25 / 11 / 2024

Turkcell Müşteri Deneyim Merkezi tasarımını mimaristudio üstlendi!

Turkcell Müşteri Deneyim Merkezi tasarımını mimaristudio üstlendi!

Turkcell kurumsal müşterilerine ürün, servis ve çözümlerin tanıtılması ve deneyimlenmesi, sektörel etkinlikler ve basın toplantılarının da düzenlenebileceği çok amaçlı bir mekân yaratmak amacıyla açılan tasarım yarışmasında görevi mimaristudio üstlendi.




“Levent Ofis” binası içinde 350 m2 alana sahip “Turkcell Kurumsal Müşteri Deneyim Merkezi” mimaristudio ekibi tarafından teknolojik ve inovatif bir mekân olarak tasarlandı.



Karşılama-ağırlama, toplantı ve deneyimleme olarak üç ana bölümden oluşan merkezin tasarımında Turkcell’in güncel ihtiyaçları, geçmiş tecrübeleri ve gelecek vizyonuna yönelik yönlendirmelerini kreatif yaklaşımları ile birleştiren mimaristudio ekibi, firmanın kurumsal yüzünü yansıtan, teknolojik ve inovatif bir mekan yaratmayı hedefledi. İlk bölüm olan ağırlama alanında çok amaçlı kullanıma uygun olarak tasarlanan farklı mobilyalar esnek kullanım olanakları sağlarken ses alt yapılı videowall teknolojisi de mekân içerisinde her türlü değişikliği destekleyecek şekilde kullanıldı.


Turkcell Müşteri Deneyim Merkezi tasarımını mimaristudio üstlendi!


Merkezin asıl kullanım bölümü olan deneyimleme alanına bir teknoloji tünelinin içinden geçilerek ulaşıldığını ve alandaki teknoloji duvarı ile ziyaretçilere farklı görsel sunumların yapılması imkânının tanındığını belirten mimar ve yüksek endüstri ürünleri tasarımcısı Ayça AKKAYA KUL, merkezle ilgili diğer detayları da paylaştı:


“Özellikle deneyimleme alanı için tercih ettiğimiz iç mekân yaklaşımı ile mekânı geri planda tutarak sergilenen ürün ve çözümlerin ön plana çıkmasını sağladık. Kullandığımız renk ve malzemelerle üretilen tüm mobilyaları bu amaca yönelik olarak tasarladık. Örneğin araç takip sistemi sunumu ve deneyimlemesi için ayrılan alanı, kullanıcının bir aracın içindeymiş algısını yaratacak şekilde kurguladık. Bunun yanında mobil servislerden, farklı modem seçeneklerine, tekil kullanıcılı ürünlerden, akıllı bulut servisine kadar tüm kurumsal ürün ve hizmetlerin deneyimlenebildiği bölümler ile birlikte, bulut servisleri ile ilgili alan kurulan videowall ile canlı olarak bilgi işlem merkezine bağlanılabilme imkânını da sağlıyor. Tasarımın önemli bir parçası olan aydınlatmayı da mekân içindeki bölümlerin ihtiyaçları ve mimari beklentilerine göre tasarlayarak genelinde endirekt aydınlatma yaklaşımını tercih ederek led teknolojisini kullandık.”


Mekânın ses ve görüntü altyapısının en önemli hususlardan biri olduğuna dikkat çekerek videowall teknolojisinin farklı noktalarda farklı kullanım amaçlarına uygun olarak kurgulandığını belirten Kul gerçekleştirilen bu projeyle ilgili olarak da genel görüşlerini paylaştı:


“Birçok başarılı kurumsal proje ve uygulamayı hayata geçiren mimaristudio ekibi olarak Turkcell Kurumsal Müşteri Deneyim Merkezi’nin oluşturulmasında tasarımlarımızla var olduğumuz için çok memnunuz. Hem mimari çizgisi, hem de teknolojik yönü ile Turkcell’in lider kimliğini ve yenilikçi vizyonunu yansıtan, müşterilerine sunduğu alternatif kullanım şekilleri ile de farklılık yaratan bir mekân oluşturmuş olduk.”


Geri Dön