08 / 11 / 2024

Türk markaları Avrupa'yı mesken tuttu!

Türk markaları Avrupa'yı mesken tuttu!

Türk perakendeciler, dünyayı fethetmeye hazırlanıyor. 108 ülkede faaliyet gösteren Türk markaları, mağaza sayısını yıl sonuna kadar 4 bine çıkaracak.




Türkiye'nin en önemli markaları yurtdışına açıldı. Mağazalaşma atağına geçen markalar, yıl sonuna kadar 4 bin mağazaya ulaşmayı planlıyor.

Akşam Gazetesi'nden Özgül Öztürk'ün haberine göre, Türk markaları geçen yıl 650 mağaza açmıştı. Büyüme stratejilerini sürdürecek maralar,  2018’de 3 bin 150 mağazaya ulaştı. Mavi, İnci, Damat, Tween, Desa, Elle, Koton, LC Waikiki, Kiğılı, Penti ve Avva’nın da bulunduğu 100 marka 108 ülkede faaliyet gösteriyor. 

Mısır'da 13 mağaza açacak

Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, “Aynı grupla başta BAE olmak üzere üç MENA ülkesini de değerlendirmeye aldık. 4 yıl içerisinde yurtiçi ve yurtdışı cirolarımızın eşitleyeceğiz” dedi. Kızıltaş, Mısır’da 13 iş ortağıyla 13 mağazaya ulaşmayı planladıklarını söyledi.

Yurtdışı mağazası 428’e ulaştı

2018’in ilk yarısında konsolide gelirlerini 1 milyar 62 milyon TL’ye çıkaran Mavi, Türkiye’de 3.450, yurtdışında 362 kişiye istihdam imkanı sunuyor. Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, “ Yılın ilk yarısında Türkiye’de 7, yurtdışında ise 1 mağaza açtık. Türkiye’deki mağaza sayımız 368’e çıkarken, global mağaza sayımız da 428’e ulaştı” diye konuştu. 


Geri Dön