Ulaşımda nostalji turu 8!
1939 yılındaki Atatürk Köprüsü inşaat çalışmalarından, 1958'de kurulan İstanbul'un ilk teleferiğine kadar yayılan tarihsel yolculuğumuz devam ediyor. (Haberde Eski İstanbul Belgeleri isimli Facebook grubunun içeriklerinden yararlanıldı)...
Ulaşımda nostalji turu 8'de yine birbirinden ilginç tarihi kareler yer alıyor. Geçmişten günümüze İstanbul'un ulaşım serüvenini gözler önüne seren yazı dizimizde bu sefer; Atatürk Köprüsü'nün inşaat çalışmalarına, 1922 tarihindeki tramvay hattı güzergahına, İstanbul'un ilk teleferiğine, asfaltlanan yollara rastlayacaksınız...
Atatürk Köprüsü Ağustos'ta açılıyor – 1939
30 Ocak 1939'daki haberde Atatürk Köprüsü inşaatının tüm hızıyla sürdüğü ve köprü açılışının Ağustos 1940 yılına kadar yetiştirilmesi için uğraşıldığı yazılı. Son gelişmelere göre, köprünün Unkapanı ve Azapkapı tarafındaki dubaların yerleştirilmesi işi bitmiş.
Sahil boyu tramvay hattı – 1922
1922 yılına ait bu planda, Beşiktaş sahilini görüyorsunuz. Fotoğrafın üstünde Beşiktaş İskelesi yer alıyor. İskelenin yakınından başlayan ve Ortaköy'e kadar uzanan tramvay hattını da plan üzerinde incelemek mümkün.
Karaköy Meydanı Cumhuriyet Bayramı'nda trafiğe açılıyor – 1964
12 Eylül 1964'deki Hürriyet Gazetesi, inşaat çalışmalarının son sürat devam ettiği Karaköy Meydanı'nın Cumhuriyet Bayramı'nda trafiğe açılacağının haberini vermiş.
Galata Köprüsü'ndeki iskeleler kalkıyor – 1959
9 Ekim 1959'daki haberde, Galata Köprüsü ile ilgili olarak yeni kararların alındığı yazılı. Bu kararlara göre, Galata Köprüsü üzerinde yer alan Boğaz Üsküdar, Harem – Salacak iskeleleri ile Eminönü, Haydarpaşa – Kadıköy, Adalar ve Yalova İskeleleri Karaköy'e nakledilecekmiş.
İstanbul metrosu 4 senede açılamadı! - 1956
27 Ocak 1956 tarihli bu haberde, İstanbul metrosu inşaatının 4 senede tamamlanacağı belirtilmiş. 200 milyon Türk lirasına mal olacağı yazılı olan metro hattının açılışı planlandığı gibi olamadı.
İstanbul'daki ilk teleferik – 1958
Yukarıdaki karade, 6 Ekim 1958'de açılan Türkiye Milli Sanayi Sergisi sahasında yer alan İstanbul'un ilk teleferiğini görüyorsunuz.
1939 İstanbul'unda bir ulaşım sorunu...
1939'lu yıllarda İstanbul'un ulaşım sorunlarından birini yukarıdaki karede okuyabilirsiniz. Buna göre, o tarihlerde İstanbul'un tramvayları bozularak sık sık yolda kalıyormuş. Bu sorunun çözümü için ise bozuk tramvayların seferlerden kaldırılmasına başvurulmuş.
Yeni Beyazıt Meydanı'na asfalt yol – 1959
Yukarıdaki fotoğrafta ise Yeni Beyazıt Meydanı'nın yollarını görüyorsunuz. Yeni yollar için beton asfalt kullanılmış.
Avrupa ve Amerika'dan ithal otobüs ilanları – 1959
Yukarıdaki tarihi ilanda Avrupa ve Amerika'da üretilmiş otobüs, vasıta ve troleybüsler tanıtılmış.
1959 tarihine ait ilanda; resmi sektör, belediye ve otobüs işletenlere seslenilmiş.
Galata Köprüsü yeşilleniyor – 1937
17 Temmuz 1937 tarihli gazete haberinde ise, belediye tarafından Galata Köprüsü'nün tamir ve boyama çalışmalarına başladığı duyurulmuş. O yıllarda köprü için seçilen renk de yeşil olmuş.
Dolmabahçe yolu asfaltlanıyor – 1959
25 Mayıs1959 tarihli haberde, Dolmabahçe Yolu'nun nihayet asfaltlanmasına başlanıldığı yazılı.
Bit pazarında 12 bin liralık otomobil satışta – 1965
1 Şubat 1965 tarihli Hürriyet Gazetesi'ne İstanbul'da açılan yeni bir bit pazarı haber olmuş. 'Beyazıt Açıkhava Bitpazarı' isminin verildiği mekanda dikkati çeken ise, Dodge marka otomobilin satılığa çıkarılması. Bitpazarı esnafı 12 bin lira değerindeki bu otomobilin pazara saygınlık kattığını söylemiş.
Şebnem BER/Emlakkulisi.com