04 / 10 / 2024

Türkiye AVM de ihraç edecek!

Türkiye AVM de ihraç edecek!

Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği'nce bu yıl 13'üncüsü düzenlenen 'AMPD Perakende Zirvesi' İstanbul'da gerçekleştirildi.  




Zirvenin açılışında konuşan çağlayan, Türkiye'nin dünya ekonomisinde kalıcı ve önemli bir aktör olmaya başladığı söyledi. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi de konuşmasında, Türkiye'nin rekabet gücünü artırmanın, perakendeden geçtiğini belirterek, perakendenin gücünü kullanmada kararlı olduklarını söyledi.
Türk perakende sektörünün Avrupa'da 7. dünyada 10. büyük sektör olduğunu vurgulayan Devlet Bakanı çağlayan, 'Özellikle komşu ve çevre ülkelerde yapacağınız alışveriş merkezleriyle Türk ürünlerinin tanıtımını ve ihracatını gerçekleştirin. İstihdam sağlayalım. Sektörünüz 3.5 milyon civarında bir istihdam sağlıyor' dedi. çağlayan, zirvenin Türkiye'nin dünya ekonomisinde son derece önemli bir yere gelmeye ve kalıcı bir aktör olmaya başladığı bir dönemde yapıl-masının anlamlı olduğunu belirterek, Türkiye'nin dünya ekonomisinde 15. sırada yer aldığını, Avrupa'nın ise 6. büyük ekonomisi olduğunu ve 73 milyon nüfusunun ortalama yaşının 28 olduğunu bildirdi.

GÜNDEM BELİKLİYORUZ

Türkiye'nin son 8 yılda elde ettiği ka-zanımlarla geldiği seviyeye dikkat çeken çağlayan, şöyle konuştu: 'Artık gündemi belirlenen değil, gündem belirleyen bir ülke olarak Türkiye'nin önemini her geçen gün biraz daha artıyor. Cumhuriyetin kurulduğu 1923'den 2003 yılına kadar aradan geçen 80 yılda Türkiye'ye gelen doğrudan yabancı sermaye yatırımı 19 milyar dolar iken, 2003 yılından itibaren ekonomik istikrarla birlikte, piyasaların alabildiğinde serbestleştirilmesi, liberal ekonomi anlayışının benimsenmesi ve yapılan reformlarla Türkiye'ye son 7yılda 2009'daki küresel krize rağmen 85 milyar dolar yabancı yatırım geldi. Bu rakam, 80 yılda gelen toplam yabancı sermayenin yaklaşık 5 katıdır. Bunu iyi görmek gerekir.'

HEDEF ÜLKE FAS

Zafer çağlayan, 2002'de 36 milyar dolar olan ihracatın, 2008'de 132 milyar dolara ulaştığını hatırlatarak 'Türkiye gerçekten bu konuda ciddi bir başarı öyküsü gerçekleştirdi. İnsanların yaşam seviyesi ve yaşam kalitesi artmaya başladı.Alışveriş merkezleri ve perakende sektörü ciddi bir yer almaya başladı' dedi.
Devlet Bakanı çağlayan, ilgili tüm taraflar ile bir araya gelerek yaptıkları çalışma sonucunda alışveriş merkezleriyle (AVM) beraber ihracat köprüsü oluşturmak noktasında sektörle beraber olma kararı aldıklarını ve bu amaçla bir Koordinasyon Kurulu kurduklarını bildirdi. Kurulun Dış Ticaret Müsteşarlığı ve AMPD ile birlikte önemli çalışmalar yaptığını belirten çağlayan, bu çalışmalar kapsamında hedef ülkeler tespit etmeye başladıklarını ve belirlenen ilk ülkenin Fas olduğunu söyledi. çağlayan, bir alışveriş merkezi yatırımcı firmasının Fas'ta yatırımla ilgili karar alarak yakın süre içinde ilk alışveriş merkezini yaparak işe başlayacağını aktardı.

PERAKENDENİN GÜCÜ

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi de, hedeflerinin Türkiye'nin rekabet gücünü artırmak için perakendenin gücünü kullanmak olduğunu belirterek, 'Türkiye perakendecileri; son yıllarda son derece çarpıcı başarı öyküleri yazıyorlar' dedi. Büyükekşi, Türkiye ekonomisinin son yıllarda büyük bir gelişim trendi içerisine girdiğini belirtti. Dünyada yaşanan krize rağmen Türkiye'de büyüyen ve genişleyen bir organize perakende pazarının olduğunu dile getiren Büyükekşi, Türkiye'nin kriz sonrasında en hızlı toparla-nan ülkeler arasında yer aldığını anlattı. Türkiye'nin büyüme rakamlarında çin'i yakaladığına işaret eden Büyükek ¬şi, 'Büyümede OECD şampiyonu olduk. Bu başarıyı yakalamada perakendecilerimiz ve ihracatçılarımız büyük rol oyna ¬dı' dedi. Büyükekşi, Türkiye'nin iç piyasayı canlı tuttuğunu, dış piyasada farklı pazarlara yöneldiklerini ifade ederek, fa ¬son üretimden markalı üretime geçtiklerini söyledi. Pazarlamayı ve perakendeyi ön plana aldıklarını anlatan Büyükekşi, bunun sonucunda Türkiye'nin büyüdüğünü kaydetti.

MARKA ÜRETİYORUZ

Büyükekşi, ihracatçılar olarak perakendeye büyük önem verdiklerini bildirerek, şöyle konuştu: 'İhracatımızı büyütmek istiyorsak, gideceğimiz yol bellidir. Markalı ürün üreteceğiz. Markalı ürün satacağız. İşte bu amaçla Haziran ayında TtM Yurt dışı Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu'nu hayata geçirdik. Hedefimiz Türkiye'nin rekabet gücünü artırmak için perakendenin gücünü kullanmak. çünkü Türkiye perakendecileri; son yıllarda son derece çarpıcı başarı öyküleri yazıyorlar. Yurt dışında gerçekleştirdikleri başarılı faaliyetler ile Türkiye'nin bayrağını dalgalandırıyorlar. Yurt dışında mağazalaşmak, ihracatımızın geleceği açısından büyük önem taşıyor. Yurt dışında mağaza açtığımız zaman malımızı direkt olarak satma imkanına kavuşuyoruz. Bu da bize daha fazla üretim, daha fazla ihracat olarak yansıyor.'
Bugün 70 ülkede 2 bin Türk mağazası olduğunu bildiren Büyükekşi, orta vadeli hedeflerinin 10 bin, uzun vadede de 70 ülkede toplam 20 bin mağazaya ulaşmak olduğunu kaydetti. Büyükekşi, hayallerinin 2011 yılında 3 milyar dolarlık bir ticari hacme ulaşabilecek 'İstanbul Shopping Fest'i hayata geçirmek olduğunu, İstanbul'u arzulanan bir alışveriş ve eylence şehri olarak tüm dünyaya tanıtmak istediklerini söyledi.

EKONOMİNİN BAROMETRESİ

Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet T. Nane ise 'Hedefimiz perakende sektörü olarak 2023 yılındaki 500 milyar dolarlık ihracat hedefini tutturmak için ve ülkenin refahının artırılması için elimizden geleni yapmak' dedi. Nane, sürdürülebilir büyümenin ekonomik dalgalanmaları ve krizleri engelleyen bir ortam yaratma yönünde hareket etmeye başladığını, kendisi gelişirken, değer zincir içindeki bir dizi sektörün de gelişimine yön veren organize perakende sektörünün, hizmet odaklı büyümenin dinamosu haline geldiğini kaydetti.Perakende sektörü büyürken, onunla etkileşen onlarca sektörün de büyümeye ve Türkiye'nin dışına taşmaya başladığını ifade eden Nane, 'Sektörümüz Türkiye'deki 72 milyon tüketiciyi kalitesi gidrek artan ürün ve hizmetlerle donatarak tüketicinin yaşam standardını yükselten bir sektör haline geldi. Ekonominin barometresi oldu' dedi.

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Sertaç Özinal da, şu anda Türkiye'de 48 milyon kredi kartı, 68 milyon banka kartı, 1 milyon 200 bin pos cihazının kullanımda olduğunu belirtti. Kartlı ödeme sistemlerinin perakende sektöründe yüzde 70'lik bir orana ulaştığını kaydeden Özinal, 2023 yılında sektör olarak hedeflerinin alışverişte nakit ödemelerin tamamen ortadan kaldırılması olduğunu aktardı.
Dünya

 


Geri Dön