23 / 12 / 2024

Turizmcilerin Rusya için B planı olmalı!

Turizmcilerin Rusya için B planı olmalı!

Yaşar Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Pırnar: "Rusya pazarında 'her şey dahil' paket sistemler yerine, gelir düzeyi daha yüksek turistlerin tercih ettiği yat, sağlık, kültür gibi alternatif turizm ürünleri pazarlanmalıdır"



Yaşar Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. İge Pırnar, Türkiye'nin Rusya'da "Her şey dahil" paket sistemler yerine zengin turisti çekecek tanıtımlara ağırlık vermesi gerektiğini söyledi. 


Pırnar, Rusya'da yaşanan ekonomik krizin Türk turizmine etkilerini AA muhabirine değerlendirdi. Rusya'nın Türkiye'ye en fazla turist gönderen ülke olduğunu belirten Pırnar, bu pazarda alternatif turizm tanıtımlarına ağırlık verilmesi gerektiğini kaydetti. Rus turistlerin yoğun olarak Antalya ve Marmaris bölgelerini tercih ettiğine işaret eden İge Pırnar, "Rusya pazarında 'her şey dahil' paket sistemler yerine, gelir düzeyi daha yüksek turistlerin tercih ettiği yat, sağlık, kültür gibi alternatif turizm ürünleri pazarlanmalıdır" dedi. 


Türkiye'ye son 10 ayda gelen 33 milyon 528 bin turistin 4 milyon 368 bininin Rusya'dan geldiğini hatırlatan Pırnar, sadece Antalya'ya 3 milyon 467 bin Rus turist geldiğini ifade etti. Son iki ayda Rus turist sayısının, geçen yıla oranla gerilediğine dikkati çeken Pırnar, "Rusya'da yaşananlar, Türkiye turizmi açısından da kritik önem taşıyor. Öncelikle Rus turistlerin yoğun olduğu Akdeniz Bölgesi ve Marmaris gibi destinasyonlarda, 2015 turizm mevsiminde her şey dahil paket sistemler türünde, nispeten fiyatı düşük turizm ürünlerine olan talebinin düşeceği öngörülebilir. Rus turistlerden oluşan turizm talebimiz için düşük ve orta gelir tuzağı beklentisi ve uyarısı yanlış olmaz" diye konuştu.


Turizm yatırımcıları ve işletmecileri için olası düşüşe karşı alınabilecek önerilerin başında aynı ürünlerle farklı ülkelerden turist gruplarına yönelmek olduğunu ifade eden Pırnar, şunları söyledi:


"Birçok destinasyonumuzda hali hazırda Rusça menüler, Rus-Türk işbirliği ile oluşan ortak turizm markaları, pazarlama faaliyetleri gibi yapılan pek çok yatırım var. Bunların boşa gitmemesi adına, gelir düzeyi yüksek Rus turistler hedef olarak seçilebilir. Onların tercih ettiği, yat turizmi, sağlık turizmi, medikal turizm, kültür turizmi, gastronomi turizmi gibi alternatif  turizm ürünlerinin Rusya’da pazarlanması çözüm olabilir."


AA


Geri Dön