Türkiye'ye 77 AVM daha geliyor!
Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Türkiye’de 2018 yılına kadar yapımı devam eden 77 AVM ile birlikte sayının 421’e ulaşacağını belirtti.
Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Ankara’nın, AVM’ye düşen metrekare bazında 294 metrekare ile bu yıl da Türkiye şampiyonu olduğunu belirtti. Bendevi Palandöken, şöyle dedi: “AVM konusunda bu kadar ısrarcı olunmasının nedeni, en kolay para kazanma yöntemi ve rant geliri olması.”
Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yaptığı yazılı açıklamayla, AVM’leri eleştirdi.
Her yeni açılan AVM’yi yeni bir rant projesi olarak nitelendiren, AVM’lerin ihtiyaç karşılığında yapılmadığını ve yenileri yapılırken, eskilerin işlevsizleştiğini kaydeden Bendevi Palandöken, “Yabancı sermaye perakende piyasasına girmeye ve rant elde etmeye, yerli üretime zarar vermeye devam edecek. Buraları üretim merkezi ya da fabrika değiller. Bir an önce Perakende Yasası’nın yönetmelikleri hazırlanarak, piyasanın kuralları hayata geçirilmeli” dedi. AVM metrekare bazında Ankara’nın 294 metrekare ile şampiyonluğunu koruduğunun altını çizen Palandöken şunları söyledi:
TOPLAM 10 MİLYON METREKARE
“2015 yılı birinci çeyrek rakamlarına göre, Türkiye’de toplam alanı 10 milyon metrekareye ulaşan 344 alışveriş merkezi var. 2018 yılına kadar yapımı devam eden 77 AVM ile birlikte sayı 421’e, alışveriş alanı ise 12,8 milyon metrekareye ulaşması bekleniyor. Kiralanabilir alan olarak ölçülen Türkiye’nin perakende yoğunluğu 129 metrekare seviyesine ulaştı.
24 ŞEHİRDE AVM BULUNMUYOR
Ankara ise 294 metrekare ile şampiyonluğunu korudu. Henüz alışveriş merkezi olmayan 24 şehrimiz bulunuyor. Bir gelişmişlik modeli gibi sunulan AVM’lere ucuz arsalarda tahsis edilerek, teşvik ediliyor. Halbuki kurulduğu yerde iş sahibi olan ve büyümeye çalışan esnafı yok ediyor. Esnaflar işyerlerini kapatıp AVM’lerde tezgâhtar olmak zorunda kalıyor.
GİRİŞİMCİYİ TEZGAHTARA ÇEVİRİYOR
AVM tüketim çılgınlığı yaşatarak aile bütçe açısından büyük olumsuzluklar yaratıyor. Yarının girişimcisini de, tezgâhtara çeviriyorlar. Gencecik insanları ucuz işgücü olarak kullanıyorlar. AVM konusunda bu kadar ısrarcı olunmasının nedeni, en kolay para kazanma yöntemi ve rant geliri olması. Hafta sonu AVM’lere giden aileler hiç ihtiyaçları yokken aile bütçelerini sarsacak derecede alışveriş çılgınlığına kapılıyorlar.”
Hürriyet