19 / 11 / 2024

Üçyol Üçkuyular metro inşaatı tamamlanmayı bekliyor

Üçyol Üçkuyular metro inşaatı tamamlanmayı bekliyor

Üçyol Üçkuyular metro inşaatı şirketin çalışmalarını tamamlamasını bekliyor




İzmir Büyükşehir Belediyesinin 2005 yılında temelini atarak 2007 yılının ilk aylarında tamamlamayı hedeflediği
Üçyol Üçkuyular metro inşaatı, 2 yüklenici firmayla yapılan sözleşmenin de feshedilmesinin ardından üçüncü şirketin çalışmalarını tamamlamasını bekliyor.

AA muhabirinin derlediği bilgiye göre, 2004 yılının Aralık ayında  İzmir  Büyükşehir Belediyesi, Üçyol-Üçkuyular arasında 5,5 kilometrelik metro hattı yapılacağını bildirdi.

Fahrettin Altay, Güzelyalı, Poligon, Göztepe, Hatay ve Bahçelievler olmak üzere 6 istasyondan oluşacak metro inşaatı için yapılan ihaleyi Bayındır İnşaat AŞ 90 milyon 898 bin 248 lira bedelle aldı ve inşaatın temeli 3 Haziran 2005 tarihinde CHP Genel Başkanı Deniz Baykal tarafından atıldı.

İnşaatın 22 ayda tamamlanmasını planlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, yüklenici firma Bayındır İnşaat'tan kaynaklanan sorunlar bulunduğunu, firmanın yükümlülüklerini yerine getirmediğini belirterek, sözleşmeyi 2006 yılının Kasım ayında iptal ettiğini duyurdu.

Belediye, 2007 yılının Mart ayında Bornova ve Üçkuyular arasını 27 dakikaya indirecek hattın ihalesini yeniden yaptı ve 136 milyon 493 bin lirayla en düşük teklifi veren Bozoğlu İnşaat çalışmalarını sürdürmeye başladı.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, inşaat çalışmalarını 2009 yılı yılbaşı kutlamasına yetiştirmeyi hedeflediklerini ifade ederek, "Hedefimiz 2009 yılbaşı kutlamasında Bornova Meydanı'ndan metroya binerek
Üçkuyular'da inmek ve yılbaşı kutlamasını İnciraltı Meydanı'nda yapmak" şeklinde açıklamada bulundu.

Sözleşme takvimine uymayan ve mali krizde olduğu iddia edilen Bozoğlu İnşaat'ın taşeronları Temmuz 2009'da araçlarını inşaattan çekti ve inşaat yeniden durdu.

Bozoğlu İnşaat ile de sözleşmeyi feshettiğini duyuran İzmir Büyükşehir Belediyesi, hattın ilk ikmal ihalesini Ekim ayında gerçekleştirdi, iki aşamalı yapılan ihaleyi Öztaş İnşaat kazandı. Yüklenici firmaya geçen hafta yer teslimi
yapılırken, Göztepe, Poligon ve Fahrettin Altay istasyonlarının yapımı için de Aralık ayında ihaleye çıkılacağı bildirildi.

ALİAĞA MENDERES HAFİF RAYLI SİSTEM PROJESİ
Aliağa Menderes arasındaki 80 kilometrelik güzergahta konforlu ve hızlı ulaşımın sağlanması amacıyla oluşturulan ve İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD ortaklığında oluşturulan proje kapsamında 2004 yılında çalışmalara başlandı.

Hattı 2008 yılında hizmete açmayı planlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, ilkihaleyi 2004 yılında gerçekleştirdi, 2. etapta 49 milyon lira bedelle Karşıyaka tüneli imalat çalışmalarını, 3. etapta 16.5 milyon lira bedelle Şirinyer tüneli inşaatlarının ihalelerini gerçekleştirerek, yüklenici firmaya yer teslimi yaptı.

Proje kapsamında ilerleyen etaplarda çeşitli alt geçitler hizmete açıldı, İzmir Büyükşehir Belediyesi proje kapsamında Çiğli'de inşa edilecek depo ve bakım atölyesi tesislerinin ihalesini de 2007 yılının Haziran ayında yaptı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD'nin ortaklığında kurulan İZBAN Şirketi aracılığıyla yürütülen çalışmalar kapsamında, TCDD sorumluluğunda olan sinyalizasyon ve elektrifikasyon işlemlerini tamamladı. İstasyon, tünel, geçit ve depo tesisleri çalışmalarını sürdüren belediye, teknik nedenlerden ötürü işin uzadığını belirterek, TCDD'den ek süre istedi ve 2009 yılının Ocak ayında projeyi tamamlayacağını bildirdi.

2009 yılının Ocak ayında İzmir Büyükşehir Belediyesinden yapılan yazılı açıklamada, güney hattı çalışmalarının tamamlandığı ifade edildi. Projede 226,5 milyon liralık harcamayla 10'u yer üstü, 1'i de yer altı olmak üzere toplam 11 istasyon, 2 kilometre uzunluğundaki Şirinyer Tüneli ve 9 kara yolu alt-üst geçidinin yapımının tamamlandığı, Alsancak-Cumaova arasındaki 22 kilometrelik ray döşeme çalışmalarının da bittiği açıklandı. Ocak ayında ise belediye, Sarnıç, ESBAŞ, Gaziemir Garajı, Koşu, Salhane ve Turan istasyonlarının yapımı ihalesini alan Bozoğlu İnşaat ile "sözleşme takvimine uyulmadığı" gerekçesiyle sözleşmeyi feshetti.

Belediye, Ağustos ayında 1. etap işleri arasında olan Salhane ve Turan İstasyonları, Sarnıç ve ESBAŞ İstasyonları, Koşu ve Semt Garajı istasyonları ikmal inşaatları yapım işiyle 8. etap işleri arasında bulunan 1. Kısım Çiğli Depo ve Atölye Tesisleri ikmal inşaatı yapım işi ihalesini, Ekim ayında ise itirazlar nedeniyle iptal edilen haberleşme ve sinyalizasyon ihalelerini yaptı.

BORNOVA'DAKİ METRO ÇALIŞMALARI
Haziran 2007'de temeli atılan Ege Üniversitesi Hastanesi ile Bornova merkez arasındaki metro hattının yaklaşık 800 metrelik bölümünü oluşturan Evka 3 ile Bornova merkez arasındaki bölüm 2008 yılının Ocak ayında durdu.

İzmir Hafif Raylı Sistemi 3. Aşama 1. Kısım adı altında sürdürülen çalışmalar kapsamında açık kazı yapılmış, 50 metre tünel kazısı gerçekleştirilmiş, inşaat bölgesindeki bazı binalarda yaşayan vatandaşlar, evlerinde çatlaklar oluşması nedeniyle Asliye Ticaret Mahkemesine tespit davası açmıştı.

Mahkemenin atadığı bilirkişi heyeti binalardaki çatlakların tünel inşaatından kaynaklanmadığı, ancak yine de binaların güçlendirilmesi gerektiği yönünde rapor hazırlamış, Orta Doğu Teknik Üniversitesinden (ODTÜ) gelen uzmanlar ve Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) yetkilileriyse hat yakınındaki binalarda yaşayanların taşınması önerisinde bulunmuştu.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, yüklenici Bozoğlu İnşaat'ın taahhüdünü yerine getirmemesi nedeniyle sözleşmesini feshettiği Ege Üniversitesi-Bornova metro hattı inşaatı için de ikmal ihalesini Ekim ayında gerçekleştirdi. İhale
kapsamında 1.947 metrelik aç kapa tüneli ile Ege Üniversitesi ve Evka 3 istasyonları tamamlanacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, Üçyol-Üçkuyular hattında tünel nihai betonlarının atılması ve İzmirspor ile Hatay istasyonlarının bir an önce devreye alınması için ihale yaptıklarını belirterek, son betonları biten bu iki istasyonun ihale süresinin tamamlanmasından önce açmayı planladıklarını bildirdi.
AA


Geri Dön