22 / 12 / 2024

Türkiye'nin en büyük 3. köprüsü tamamlandı!

Türkiye'nin en büyük 3. köprüsü tamamlandı!

Türkiye'de yapımı tamamlanan en büyük 3. köprü çalışmalara yaklaşık 33 aylık bir zaman aldı. Yapılan 3. köprü Türkiye'nin en büyük köprüsü olma unvanını da elinde bulunduruyor.




Türkiye’nin 3. büyük asma köprüsü olan Nissibi Köprüsü 33 aylık bir çalışma sonunda tamamlandı. Atatürk Barajı üzerine kurulan, Adıyaman-Kahta-Siverek-Diyarbakır'ı birbirine bağlayacak Nissibi Köprüsü’nde iki hafta önce son segmentin yerleştirilmesinin ardından köprü yaya trafiğine açıldı. Son segmentin yerleştirilmesiyle köprünün iki yakası birbirine kavuştu.


-Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinden sonra Türkiye’nin 3. büyük köprüsü olan Nissibi Köprüsü devasa görüntüsüyle görenleri büyülüyor. Projenin tamamı Türk mühendis ve mimarlara ait olan Nissibi Köprüsü’nün tamamlanması bölgede yeni bir heyecana neden oldu.


-1992 yılında Atatürk Barajında su tutulmasıyla birlikte Adıyaman-Kahta-Siverek-Diyarbakır’ı birbirine bağlayan yol ve köprü sular altında kalmış, bölgede ulaşım ilkel feribotlarla sağlanmaya başlamıştı. 'Çıkmaz sokak’ olan Adıyaman halkı 23 yıl boyunca ekonomik, kültürel ve sosyal mağduriyet yaşadı.





-Atatürk Barajının suyunun tutulmasından 20 yıl sonra dönemin Başbakanı olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından verilen talimat sonrasında, eski Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından 26 Şubat 2012'de temeli atıldı. Bitlis, Siirt, Şırnak, Batman, Mardin, Van ve Diyarbakır illerinin Adıyaman üzerinden batı illerine olan ulaşımı sağlanacak. Köprü ile birlikte 'çıkmaz sokak’ olan Adıyaman’ın yolu açılacak. Diyarbakır’dan Kahta ilçesine mesafe 110 kilometre kısalacak.


-Türkiye’nin 3. büyük köprüsünün Siverek-Kahta arasına yapılıyor olmasının devletin bölgeye verdiği önemi gösterdiğini vurgulayan bölge halkı, 'çözüm süreci’ ile birlikte bölgede yaşanan olumlu gelişmelerin ekonomik katkı sağlayacağına vurgu yapıyor.


-80 milyon TL’ye mal olan Nissibi Köprüsü’nün orta açıklığı 400 metre, toplam uzunluğu 610 metreden oluşuyor. Gergin Eğik Kablo Askılı Köprü 96 metre yüksekliğinde pilonları, 24 buçuk metre genişliğe sahip. Köprünün, aydınlatma ve asfaltlama gibi işlemlerinin iki ay süreceği ve iki ay sonra araç trafiğine açılacağı öğrenilirken, köprünün açılışını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yapması bekleniyor.


-KARDEŞLİK KÖPRÜSÜ' Kahta Akıncılar Belde Belediye Başkanı İsmet Çetinkaya, köprünün ekonomik, kültürel ve sosyal kazanımlarının yanında Çözüm sürecinin de simgesi olduğunu ifade etti.




-Nissibi Köprüsü’nü 'kardeşlik köprüsü’ olarak değerlendiren Başkan Çetinkaya, 'Bu köprü aslında Güneydoğu’yu, Akdeniz ve Anadolu’yu birleştirecek bir köprüdür. Bölge için çok şey ifade ediyor. Hem kültürel, hem sosyal hem ekonomik olarak bölgeye çok büyük katkı sağlayacaktır. Bu köprünün ayrıca özelliği kardeşlik köprüsüdür. Barış sürecinde bu köprü büyük bir önem arz edecek. Doğu ile batıyı birbirine birleştirecek. Çok mutluyuz. Büyük hizmet, Güneydoğu için bir abidedir. Güneydoğu artık devletimiz tarafımızdan hissediliyor; biliniyor, hizmet götürülüyor. Esas en büyük duygu bu olması lazım. Anadolu’da en büyük eserdir. Güneydoğu insanı bu eserle gurur duyuyor' dedi.


Adıyam'ın Kahta ile Şanlıurfa'nın Siverek ilçelerini birbirine bağlayacak olan 610 metre uzunluğundaki Türkiye'nin en uzun üçüncü 'eğik askılı gergili' özelliği taşıyan Nissibi Köprüsü'nde sona gelindi. Son tabliyenin yerleştirilmesiyle iki yakası birbirine kavuşan ve yaya trafiğine açılan köprüde Mart ayında araç geçişlerine başlanacak.

Adıyaman ile Şanlıurfa ve Diyarbakır arasındaki karayolu ulaşımını sağlayan Nissibi Köprüsü 1992'de inşa edilen Atatürk Barajı'nın suları altında kalınca, ulaşım Şanlıurfa üzerinden sağlanmaya başlandı.


Dönemin Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından 26 Şubat 2012'de temeli atılarak inşasına başlanan Türkiye'nin en uzun üçüncü 'eğik askılı gergili' özelliğine sahip Nissibi Köprüsü inşasının sonuna gelindi. Çift yönde ikişer şerit halinde 610 metre uzunluğunda duble yol ve 96 metre yükseklindeki köprünün ulaşıma açılmasıyla Diyarbakır- Adıyaman arasındaki karayolu mesafesi 90 kilometre kısalacak.



YAYA ULAŞIMINA AÇILDI


Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün ardından Türkiye'nin en uzun üçüncü asma köprü özelliğini taşıyan Nissibi Köprüsü'nde, 10 gün önce son tabliye yerleştirildi. İki yakası birbirine kavuşan ve yaya trafiğine açılan köprü, hem Adıyaman'ın Kahta hem de Şanlıurfa'nın Siverek ilçesinde sevinçle karşılandı.



KAYMAKAM ERKAL: YOL KISALACAK 


Siverek Kaymakamı Hamza Erkal, Türkiyenin en önemli köprülerinden biri olan Nissibi'nin yakın zamanda ulaşıma açılacağını söyledi. Erkal, köprünün tamamlanmasıyla birlikte bölgedeki sirkülasyonun da artacağını belirterek şöyle dedi:

"Nissibi Köprüsü, Siverek ile Kahtayı dolayısıyla Şanlıurfa ile de Adıyamanı birbirine bağlayan Türkiyenin en önemli köprülerindendir. Uzunluğu 610 metre suyun üzerinde kalan yükseklik alanı ise 25 metre civarında. Bu köprü bittiğinde Siverek ile Kahtayı birbirine bağlayacak ve Diyarbakır ile İran, Irak tarafından gelen insanlar daha kolay bir şekilde Adıyamana ulaşacak. Nemrut Dağı'na olan ulaşım daha kolay ve kısa yoldan olacak." 



Yeni Şafak


Geri Dön