22 / 12 / 2024

Tuzla'daki tersane limanı inşaatına ilişkin 7 sorun TBMM'de!

Tuzla'daki tersane limanı inşaatına ilişkin 7 sorun TBMM'de!

CHP İstanbul Milletvekili Barış Yarkadaş, İstanbul Tuzla'daki bir tersane limanı inşaatında denize çöp ve hafriyat döküldüğü iddialarına ilişkin soru önergesi hazırladı. Yarkadaş sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a sordu.



Tuzla daki tersane limanı inşaatına ilişkin 7 sorun TBMM de!


CHP İstanbul Milletvekili Barış Yarkadaş, İstanbul Tuzla'daki bir tersane limanı inşaatında denize çöp ve hafriyat döküldüğü iddialarına ilişkin soru önergesi hazırladı. Yarkadaş sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a sordu.


Tuzla'da 49 yıllığına Tersane Limanı yapmak üzere 2006 yılında Deniz Müsteşarlığı ile özel bir firma arasında tahsis sözleşmesi imzalanan çalışmaların devam ettiğini dile getiren Yarkadaş önergesinde "Projede, 350 bin metrekare dolgu alanı oluşturmak için 8 milyon 500 bin ton taş dolgu, 250 bin metrekare beton ve 25 bin ton demir kullanılması öngörülmüştür.


Bölgede daha önce de basına yansıyan görüntülerde; İBB Çevre Koruma Daire Başkanlığı'ndan bu iskelenin yapımı için, denize dökülmek üzere taş dolgu izni alan firmanın çöp, moloz, toprak dahil denize dökülmemesi gereken her türlü malzemeyi döktüğü gözlenmiştir.


Sözleşme gereği ocaktan çıkacak kaliteli taş malzeme ile yapılması gereken bölgeye moloz dökülmesi ekonomiye ve çevreye büyük zarar vermektedir. Öyle ki, taşa para ödemek yerine onu kendi hesabında tutan firma, diğer taraftan bölgeden çıkan her türlü hafriyatı bu alana döktürerek çift taraflı kazanıyor, çevreyi kirletmekle kalmayıp, halk sağlığı ile oynarken kamuyu da zarara uğratıyor.


Vahim olan görüntülerden bir de yüklenici firmanın gemilerine kıyıdan hafriyat kamyonları ile (başka yerlerden getirilen) yüklenen moloz, çöp ve toprağın gizlice denizin ortasına dökülmesidir. Bu denizin dokusuna zarar veren büyük bir çevre katliamıdır. İnşaat çalışmalar durdurulan bölgede yaklaşık olarak 6 ay önce alınan izinle yeniden çalışmalara başlandığı ifade edilmektedir. Gemilerle denize hafriyat dökümünün ise 17:00 - 23:00 saatleri arasında gizlice yapıldığı yine ifade edilmektedir." dedi. Yarkadaş bu doğrultuda 7 soru sordu.


Yarkadaş'ın soruları


1- Bölgede çalışmanın yeniden başladığı doğru mudur? Bölgede denize hafriyat dökülmesine yönelik başlatılmış bir çalışma var mıdır? Çalışma iznini alan firma ya da firmalar hangileridir?


2- 2008 yılında imzalanan sözleşmede belirtilen yapım işi bedeli Türk Lirası bazında ne kadardır?


3- Soru önergesi tarihi itibarıyla yapım işinin toplam maliyeti Türk Lirası bazında ne kadardır?


4- Büyük bir çevre katliamına imza atan bu firma ya da firmalar gücünü kimden almaktadır?


5- Bölgede yapılan dolgu malzemesinin tespiti ve mühendislik özelliklerinin tespiti amacıyla bağımsız bir kuruluşa dolgu ve stabilite testleri yaptırmayı düşünüyor musunuz?


6- Marmara Denizi'nin Tuzla-Pendik-Maltepe-Adalar kıyılarındaki kirlilik oranları soru önergesi tarihi itibarıyla nedir?


7- Dışarıdan gelen çöp, moloz, toprak malzemesini denizin ortasına dökülmesine göz yuman kamu görevlileri hakkında başlatılmış bir soruşturma var mıdır? Ülkesine, denizine, tarihine, insanına, deniz canlılarına büyük zarar veren bu firma ya da firmalar hakkında başlatılmış bir soruşturma var mıdır?






Geri Dön