22 / 11 / 2024
fuzul

Türk yapı malzemeleri sektörü ihracatı yüzde 45 arttı! 

Türk yapı malzemeleri sektörü ihracatı yüzde 45 arttı! 

Türk yapı malzemeleri sektörü ihracatı 2021 senesinin ilk 7 ayında önceki ayın aynı dönemine oranla yüzde 45,9 oranında yükseldi. 




Türkiye’nin en fazla cari fazla veren sektörlerinden biri olan ve 217 ülkeye ürün satan yapı malzemeleri sektörü ihracatta hareketli günler geçiriyor. Üretim ve istihdam odaklı faaliyet gösteren sektörün ihracatı bu sene Ocak- Temmuz döneminde, 2020 senesinin aynı dönemine oranla yüzde 45,9 oranında yükselerek 16,9 milyar dolar oldu. Aynı dönemde değerde en yüksek artışa sahip ürün grubu yüzde 48,2 ile ağaç ve ahşap ürün grubu oldu. Yılın ilk yedi ayında en fazla ihracat yapılan ülke 1 milyar dolar ile Birleşik Krallık oldu. Birleşik Krallık’ı, sırayla Amerika Birleşik Devletleri ve Almanya izledi.

Temmuz'da 195 ülkeye ihracat yapıldı 

Türk yapı malzemeleri sektörünün ihracattaki yukarı yönlü çıkışı Temmuz rakamlarını da olumlu şekilde etkiledi. Sektör önceki ay 2,3 milyar dolar tutarında ihracat yaptı. Bu rakam, bir yıl öncesine  oranla yüzde 21,3 yükseliş anlamını taşıyor. Yapı malzemeleri sektörü Temmuz'da en fazla ihracatı 176 milyon dolar ile Birleşik Devletler’e gerçekleştirdi. Almanya 151 milyon dolar ihracatla ikinci sırada bulunurken İsrail 147 milyon dolarla üçüncü sırada bulundu. İhracat odaklı sektör önceki ay 195 ülkeye ürün satıldı. Yapı malzemeleri sektörünün ihracat rakamlarını değerlendiren Urfalılar, “Türk Yapı Malzemeleri Sektörü olarak yılın ilk 7 ayında yakaladığımız bu ivmeyi yıl sonuna kadar sürdürmek istiyoruz” dedi.

Türk yapı malzemeleri sektörü ihracatı yüzde 45 arttı! 

Yerli kaynaklar çok önemli 

TÜİK tarafından açıklanan yüzde 18,95’lik enflasyonu da değerlendiren İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Yönetim Kurulu Üyesi ve Türk Yapı Malzemeleri Sektör Komite Başkanı Serdar Urfalılar,  şunları söyledi: 

“Bu enflasyon tüketici enflasyonu aslen hem bu enflasyonun hem de bizim asıl etkilendiğimiz ÜFE dediğimiz üretici enflasyonu ki o da çok iç açıcı bir durumda değil. Hammadde ve enerji fiyatları arttıkça ÜFE artıyor üretim maliyetleri artınca doğal olarak tüketici maliyetleri artıyor bu süreç aslen zincirleme bir şekilde ilerliyor. Fiyat artışı talepten ziyade girdi ve diğer maliyet artışı kaynaklı olduğu için talebe olumsuz yansıyacağını düşünüyorum.  Ancak bunu normal karşılamak gerekir, çünkü pandemi sebebiyle tüm dünya da ticaret dengeleri altüst olmuş durumda, ABD gibi büyük ülkelerde bile yüzde 5’in üzerinde enflasyon gözlemleniyor. Piyasalardaki likiditenin pandemi etkilerini azaltmak için arttırılması bu durumu besleyen önemli etkenlerden. Olağanüstü bir süreç geçirdiğimiz için bu konuya spesifik bir çözüm önerisi sunmamız mümkün gözükmüyor. Bununla birlikte enerji maliyetlerindeki artış bütün üretici sektörlerin belini büken bir etken, o sebeple yerli ve milli enerji kaynaklarımızın artması özellikle bulunan doğalgaz rezervlerinin aktif hale gelmesi üreticilerimiz için hayati öneme sahip olacak.”

Türk yapı malzemeleri sektörü yeni pazarlara açılıyor!


Geri Dön