`Türk mühendisleri dünyadaki projelerimizde kullanacağız'
İnşaat sektöründeki Türk yöneticileri öven GNR CEO'su Ranjit Murugason, "Onları bulup, kendi şirketimize çekmek istiyoruz." dedi.
Sabiha Gökçen Havaalanı'nın işletmesini alan konsorsiyumda yer almasıyla gündeme gelen Hintli altyapı şirketi GMR Infrastructure CEO'su Ranjit Murugason, Türkiye'nin enerji için heyecanlı bir pazar olduğunu belirterek, "Türkiye'de enerji alanındaki her türlü fırsata bakacağız" dedi.
Türkiye pazarına İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanı'nın işletmesini alan konsorsiyumla giren Hintli altyapı şirketi GMR Infrastructure, rotasını enerji sektöründeki fırsatlara çevirdi. Hollandalı enerji üretim şirketi InterGen'in yüzde 50'sini satın alan Hintli GMR, bu şirketle beraber Türkiye'de üretim ve dağıtım dahil olmak üzere her türlü fırsatlara bakacak. InterGen, daha önce Enka'yla işbirliği yaparak Türkiye'de doğalgaz çevrim santralı projelerine imza atmıştı.
GMR Infrastructure CEO'su Ranjit Murugason, havaalanındaki fırsat için Türkiye'ye geldiklerini belirterek, "Türkiye pazarına girmek için 10 yıl bekledik. Havaalanı yatırımı dışında InterGen'in yüzde 50'sini satın almamızın ardından ülkede enerji yatırımı da yapacağız" dedi.
Murugason, Türkiye'nin enerji için heyecanlı bir pazar olduğunu kaydederek, büyük projelere ve enerji üretimine odaklanacaklarını da vurguladı.
'Yerel ortak alabiliriz'
Enerjide hükümet projeleriyle de ilgilendiklerini aktaran Murugason, şunları söyledi: "Türk hükümetinin projelerini seviyoruz. En iyi regüle süreçlere sahipler. Bunlara katılmak istiyoruz. Enerji yatırımımızı, orta vadede yapacağız. Enerji yatırımlarımızı kendimiz yapmak istiyoruz. Ancak yerel ortak da alabiliriz. Şirket satın almayla da ilgilenebiliriz. Önceliğimiz sıfırdan proje geliştirmek."
Murugason, Türkiye pazarı hakkında her anlamda pozitif olduklarının altını da çizerek, "Türkiye, GMR'ın ikinci evi olacak. Türkiye'nin altyapı güç merkezi olmak istiyoruz. Türkiye'yi, Ortadoğu, Avrupa ve Asya bölgeleri için merkezimiz yapıyoruz. Türkiye'nin bölgede ciddi rolü olduğunu görüyoruz. Türkiye'yi, bölgedeki ülkeler için merkez üs yapacağız" açıklamasını yaptı.
Murugason, Türkiye'de kendi merkezlerini kurduklarını ve yerel marka olarak tanınmak istediklerini de aktardı.
'Sabiha Gökçen'i büyüteceğiz'
İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanı'yla ilgili değerlendirme yapan Rinjat Murugason, şunları söyledi: "Sabiha Gökçen projesine katılmaktan mutluluk duyduk. Sabiha Gökçen'i, dünya ve Türkiye'nin en iyi havaalanlarından biri haline getirmek istiyoruz. Burada ek büyümeler için de fırsat var. Yeni Delhi'de 40 milyon yolcu kapasiteli havalimanı işletiyoruz. Sabiha Gökçen de böyle olacak. Türkiye ile Hindistan çoğu açıdan benzeşiyor. Ama havacılık sektörü Türkiye'de daha gelişmiş. Diğer taraftan Türkiye'nin altyapısı gelişiyor. Türkiye'den öğrendiklerimizi Hindistan'a da aktaracağız."
Havacılık yatırımı 5 milyar dolar
GMR Group'un Hindistan ve Türkiye'de havacılık yatırımlarının tutarı yaklaşık 5 milyar doları buluyor. Sabiha Gökçen Havalimanı'nda GMR ve Limak'ın payı yüzde 40'ar, Malezya Havalimanları Holding'in payı ise yüzde 20. GMR Türkiye, Londra'ya bağlı olarak çalışıyor. Hindistan'ın en hızlı büyüyen şirketlerinden birisi olan GMR Group havalimanı, enerji ve otoyol inşaatı konusunda büyük bir deneyime sahip. Hindistan'ın en büyük havalimanı olan Delhi Uluslararası Havalimanı'nı ile Haydarabad Havalimanı'nı işletiyor.
'Türk mühendisleri dünyadaki projelerimizde kullanacağız'
İnşaat sektöründeki Türk yöneticileri öven Ranjit Murugason, "Onları bulup, kendi şirketimize çekmek istiyoruz. Türk yöneticileri dünya genelindeki projelerimizde de kullanmak istiyoruz. Türk mühendisler çok yetenekli. Biz küresel oyuncu ve dünyanın en büyük altyapı geliştiricilerinden biri olmak istiyoruz. Bu nedenle Türk yöneticilere ihtiyacımız var" dedi. Murugason, Limak'la ilgili bir soruya, "Şu anda düşündüğümüz bir proje yok ama doğru projelerde Limak'la her zaman çalışabiliriz" yanıtını verdi.
Hanife BAŞ / Hürriyet