Türk perakendeciler Dubai piyasası Haberi
Türk perakendeciler, 2015’te 44 milyar dolara ulaşması beklenen Dubai piyasasına çıkarma yaptı. Şimdi sırada Arapların ‘iade-i ziyaret’i var.
NEW YORK, Londra ve Paris’ten sonra dünyanın 4’üncü önemli perakende noktası konumunda olan Dubai, Türk perakendecilerin yeni hedefi. 31 milyar dolarlık pazarda, 70 civarında AVM bulunuyor. Arapların yüzde 30’u da haftada en az bir gün alışverişe çıkıyor. Emirlik'te kişi başına düşen gelir ise 50 bin dolar. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) çatısı altındaki 21 markanın üst düzey yöneticileri, Dubai ve Abu Dabi’ye 3 günlük bir gezi düzenleyerek, bölgenin önemli yatırımcı gruplarıyla buluştu. BMD Başkanı Hüseyin Doğan, Türk markaların Arap yatırımcılar tarafından büyük hevesle karşılandığını belirterek, “Şimdilik Türk markalar olarak bölgedeki marka sayımız 13, mağaza sayımız ise 37. Sadece Simit Sarayı bu yıl Dubai’de...