26 / 11 / 2024

Tuzla 35 pafta konut ve ticaret alanı imar planı askıdan indi!

Tuzla 35 pafta konut ve ticaret alanı imar planı askıdan indi!

Tuzla İlçesi, 35 pafta, 2278, 2279, 2286, 2288 ve de 2187 parsellere ilişkin 1/5000 ölçekli, Şehir Planlama Müdürlüğü tarafından hazırlanan plan tadilatı bugün askıdan indi...




Tuzla İlçesi, 35 pafta, 2278, 2279, 2286, 2288 ve 2187 parsellere ilişkin 1/5000 ölçekli, Şehir Planlama Müdürlüğü tarafından hazırlanan plan tadilatı, 31 Temmuz 2014 Perşembe günü  İstanbul  Büyükşehir Belediyesi tarafından ilanen askıya çıkarılmıştı. 


İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 28306 dosya numaralı imar planı tadilatını, 16 Mayıs 2014'te onaylamıştı. İmar planı, bugün askıdan indi.


Tuzla 35 pafta ile ilgili detaylı bilgiler:


Özel Hükümler


1. Konut Yerleşme Alanları


1.1. Az Yoğunluklu Konut Alanları


Bu alanlarda yoğunluk 160 k/ha.dır.


1.2. Orta Yoğunluklu Konut Alanları


Bu alanlarda yoğunluk 450 k/ha.dır.


1.3. Yüksek Yoğunluklu Konut Alanları


Bu alanlarda yoğunluk 570 k/ha.dır. 


1.4. Ayrıntılı yapılaşma koşulları 1/1000 ölçekli Uygulama imar Planlarında belirlenecek olup emsal değerleri net imar parseli üzerinden verilecektir. 


1.5. 5000 m2'den büyük parsellerde uygulama avan projeye göre yapılacaktır.


1.6. Plan tasdik sınırları içersinde kalan, İBB Meclisi'nin 18/06/2010 gün 1557 sayılı, 14/04/2011 gün 773 sayılı kararlarında belirtilen ve bu planın tasdik tarihinden önce yapılaşmış parsellerin fonksiyonları bu nazım imar planı kararları ile aynı olmak kaydıyla yapılaşma değerleri söz konusu meclis kararlarına göre uygulanacaktır.


2. Kentsel Çalışma Alanları


2.1. Ticaret+Konut Alanları


Bu alanlara ait sınırlar şematik olarak gösterilmiş olup, bu sınırlar 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planında netleştirilecektir. Bu alanlar dahil olduğu yapı adasının yapılaşma şartlarına tabidir. 


Ticaret+Konut alanlarında zemin ve/veya zemin üstü 1 kat olacak şekilde ticaret fonksiyonu yer alabilir. 


Bu alanlarda perakende ticaret, ticaret ağırlıklı olmak üzere büro hizmetleri, lokanta, kafeterya, teknik bürolar, ticari ve mali kurumlar, avukatlık hizmetleri ve yazıhaneler yer alabilir.


Bu alanlarda planın getirdiği yoğunluğu aşmamak ve ilgili yönetmeliklerdeki standartlara uygun olmak koşulu ile özel sağlık tesisleri yapılabilir. 


2.2. Ticaret Alanları


Bu bölgedeki ticaret alanlarında perakende ticaret ağırlıklı olmak üzere büro hizmetleri, lokanta, kafeterya, teknik bürolar ticari ve mali kurumlar, avukatlık hizmetleri, yazıhaneler, bilgi iletişim ve koordinasyon birimleri ile bakım ve servis hizmetleri vb. fonksiyonlar yer alabilir. 


Ticaret alanlarında Maks. KAKS:1.00'dir.


Ticaret Alanlarda planın getirdiği yapılaşma şartlarını geçmemek kaydı ile özel sağlık, özel sosyal kültürel tesis ve özel eğitim tesisleri (yüksek öğrenim hariç) yapılabilir. 


Bina ortak kullanım alanları hariç (sığınak, ısıtma-soğutma, otopark vb) bodrum katlar emsal değerine dahildir. Parsel bazında jeolojik etüt raporu yapılmadan uygulama yapılamaz. 


Avan projeye göre uygulama yapılacaktır.


2.3. Ticaret ve Hizmet Alanları


Ticaret ve Hizmet alanları, yola cephesi olan ilk parseller olup sınırlar şematiktir. Yola cepheli ilk parsellerin tek başına yapılaşamaması durumunda arka ya da yan parsel ile tevhit halinde binalar dışında kalan binalar konut olarak kullanılacaktır.


Ticaret ve Hizmet alanlarında perakende ticaret ağırlıklı olmak üzere büro hizmetleri, lokanta, kafeterya, teknik bürolar, ticari ve mali kurumlar, avukatlık hizmetleri, yazıhaneler, bilgi iletişim ve koordinasyon birimleri yer alabilir. 


Bu alanlardaki yapılaşma koşulları aşağıdaki gibidir:

1000 m2'ye kadar olan imar parsellerinde

Maks KAKS:1.50 ve 5 kat'tır.

1000 m2'den büyük olan imar parsellerinde (Mevcut yapıların yenilenmesi şartı ile) Maks KAKS:1.75 ve 6 Kat'tır. 


Ticaret ve Hizmet alanlarında planın getirdiği yapılaşma şartlarını geçmemek ve yönetmelikteki asgari alan şartını sağlamak kaydıyla özel sağlık, özel sosyal kültürel tesis ve özel eğitim tesisleri (yüksek öğrenim hariç) yapılabilir. 


Bu alanlarda planın getirdiği yapılaşma şartlarını aşmamak şartı ile ticaret fonksiyonu yer alabileceği gibi konut fonksiyonu da yer alabilir. 


Bu alanlarda tiyatro, sinema, sergi salonu gibi kültürel etkinliklere yönelik fonksiyonlar yer alabilir. Bu alanlarda planın getirdiği yapılaşma koşullarını geçmemek koşulu ile "Katlı Otopark" yapılabilir. 


2.4 Akaryakıt İstasyonu


Bu alanlar İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatına İlişkin Yönetmeliğine tabi alanlar olup, bu alanlarda uygulama ilgili kurum görüşleri (UKOME, İtfaiye Daire Başkanlığı, İSKİ vb.) alındıktan sonra İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından onaylanacak avan projeye göre yapılacaktır. 


Bu planda yer alan akaryakıt satış ve bakım alanlarında sadece günlük ve haftalık satış ihtiyacı için gerekli akaryakıt depolanabilir. Büyük ölçekli ve bölgesel olarak hizmet veren akaryakıt, LPG vb. depolama alanları kurulamaz.


Maks. TAKS:0.15, Maks.KAKS:0.30 ve Hmaks:7.50 m.dir.


2.5. Hizmet Dönüşüm Alanları


Bu alan içersinde perakende ticaret, lokanta, kafeterya, ticari-mali kurumlar, alışveriş ve eğlence merkezleri, teknik vb. hizmet birimlerinin yer alacağı bölümler ile bilgi iletişim ve koordinasyon birimleri vb. kullanımlar yer alabilir. 


Bu alanlarda günlük ve haftalık ihtiyaçlara cevap verebilecek ticaret ve hizmet fonksiyonları yer alacak olup, Maks.KAKS:1.50 ve 5 Kat olacaktır. Bu alanlarda yapı adası bazında en az 10.000 m2 imar parseli oluşturulması durumunda; mevcut yapılar yenilenmek şartıyla yapılaşma şartları Maks KAKS:1.75 ve 6 Kat olarak uygulama yapılacaktır. Hizmet Dönüşüm alanlarında planın getirdiği yapılaşma şartlarını geçmemek ve yönetmelikteki asgari alan şartını sağlamak kaydı ile özel sağlık ve özel eğitim tesisleri (yüksek öğrenim hariç) yapılabilir.


Hizmet Dönüşüm alanları mevcut kullanımların ticaret-hizmet kullanımına dönüşümünün öngörüldüğü alanlardır. Bu alanlarda yer alan işlevler dönüşüm plan ve programlarını en geç bu planın onay tarihinden bir yıl sonra ilgili belediyesine sunmak ve onaylatmak koşulu ile 5 yılı aşmayan dönüşüm süreci içinde faaliyetlerini sürdürebilirler.


Geri Dön