Türkiye, yeni Ro-Ro hatlarıyla deniz ticaretindeki payını artıracak!
Türkiye, Ro-Ro hatlarına yeni alternatifler geliştirmeyi hedeflerken, gemi sanayinde de yerlilik oranını en az yüzde 90 seviyesine çıkarmak üzere kamu ve özel sektör işbirliğiyle çalışmalar yürütecek.
1 Temmuz Denizcilik ve Kabotaj Bayramı dolayısıyla AA muhabirinin AK Parti seçim beyannamesinden yaptığı derlemeye göre, Türkiye'nin lojistik sektöründe uluslararası bilinirliğinin artması amacıyla, Karadeniz civarındaki ülkeler ile Orta Doğu ülkeleri arasında ulaştırma koridoru ile yeni bağlantı güzergahları oluşturulacak.
Dünya deniz ticaretinden aldığı payı daha üst seviyelere çıkarmak için Türkiye, Avrupa, Akdeniz, Ege ve Karadeniz Ro-Ro hatlarında yeni fırsatlar doğuracak alternatif güzergahlar geliştirecek, yeni Ro-Ro hat işletmecilerinin pazara girişini kolay bir hale getirecek.
Geleceğe dönük olarak yapılan planlamaya göre deniz yolunda taşınan yük miktarı bugünkü seviyesinin birkaç kat üzerine çıkarılacak, mevcut liman kapasiteleri daha da geliştirilecek ve bu sayede Türkiye'nin dış ticaret imkanlarının ve kapasitesinin artması temin edilecek. Liman tesisleri uluslararası standartlara uygun şekilde yapılandırılacak.
Limanların gelişimi için teknolojik yatırımlar artırılacak ve çevreci uygulamalar teşvik edilecek. Sürdürülebilirlik kapsamında liman tesisleri çevreye duyarlı bir hale getirilerek, yeşil limanların sayısı artırılacak.
Liman ve marinalarda, yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması için gerekli adımlar atılacak. Kamu ve özel sektör işbirliğiyle yapılacak olan çalışmalar sonunda gemi inşa sanayinde yerlilik oranının en az yüzde 90 seviyesine çıkarılması sağlanacak.
İstanbul Boğazı'nda yaşanan gemi trafiğinin hafifletilmesi, Türkiye'nin jeopolitik konumundan kaynaklı gücünün daha da artması, İstanbul Boğazı’ndaki seyir emniyetinin tesis edilmesi amacıyla hayata geçirilecek Kanal İstanbul Projesi'nin bağlantı yolları ve altyapı çalışmaları planlanan çerçeve doğrultusunda ilerlemeye devam edecek.