02 / 10 / 2024

Uğur Karabayır, 3 farklı yerde İtalyan Vigatoni restoranı açıyor!

Uğur Karabayır, 3 farklı yerde İtalyan Vigatoni restoranı açıyor!

uğur Karabayır, sürekliliğe inanan bir grup olduklarını ve başta Etiler, Bebek ve Bağdat Caddesi olmak üzere İstanbul’un farklı bölgelirinde yeni şubelerle müşterilerin karşısına çıkmayı hedefliyor.




Mert Çiller ve Uğur Karabayır, Asmalımescit’teki Jurnal Sokak’ta pub’lar restoranlar,eğlence mekanları oluşturuyor

İstanbul halkı, onlarca hatta yüzlerce mekanın yan yana sıralandığı eğlenceli sokak konseptlerine alışkın. Beyoğlu’nun ünlü Nevizade’siyle başlayan bu konsept Asmalımescit, Cezayir Sokağı ve Akaretler’le sürüyor. Bu yoğun ilgi son yıllarda eğlence ve yeme-içme sektöründeki yatırımcıları sokaklara çekiyor. İşletmeciler, tek bir mekan oluşturmak yerine aynı sokakta birden çok mekana yatırım yaparak sokağı adeta halkın kullanımına açıyor.

ÖNCE İSPANYOL, SONRA İTALYAN
İşte bunun İstanbul’daki son örneği, Asmalımescit’te Babylon’un hemen altındaki Jurnal Sokak’ta yaşanıyor. Eski başbakanlarımızdan Tansu Çiller’in oğlu Mert Çiller ve deneyimli işletmeci Uğur Karabayır’ın ortaklığında kurulan Mar Group, bu sokakta Çiller ailesine ait Tulip City butik otelinin altında ve üstünde restoran, pub ve eğlence mekanları açıyor. Grubun önümüzdeki yılın başına kadar sadece bu sokakta 5 mekanı olacak. Uğur Karabayır, tüm mekanlar açıldığında, sokakta 3 bini hafta sonu olmak üzere bir haftada 5 bin kişinin yemek yiyip eğeleneceğini açıklıyor.

Mert Çiller ve Uğur Karabayır’ın dostluğu oldukça eskilere dayanıyor. Zaten Asmalımescit’teki Tulip City’nin alt katlarını ve teraslarını mekan olarak değerlendirme fikri de Uğur Karabayır’dan çıkmış. “ Bu işe başlarken Asmalımescit’te pek uğranılmayan bu sokağa belediyenin katkılarıyla yatırım yaptık” diyen Karabayır, aydınlatma ve ısıtma gibi hizmetlerle ortamı bir hayli canlandırdıklarını vurguluyor. Mar Group’a ait Asmalımescit’teki ilk mekan ise Hardal olmuş. Restoran, kafe ve brasserie hizmeti veren bu mekanı, otelin teras katında yaz aylarında hizmet veren UP Lounge izlemiş. Grubun geçen hafta hizmete soktuğu İspanyol restoranı ise Tor-ro adını taşıyor. Farklı tapas ve deni z mahsullerinden oluşan mönüye sahip restoranın açılışından sadece 1 hafta sonra sokak “October Fest” adını taşıyan bir de pub’a sahip olacak. Karabayır, bira ve hot dog (sosisli sandviç) servisiyle ön plana çıkan bu pub konseptinin Türkiye’de bir ilk olacağını iddia ediyor. Ardından da 2011 başında Vigatoni adını taşıyan İtalyan restoranın da tamamlanarak hizmete gireceğini açıklıyor.

MEKAN BAŞINA 200 BİN DOLAR
Uğur Karabayır, farklı markalar ve konseptlerle sürekliliği korumaya çalıştıklarını söylüyor. Amaç, popüler destinasyonlarda önümüzdeki dönemde de büyümeyi sürdürmek. Orta ve üst-orta segment gelir grubuna hitap eden bu mekanlarda, 30 yaş üstü müşteri kitlesi hedefleniyor. Karabayır, ancak her bütçeye uygun yemeklerinin bulunduğunu eklemeden geçemiyor. Örneğin, Hardal’da alkol hariç kişi başı yemek 30-35 TL’den başlıyor. Up Lounge’da manzara eşliğinde yemek yemenin bedeli ise yine alkol hariç 60-70 TL civarında.

İşin yatırım kısmına gelince… Karabayır, mekanlar için yaptıkları yatırım rakamını telaffuz etmek istemiyor. Ancak bu işe girmek isteyen yatırımcılar için de “Arsa ya da kira bedeli hariç böyle bir mekan açmak için en az 200 bin dolarlık yatırım bedelini gözden çıkarmak gerekir” şeklinde bir ipucu veriyor.

5 mekan açacağı düşünülürse, Mar Group’un sokak için yaptığı yatırımın 1 milyon dolardan aşağı olmayacağı ortaya çıkıyor. Bu da ekleyelim, şu anda sokakta Mar Group’un mekanlarında toplam 70 kişi çalışıyor. Karabayır, bu sayının 2011 başında 110 kişi olacağını söylüyor. 2012 sonunda ise 9 ayrı mekandaki toplam çalışan sayısı 300’ü bulacak.

5 YILDA 5 HARDAL
Tabii bu iş sadece yatırım yapmakla bitmiyor. Uğur Karabayır, “Hiçbir zaman akşamdan sabaha bir konsept yaratmıyoruz. Her mekan için uzun araştırmalar ve çalışmalar yapıyoruz” diyor. Örneğin Karabayır, ocak ayında açılacak İtalyan restoranı Vigatoni için İtalya’ya oldukça uzun soluklu bir seyahat yapmış. Roma’dan Venedik’e, hatta Toscana’ya kadar gezip İtalyan mutfağının inceliklerini öğrenmiş. Karabayır’ın yeni rotası İspanya. Yakında bu ülkeye bir seyahat yapıp farklı tapas konseptlerini Türkiye’ye getirmeyi planlıyor. Peki ya sonrası Karabayır, sürekliliğe inanan bir grup olduklarını ve başta Etiler, Bebek ve Bağdat Caddesi olmak üzere İstanbul’un farklı bölgelirinde yeni şubelerle müşterilerin karşısına çıkmayı hedefliyor. Asmalımescit dışındaki ilk mekanın adı yine hardal olacak ve İstanbul’un popüler bir bölgesinde 2011 ortalarında açılacak. Mar Group, önümüzdeki 5 yıl içinde Hardal sayısını 5’e çıkarmayı planlıyor.

Grup bünyesindeki markalar için farklı şehirlerden franchise teklifleri geldiğini söyleyen Karabayır, bu konuda düşüncelerini de şöyle paylaşıyor: “ Franchise tekliflerine şimdilik sıcak bakmıyoruz. Ancak yakın dönemde  Ankara  ve İzmir’de Hardal şubeleri açmayı planlıyoruz.”
Finans Gündem


Geri Dön