24 / 12 / 2024

Türk perakendeciler Dubai piyasasına çıkarma yaptı!

Türk perakendeciler Dubai piyasasına çıkarma yaptı!

NEW YORK, Londra ve Paris’ten sonra dünyanın 4’üncü önemli perakende noktası konumunda olan Dubai, Türk perakendecilerin yeni hedefi. 31 milyar dolarlık pazarda, 70 civarında AVM bulunuyor...



Türk perakendeciler, 2015’te 44 milyar dolara ulaşması beklenen Dubai piyasasına çıkarma yaptı. Şimdi sırada Arapların ‘iade-i ziyaret’i var.



NEW YORK, Londra ve Paris’ten sonra dünyanın 4’üncü önemli perakende noktası konumunda olan Dubai, Türk perakendecilerin yeni hedefi. 31 milyar dolarlık pazarda, 70 civarında AVM bulunuyor. Arapların yüzde 30’u da haftada en az bir gün alışverişe çıkıyor. Emirlik'te kişi başına düşen gelir ise 50 bin dolar. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) çatısı altındaki 21 markanın üst düzey yöneticileri, Dubai ve Abu Dabi’ye 3 günlük bir gezi düzenleyerek, bölgenin önemli yatırımcı gruplarıyla buluştu. BMD Başkanı Hüseyin Doğan, Türk markaların Arap yatırımcılar tarafından büyük hevesle karşılandığını belirterek, “Şimdilik Türk markalar olarak bölgedeki marka sayımız 13, mağaza sayımız ise 37. Sadece Simit Sarayı bu yıl Dubai’de 30 mağaza açacak” dedi. 


ANLAŞMA İÇİN İSTANBUL'A DAVET


Alkaş Danışmanlık’ın organizasyonunda Türk perakendeciler, ünlü AVM’leri ziyaret etti. LC Waikiki, İpekyol, Desa, Derimod, Paşabahçe, Altınbaş, Ramsey, Faik Sönmez ve Penti gibi markalar bölgede mağazalaşma yolunda ilk adımları atmak için ‘görüşme’ aşamasını geçip, ‘değerlendirme’ aşamasına geldi. Pek çok marka tanıştığı potansiyel ortaklarını, ikinci görüşmeyi yapmak için İstanbul’a davet etti. Derimod’un Patronu Ümit Zaim, “Karar aşamasındayız, grupları son değerlendirme için İstanbul’da bekliyoruz” derken, Penti’nin genel koordinatörü Ercan Çınar Öztürk, “Markamıza büyük ilgi vardı. İşbirliği kurulabilecek çok alternatif var, seçim yapacağız” dedi. Desa’nın CEO’su Burak Çelet ise “İlginç olabilecek 2 firmayla tanıştık. Bundan sonraki ziyaretler artık Türkiye’de olacak” diye konuştu. 


ERKEN KEŞFEDENLER ŞANSLI


Pazara girmekte erken davranan Türk markaların başında Adil Işık, Atasay, Avva, Ay Marka, Aydınlı Grup, Ceyo, Çilek, Dagi, Gizia, Hotiç, Mavi, Mudo ve Tergan geliyor. Koton ise 13 mağazasıyla başı çekiyor. Koton’un patronu Yılmaz Yılmaz, bölgede hızlı büyümelerini sürdüreceklerini belirtiyor. Mavi’nin genel müdürü Cüneyt Yavuz ise, 3 olan mağaza sayısını 2014 sonunda 5'e çıkarmayı hedefliyor.


BU YIL DÜNYADA 4 BİN MAĞAZA


BEŞ kıtada 3 bine yakın mağazası bulunan BMD markaları, bu yıl bu rakamı 4 bine yükseltmeyi hedefliyor. Hüseyin Doğan, 92 BMD üyesi markanın, Rusya ve Orta Asya Cumhuriyetleri'nde bin 500, Avrupa’da 600, Kuzey Amerika’da 200, Kuzey Afrika ve Ortadoğu’da 550 mağazasının bulunduğunu, Abu Dabi ve Dubai’den sonraki duraklarının ise Kazakistan, Ukrayna, Rusya ve Fas olacağını sözlerine ekledi. Doğan, 2023’te yurtdışında toplam 20 bin Türk mağazasına ulaşmayı hedeflediklerinin altını çizdi.  


TIKE, BIG CHEFS VE NUSR-ET GİDİYOR


DUBAİ Ticari Ateşesi Serdar Kumbaracı, bölgede Türk restoranlarına da büyük ilgi olduğunu belirterek, “Şu anda Dubai'de 18 Türk markanın 25 restoranı bulunuyor. Hedef bu rakamı 1.5 yıl içinde 50'ye çıkarmak” dedi. 2015 yılında açılacak Meraas'ın dev AVM projesinde Tike ve Big Chefs yer alacak. Nusr-Et, Dubai'de şube açmaya hazırlanıyor. Doors'un restoranları için görüşmeler sürerken Borsa ve Ankara'dan Butcha adında bir steak house da hazırlık aşamasında. Ayrıca 5 restoranın da Abu Dhabi'ye gireceği belirtiliyor.   


PENGUENLER DE İSTANBUL YOLCUSU


EMAAR Türkiye'nin Genel Müdür Yardımcısı Ümit Türüdü Şen, İstanbul'da yapımı süren projeleriyle ilgili bilgi verdi. İçinde Galeries Lafayette'in de olacağı Emaar Square'de 400 markanın yer alacağını anlatan Şen, Dubai Mall'da doğan bebek penguenlerin de İstanbul'daki projelerine getirilmek üzere büyütüldüğünü söyledi. 


KURAN MUCİZELERİ TEMA PARK OLACAK


DİĞER yandan dev projelelerin merkezi Dubai ve Abu Dhabi, yine şaşırtıcı projelerle dünya gündemine gelmeye hazırlanıyor. Serdar Kumbaracı, Dubai’de hayata geçirilecek projelerden birinin Kuran-ı Kerim mucizelerinin deneyimlenebileceği tema park olduğunu, bu parkın 2015 yılında açılmasının hedeflendiğini söyledi. Kumbaracı, Meraas Grubu’nun da İpekyolu üzerindeki çarşıların benzerini yapacağı dev bir proje üzerinde çalıştığını, bu çarşıların arasında İstanbul'daki Kapalıçarşı’nın da olacağını ifade etti. Kumbaracı ayrıca Dubai’yi bir ada haline getirecek büyük kanal projesinin 1.1 milyar dolarlık ilk ayağını Türk Firması MNG’nin yapacağını sözlerine ekledi.  


DUBAİ MALL7A YILDA 75 MİLYON ZİYARET


- Dünyanın en büyük AVM'si olarak açılan ve 1.200 markanın olduğu Dubai Mall'u yılda 75 milyon kişi ziyaret ediyor. Bu rakamın 2014'te 100 milyon olması hedefleniyor. 

- Yüksek gelire sahip tüketici profili kalite ve markaya çok önem veriyor. Genç nüfusun gelir düzeyi de harçlık ve maaş anlamında oldukça yüksek. 

- Ülkede perakende satışlarının 2015 yılında sadece Dubai'de 44 milyar dolara ulaşması öngörülüyor. 

- Uluslararası zincirlerin ve dünyaca ünlü markaların yüzde 55'inin Dubai'de en az bir şubesi bulunuyor. 

- Burada ürünleri satılan lüks marka sayısı 385. 

- Civardaki ülkelerden de önemli bir kesim ticaret, hafta sonu tatili ve eğlence amacıyla Dubai’ye geliyor.


Şenay BÜYÜKKÖŞDERE/ Akşam Gazetesi 


Geri Dön