23 / 12 / 2024

Türkiye emlak danışmanı sayısıyla İtalya ve İspanya'yı solladı!

Türkiye emlak danışmanı sayısıyla İtalya ve İspanya'yı solladı!

Deveci, Türkiye’de emlak danışmanlarının adedinin 180 bini bulduğunu bildiriyor. Ülkenin bu rakam ile İtalya ve İspanya’yı geride bıraktığına temas ederken de“ 180 bin danışmanın 50 bini kayıtlı 130 bini kayıt dışıdır. " dedi.



Emlak sektörü bu aralar ilgi odağı. Karlı görülen sektörde müteahhit ve broker adedi devamlı artıyor. Emlak danışmanlık şirketi REsearch Türkiye’nin Yönetim Kurulu Başkanı Müslüm Deveci, “Tekstil, otomotiv ve ilaç sanayii gibi alanlardan sektöre giriş yoğun. Bu durumun devamlı arttığı da açık” diyor.


Türkiye’de 180 Bin Emlak Danışmanının 130 Bini Kayıt Dışı

Müslüm Deveci, emlak danışmanlığına ev hanımlarının da meraklı olduğuna işaret ediyor. Deveci, Türkiye’de emlak danışmanlarının adedinin 180 bini bulduğunu bildiriyor. Ülkenin bu rakam ile İtalya ve İspanya’yı geride bıraktığına temas ederken de“ 180 bin danışmanın 50 bini kayıtlı 130 bini kayıt dışıdır. Avrupa ve ABD’de kayıt dışı danışmanlık hizmeti vermek mümkün değil” açıklamalarında bulunuyor.


Kayıt dışı faaliyet yürütenlerin hizmet kalitesini geri çektiğini anlatan Deveci, bu çerçevede “Parlamentoda ele alınan Emlak Müşavirliği ve Emlak Danışmanlığı Kanunu’nun yürürlüğü halinde ve uygulama yönetmenliğinin tam olarak yayınlanması halinde yaptırımlar sektöre değer katacaktır” ifadelerini kullanıyor.


REsearch Türkiye’nin Yönetim Kurulu Başkanı Müslüm Deveci, ayrıca emlak sektöründe eğitim, birikim ve belge aranmadığından şikâyet ediyor. Bu durumun yanlış yatırımlara neden olduğundan dert yanıyor. Ardından eğitimin gereklilik olduğunu belirtiyor. 


Devga Grup şirketlerinden REsearch Türkiye’nin eğitimlerine de değinen Deveci, şunları kaydediyor: “Açtığımız DEGA emlak kursunun verdiği eğitimlerden REsearch Franchise hizmetleri bünyesinde görev alacak brokerları faydalandırıyoruz. Kademeli eğitimler veriyoruz. Brokerlara teknik konuları (hukuk, tapu, imar, değerleme, vergi gibi) anlatıyoruz. Ayrıca birebir veya telefon ile görüşme, tanıtım tekniklerini anlatıyoruz. Fotoğraflama, dijital tanıtım ve sosyal ağ gibi konulardan da söz ediyoruz. Tabii ticari veya tarım amaçlı emlakların satış tekniklerinden söz ediyoruz. Çünkü ticari birim ile daire satışı ayrı eğitimleri gerektiriyor. Yine emlak alım satımının yanı sıra yabancı uyrukluların yatırımları uygulamalarını ele alıyoruz.”



Geri Dön