Türk halkı elektronik eşyada rengi seviyor!
Dünyada kadınlar arasında trend haline gelen renkli elektronik eşyalara Türk kadınları da çabuk adapte oldu
Alman beyaz eşya ve elektronik ev aletleri üreticisi BSH'ın İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, tüm dünyada trend olan renklere Türk kadınının hemen adapte olduğunu söyledi. Almanya'da beyaz eşyada siyah, beyaz ve gri tercih ederken Türk kadınının kırmızı, mor gibi renkleri tercih ettiğini tamamı olmasa bile en azından eşyanın parçalarında renge dikkat ettiğini ifade eden Klein, renk trendiyle alakalı olarak da "Kimbilir belki bir gün herkes yeşil ütü talebiyle mağazalara gelebilir" diyor.
Alışkanlıklar değişebiliyor
Klein'in en çok üzerinde durduğu ürünlerin başında ise vakum temizleyicilerle kahve makinaları geliyor. Bu size biraz tuhaf gelebilir ama Klein'a göre önyargılı olmamak gerekiyor. "Otomatik kahve makinaları, vakum temizleyiciler geleceğin küçük ev aletleri pazarında etkili olacak. Bu noktada kahve kültürünü sorgulayabilirsiniz ama Türk halkı öğreniyor ve alışkanlıklarını da değiştirebiliyor. Özellikle evde yemek pişirme trendinden sonra kahvesini de evde yapma geleneği yaygınlaşacak diye düşünüyorum. Vakum temizleyiciler de öyle. Türkiye'de ciddi bir başarı gösterdi ama ben iddia ediyorum çok yakın bir gelecekte her Türk vatandaşının evinde bir ya da iki tane vakum temizleyici olacak" diye konuşuyor Klein.
Ev kadını önce inovasyon dedi
BSH Ev Aletleri´nin evdeki yaşam tarzlarını ve değişen alışkanlıkları belirlemek üzere sosyal paylaşım ağıyla 3 bin 691 kişiyle yaptığı anket sonuçlarına göre kadınların yüzde 55´i ev aleti alırken en çok inovasyona önem veriyor. Kadınların yüzde 20´si çevreye değer katan teknolojileri tercih ederken yüzde 17´si ürünlerin ekonomik olup olmadığına dikkat çekiyor, yüzde 8´i ise tasarım ve şıklığa önem veriyor.
Pınar Çelik/Sabah Emlak