19 / 11 / 2024

Türkiye'de boya sektörü 2.5 milyar dolara çıktı!

Türkiye'de boya sektörü 2.5 milyar dolara çıktı!

Boya Sanayicileri Derneği'nin (BOSAD) son verilerine göre Türkiye, yıllık 850 bin tonluk kapasitesi ve 2.5 milyar dolarlık piyasa değeri ile Avrupa'daki altıncı büyük boya üreticisi ülke konumunda




Boya sektöründe 2012 yılının da iyi gittiğini söyleyen Akzo Nobel Marshall Pazarlama Müdürü Alp Akgünlü, “Tüketiciler artık ışığı daha iyi yansıtan bu sayede elektrikten tasarruf ettiren boyaları tercih ediyor. Bunun dışında 2012’nin trend renkleri, kırmızı ve beyaz gibi keskin renkler olacak” diye konuştu.

Mevsimsellik kalmadı
Tüketicilerin eskiden evlerini boyatırken mevsimlerin etkili olduğunu belirten Akgünlü, şöyle konuştu: “Artık tüketiciler evini boyatırken mevsime bakmıyor. Binalar boyanırken mevsim binanın sağlıklı boyanması anlamında önemli ama evler için bu geçerli değil. Tüketicilerin ruh haline göre boya tercihi yaptıklarını hala gözlüyoruz ama bu grup giderek azalıyor. Artık birçok yenilikçi ürün bulunuyor.  Daha farklı renklerdeki ürünler hem kışa hem yaza uygun renkleri evlere sokuyor.”

Keskin renkler trend oluyor
Akgünlü, bu yılın renk trendleri hakkında şunları söyledi: “Renk uzmanları, dekoratörler, iç mimarlar, modacılar ve sosyal psikologlar tarafından bilimsel bir uzmanlıkla değerlendirerek belirlenen yılın teması ve renklerini Uluslararası Renk Akımları kataloglan aracılığıyla tüketicilerimizle buluşturuyoruz. Bu senenin temasını, 2011’in teması olan memnuniyetten ilhamını alarak ve yeni yılın proaktif etkisinden esinlenerek “Olasılıklar” olarak belirledik. Olasılıklar, insanları, bilindik dünyalarında, fırsatları araştırıp bulmaya teşvik ederek, malzeme ve renkleri, yeni, masum ve tatmin edici yollarla bir araya getirmek için özendiriyor. Hem fiziksel hem de içsel dünyalarım, araştırmaya, yeniden keşfetmeye yönlendiriyor. 2011’deki net, ferah, canlı ve alımlı renkler ile oyuncu ve pastel tonlar, 2012’de yerini, zarif dengeli ve keskin ifadelere bırakıyor. 2012, iyimserliğin hüküm sürdüğü bir yıl oluyor. 2012’deki renk geçişleri, birçok niteliğe ve anlama sahip renk tonlarının yanı sıra yeni yollarla birbirine ilham vererek, birbirini tamamlayan zarif, dingin, pastel renkler ile şık nötr ve keskin parlak renklerde anlam buluyor. Yılın rengi ise aynı anda değişken ve ciddi, dinamik ve yumuşak olabilen ve ister küçük bir alanı ister bütün bir duvarı renklendirmek için ışıl ışıl bir tona sahip olan, tutkunun, aşkın, kudretin rengi, iştah açıcı, parlak, cüretkar, maceraperest ve çarpıcı bir renk olan Mercan Kırmızısı olarak seçtik.”

İnşaat sektörüne paralel gidiyor
AKZO Nobel Marshall Pazarlama Müdürü Alp Akgünlü, inşaat sektörünün, boya sektörünü doğrudan etkilediğini belirterek, şöyle devam etti: “İnşaat sektörünün ülkemizdeki gelişimi, öncelikli olarak nihai tüketiciyi ve dolayısıyla da boya sektörünü etkiliyor. İnsanlar, yaşam alanlarım değiştirdikçe, bu alanları da kendi ruhlarına uygun bir şekilde dekore etmek, renklendirmek istiyor. Yenileme pazarında da son derece etkiniz. İnsanlar kiralık yada satılık fark etmeksizin yeni bir eve taşındıklarında, o eve kendi kişiliğini yansıtmak istiyor. Boya da en önemli dekorasyon malzemesi olduğu için bu yenileme ve değişikliğin de hareket noktası oluyor.”

Yenileme süresi 5 yıl
Boya yenileme süresi Avrupa’da iki yıla kadar çıkıyor. Türkiye’de beş yıl olan bu süre, son dönemde yaptığımız çalışmaların da önemli etkisi ve katkısı ile üç buçuk yıla indi. İnsanlara, beklentilerini hatta ötesini karşılayan yenilikçi ürün teknolojileri sundukça ve renkler konusunda daha cesur olmaları için ilham verdikçe boya yenileme süresi kısalmaya devam etmesi bekleniyor.

Tüketici Çevresi ürüleri yöneldi
Akzo Nobel Marshall Pazarlama Müdürü Alp Akgünlü, insanlar, çevreye karşı çok daha duyarlı hale geldiğini belirterek, şöyle konuştu: “Gerek iç cephe gerekse dış cephe boya tercihlerini özellikle, çevre ve insan sağlığına zarar vermeyen, enerji tasarruflu, dayanıklı, su bazlı, silinebilen boyalardan yana yapıyor, içerdiği gümüş iyonlarıyla mikroplan yok ederek, daha fazla koruma sağlayan Gümüş İyonlu Marshall Hijyen ürünümüz, sunduğu hijyen ile giderek çocuklu ailelerin tercihi olmaya başladı.

Dış cepheleri adeta bir kahraman gibi koruyan Masterpro Ailesi, eksi 20 derece ve artı 80 derece hava koşullarında elastikiyet sağlayarak, uzun yıllar canlı renklerini koruyarak dayanıyor. Bu da tüketicilerin en önemli tercih sebeplerinden. Aynı zamanda daha az aydınlatma enerjisi harcanacağından dolayı ürünler enerji tasarrufuna da büyük katkı sağlıyor.”

Mert Temizkan/Hürriyet


Geri Dön