26 / 11 / 2024

Türk perakende devleri 2015'te en az yüzde 15 büyüme öngörüyor!

Türk perakende devleri 2015'te en az yüzde 15 büyüme öngörüyor!

Türkiye perakende sektörünün devleri 2015'e en az yüzde 15 büyüme hedefiyle giriyor. Genel seçimden negatif etkilenmeyeceklerini belirten sektör oyuncuları, "2015 daha iyi olacak. Yatırımlarımızı artırıp yurtdışında atağa kalkacağız" diyor




2014 yılını siyasi çalkantıların etkisiyle bekledikleri gibi geçiremeyen perakendeciler 2015'e büyüme hedefleriyle giriyor. 2014'te sektörün yüzde 8 büyüdüğünü gelecek yılı çözüm sürecinin de etkisiyle aynı oranda büyümeyle kapatacaklarının altını çizen Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu Başkanı Vahap Küçük, 2015'te 20 yeni AVM'nin açılacağını belirtti. Küçük negatif dış faktörlere karşı "2015'te bir ayağınız gazda diğeri frende olsun" önerisinde bulundu. 


TÜRK CUMHURİYETLERE GİRİYORUZ 

Ziylan Grup Başkanı Mehmet Ziylan ise, 2014'teki seçimlerin piyasayı negatif etkilemesinden korktuklarını ancak beklendiği gibi bir yavaşlamanın söz konusu olmadığını ifade etti. 2015 yılında Türkiye'nin ve sektörün önünün açık olduğunu vurgulayan Ziylan, "Gelecek yıl yurtdışı atağına kalkıyoruz. Ziylan olarak Türk Cumhuriyetlerine girmeye başlayacağız. Avrupa'da ise Lumberjack ile büyüyeceğiz" dedi. 


200 MAĞAZA 2 BİN 500 İSTİHDAM 

Pazarın kendine gelmeye başladığını, 2015 yılında gerçekleşecek genel seçimle ilgili herhangi bir kaygılarının olmadığını dile getiren Carrefoursa Genel Müdürü Mehmet Nane, "Gelecek yıl 200 yeni mağaza açıp 2 bin 500 kişiye istihdam sağlayacağız" dedi. 


BÜYÜME ANADOLU'DAN GELECEK 

2015'te açılacak AVM'lerin ağırlıklı olarak Anadolu'da açılacağını dolayısıyla gelecek yılki büyümenin Anadolu'dan geleceğini dile getiren Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, özellikle 2-3 şehri birbirine bağlayan noktalarda kurulacak AVM'lerin ciddi ciro artışı sağlayacağını kaydetti. Zaim, gelecek yıl yüzde 15 büyüme öngördüklerini belirtti. 


EN AZ YÜZDE 25 BÜYÜRÜZ 

2014'ün son çeyreğinin 2015 ile ilgili ipucu verdiğini dile getiren Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, "Sektör son çeyrekte toparladı. Seçimlerden dolayı harcamalarını durduran tüketici alışveriş yapmaya başladı. Bu eğilim 2015'te de devam eder" dedi. Bu yılı yüzde 17 büyümeyle kapatacaklarını söyleyen Orakçıoğlu, "15 milyon lira yatırım yaptığımız Giresun'daki ikinci fabrikamız aralıkta faaliyete geçiyor. Gelecek yıl en az yüzde 25 oranında büyüyeceğiz. 43 yeni mağaza açacağız" dedi. 


KEŞKE HEP SEÇİM OLSA 

Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı ise seçimlerin erkek giyimde satışları ciddi anlamda artırdığını belirterek, "Keşke hep seçim olsa. Seçimlerde erkek takım elbise, gömlek ve kravat satışları ciddi oranda artıyor" dedi. Bu yılı yüzde 20 büyümeyle kapatacaklarını dile getiren Kiğılı, "Gelecek yıl da yüzde 20 büyürüz" dedi. 


Pınar Çelik-Sabah


Geri Dön