenle iç turizme ayrılan yatak sayılarının da bir miktar düştüğünü söyleyebiliriz. 2013 yazında dış pazarda Türkiye'ye olan talepte patlama yaşanıyor." 

     

     -"Kıbrıs destinasyonunda yoğun taleple karşılaştık" 

     

     Etstur Yurtiçi Turlar Müdürü Suat Özbek ise aralık ayında başlayan erken rezervasyon kampanyasında mart sonu itibariyle geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 35'lik artış yaşandığını kaydederek, bu sene ilk kez kampanyaya dahil ettikleri Kıbrıs destinasyonunda karşılaştıkları yoğun talebe dikkati çekti. 

     Özbek, Antalya bölgesindeki satışların geçen senenin yüzde 52 üstünde seyrettiğinin altını çizerek, "Ege'de ise Fethiye-Ayvalık arasındaki sahil şeridinde satışların yüzde 18'lerde kaldığını görüyoruz. Antalya otelleri bu sene makul oranlarda fiyatlarını artırdı. Bu da satışlarda etkili oldu. Her keseye hitap eden bir ürün yelpazesi olduğu için Antalya her zaman tercih ediliyor" şeklinde konuştu.



AA


Geri Dön